Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Jeep rozšířil nabídku kompaktního SUV Compass. Začíná na 600 tisících

Vloženo: 16.8.2017

Začátkem června uvedl Jeep na český trh pokračovatele kompaktního SUV Compass. Zpočátku americká značka nabídla jen drahou verzi Opening Edition. Teď nabídku doplnily tři klasické výbavové stupně a s nimi i levnější verze s pohonem přední nápravy. Ceny začínají na 600 tisících.

Nový Compass sdílí technický základ s modelem Renegade nebo Fiatem 500X. Proti oběma je ale větší. Na délku má 4394 mm, mezi nápravami je 2636 mm. Mezigenerační porovnání ukáže, že nový Compass je o 54 mm kratší a 19 mm nižší než předchůdce. Zároveň má ale téměř stejnou šířku a rozvor náprav. Mezi současnou konkurencí v nižší střední třídě, tedy mezi rodinnými SUV, patří Jeep k delším automobilům, má ale také jeden z kratších rozvorů náprav. Do nadprůměru se řadí šířkou i výškou. Porovnat všechna auta můžete v přehledných tabulkách zde.

Základní benzinovou jednotkou je přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 103 kW, která přes šestistupňovou manuální převodovku pohání přední kola. Silnější varianta přeplňované 1.4 MultiAir nabízí 125 kW, devítistupňová automatická převodovka pak posílá sílu na všechna kola. Naftová paleta začíná u 1.6 MultiJet s výkonem 88 kW, která ruční řazení kombinuje s pohonem přední nápravy. Silnější dvoulitr MultiJet o výkonu 103 kW má vždy pohon všech kol, zvolit lze ale jak manuální, tak automatickou převodovku. Vrcholem celé nabídky je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 125 kW v kombinaci s automatem a čtyřkolkou.

Dynamicky je silnější zážehová jednotka v lepším průměru, naopak slabší MultiAir je lehce podprůměrný. Příliš nepotěší ani spotřeba, kterou se verze se 103 kW řadí k průměru třídy a se 125 kW k podprůměru mezi podobně velkými auty. Nejsilnější turbodiesel je zrychlením jen v lepším průměru, prostřední motor je s oběma převodovkami v průměru a základní 1.6 MultiJet je se zrychlením z klidu na 100 km/h za 11 sekund podprůměrná. Tato jednotka tak alespoň boduje nadprůměrně nízkou kombinovanou spotřebou ve výši 4,4 l/100 km. U dalších tří naftových variant však spotřeba padá do průměru, u verzí s automatickou převodovkou až podprůměru. Kompletní data najdete v tabulkách zde.

Vstupní výbava Sport nabízí varování před čelním nárazem, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, asistent pro jízdu s přívěsem, tempomat, manuální klimatizaci, rádio Uconnect s pětipalcovým displejem, šesti reproduktory, USB a příjmem digitálního signálu, Bluetooth, kožený volant nebo 16palcová ocelová kola. S tímto stupněm jsou spojeny jen základní zážehový i vznětový motor, ceny začínají na 599 990 korunách. 

Druhá linie Longitude přidává asistent pro sjezd z kopce, mlhovky, opěradlo spolujezdce sklopné do roviny nebo podle motoru 16- či 17palcová litá kola. Vedle dvou základních motorů je s touto verzí možné zkombinovat také dvoulitrový MultiJet o výkonu 103 kW, ceny začínají na 659 990 korunách.

Jeep Compass Longitude s naftovým čtyřválcem a manuální převodovkou jsme porovnali se Škodou Karoq, Hyundaiem Tucson a Nissanem Qashqai. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit, je možné také přidávat další modely. Všechna kompaktní SUV s cenou do 700 tisíc korun najdete pod tímto odkazem.

Stupeň Limited (na snímku) má navíc sledování mrtvého úhlu, detekci aut při couvání, parkovací asistent pro podélné i kolmé parkování, couvací kameru, přední a zadní parkovací senzory, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, systém Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, sedmipalcový barevný TFT displej mezi budíky, bezklíčkový vstup i startování nebo 18palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motorizace, ceny začínají na 743 990 korunách. Jak si stojí vrcholná verze proti Audi Q3, BMW X1 a Jaguaru E-Pace najdete tady.

Provedení Opening Edition má oproti Compassu Limited navíc audiosystém Beats a navigační systém Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou. Naopak mu chybí sledování mrtvého úhlu, detekce aut při couvání, parkovací asistent pro podélné i kolmé parkování, couvací kamera nebo přední parkovací senzory. Z motorů je možné volit jen nejsilnější benzinovou jednotku nebo turbodiesel 2.0 MultiJet/103 kW s automatem, cena je nejméně 896 690 korun za 1.4 MultiAir a 915 690 korun za 2.0 MultiJet. Mimochodem, když Jeep uváděl před časem Compass na český trh, stála totožná výbava 825 tisíc s benzinovým a 842 tisíc s naftovým motorem.

Kompletní ceník nového Jeepu Compass najdete zde.

Související články

Renault Kadjar je dražší, ale dostal novou výbavu Adventure a motor 1.6 TCe
Škoda spustila předprodej Karoqu. Zatím startuje na 530 tisících, základní model bude až na podzim
Dacia Duster: Nejlevnější SUV zdraženo o tři až deset tisíc korun
Kia Sportage: nová bohatá akční výbava Cool za necelých půl milionu

blog comments powered by Disqus

Hyundai i30 se prodává pod 300 tisíc korun. Je nejlevnější kompaktní hatchback v Česku
České zastoupení korejské automobilky radikálně snížilo cenu u základního modelu. Výhodně koupíte také jeho praktičtější provedení Kombi. V ceníku se navíc objevila nová výbava. Víme víc.
17.10.2019 | více
 

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál