Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Jeep Wrangler jezdí v nové generaci. Jaká je v porovnání se starou?

Vloženo: 27.12.2018

Legendární Jeep Wrangler je znovu na scéně. Tentokrát už ve své čtvrté generaci, která je na první pohled prakticky stejná. Stačí se ale podívat do parametrů a je jasno. Tady došlo k pořádným vylepšením! Oba vozy jsme srovnali spolu i s konkurencí.

Jeep Wrangler je zástupcem stále se zužující skupiny pravověrných offroadů, do které patří na českém trhu jen pár posledních aut. U ní je skoro nepsaným zákonem, že se povětšinou hranatý design mění jen minimálně. Vzpomeňte si třeba na nový Mercedes-Benz třídy G. Jeep Wrangler šel přesně tou samou cestou.

Auto se vzhledově vylepšilo jen v detailech. Tu najdeme nový díl, tady jsou nové LED pro denní svícení. Aby se nezapomnělo, čelní sklo je mírně svažitější, aby mělo auto celkově lepší aerodynamiku. Že by facelift? Kdepak, čtvrtá generace je nová, což dokazuje i tím, že poměrně povyrostla. Auto je dlouhé 4882 mm, má rozvor 3008 mm, široké je 1894 mm a vysoké 1828 mm. Odcházející model má hodnoty 4751 mm na délku, 2947 mm rozvoru, 1873 mm šířky a 1800 mm výšky. Řeč je samozřejmě o pětidveřovém modelu Unlimited, který máme v katalogu Vybermiauto.cz.

Novinka se prodává ve třech výbavových verzích, tedy stylové silniční Sport, určené do středního terénu Sahara a speciality pro těžké cesty jménem Rubicon. Pohon všech kol je samozřejmostí, stejně tak osmistupňová automatická převodovka. Na výběr je buď benzinový motor 2.0T GME (výkon 199 kW) nebo vznětový 2.2 CRDi o výkonu 147 kW. Základní cena je 1 285 900 korun. Kompletní ceník nového Jeepu Wrangler Unlimited najdete pod tímto odkazem.

Odcházející model se také prodával ve třech výbavách, jen ve verzích zvaných Sahara, Rubicon a Recon. I u něj bylo samozřejmostí nasazení pohonu všech kol a automatické převodovky, šlo ale o starožitnost v podobě pětistupňového soukolí. Pro dnešní dobu se už nehodily ani vybrané motory. Vůz jezdil buď s benzinovým šestiválcem 3.6 V6 nebo velkým vznětovým čtyřválcem 2.8 CRD. Základní cena začínala na 1 219 390 korunách. Kompletní ceník odcházejícího modelu najdete pod tímto linkem.

Základ byl tedy o pár desítek tisíc korun levnější, ale co se týče úspornosti, jde o podstatné rozdíly. Vznětový motor 2.8 CRD si řekl v průměru o 8,3 litru nafty na 100 km. Novinka s 2.2 CRDi konzumuje podle tabulky 7,6 litru. Ještě znatelnější posun je samozřejmě mezi benzinovými motory. Starý šestiválec pil 11,4 litru v průměru, nový přeplňovaný dvoulitr si řekne o 9,5 litru. My jsme všechny čtyři modely srovnali na jedné přehledné stránce. Najdete ji zde.

Jeep Wrangler, jak už bylo řečeno, patří do nepříliš homogenní skupiny pravověrných off-roadů. Proto se nelekejte následujícího porovnání s konkurencí, která kolísá nejen velikostí, ale i cenou nebo nabízeními motory. Zvolili jsme zkrátka ta auta, o kterých bude nadšenec do off-roadového stylu a cestování uvažovat. Kromě Wrangleru se tak o vaši přízeň utká maličké Suzuki Jimny, obří Toyota Land Crusier nebo luxusní Mercedes-Benz třídy G. Jinak to prostě nejde. Výsledek najdete zde.

Nakonec jsme ještě vybrali off-roady a SUV s naftovým motorem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol za cenu mezi jedním a jedním a půl milionem korun. Jejich přehled najdete pod tímto odkazem.

Související články

Nissan X-Trail přišel o základní výbavu a zdražil. Zachraňují ho akční ceny
Hyundai Tucson dostal výhodnou limitovanou výbavu
Toyota Auris zahodila malý motor. Sází hlavně na hybrid
Renault Clio s novou výbavou a nižšími cenami.
Kia Venga zdražila o 10 tisíc korun. Méně výhodný je i bonus
Honda HR-V po faceliftu už jezdí v Česku. Co přinesl nového?
Seat Tarraco je největší SUV španělské značky. Jak si stojí proti konkurenci?

blog comments powered by Disqus

Hledáte levný vůz s automatem? Do 400 tisíc jich je 11, většinou asijských
Najít automatickou převodovkou v levném autě není nic snadného. Do 400 tisíc korun najdete na trhu 11 modelů, které patří mezi malé hatchbacky nebo baby SUV. Většinu z nich tvoří modely asijské provenience. Tady jsou.
20.2.2020 | více
 

Opel Grandland X zlevnil. Základní verzi koupíte pod půl milionu
Německá automobilka snížila ceny u základní výbavy nazvané Smile. Ušetřit se tak dá za benzinový i naftový motor až víc než 50 tisíc korun. Další verze ale naopak mírně zdražily.
18.2.2020 | více
 

Seat zdražuje, ale jen mírně. Nejvíc si připlatíte za velké SUV Tarraco
Španělská automobilka zdražila některé své SUV modely na českém trhu. Změny se tedy týkají vozů Arona, Ateca a Tarraco. Jde ale jen o tisícové částky odstupňované podle velikosti.
17.2.2020 | více
 

Peugeot upravuje ceny. Zlevnil až o několik tisíc korun
Změny v cenících se týkají modelu 308 a oblíbeného Peugeotu Rifter. Prodloužená verze ale přišla zkrátka. Přinášíme podrobný přehled.
14.2.2020 | více
 

Na český trh míří první hybridní Opel. Stojí necelý milion korun
Německá automobilka pokračuje v elektrifikaci. Do modelu Grandland X namontovala novou hybridní pohonnou jednotku. K dostání je i ve verzi 4x4.
12.2.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál