Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Jaguar vstupuje mezi kompaktní SUV modelem E-Pace. S bohatou výbavou začíná pod milionem korun

Vloženo: 30.7.2017

Ještě nedávno nevyráběl Jaguar žádné SUV. Před dvěma roky však uvedl F-Pace, konkurenta BMW X3. U jednoho SUV to neskončilo. Před několika týdny ukázali Britové kompaktní typ E-Pace, který je možné objednávat i u českých dealerů. Základní cena nepřesahuje milion korun.

V designu všech nových jaguarů se výrazně odráží prvky ze sportovního typu F-Type a E-Pace v tomto ohledu není výjimkou. Nízká silueta sice chybí, výrazná maska spolu se světlomety však zůstávají.

Na délku má novinka 4395 milimetrů, mezi nápravami pak je 2681 milimetrů. První hodnota řadí E-Pace do nadprůměru třídy, druhá rovnou téměř na vrchol. Šířku 1984 milimetrů dokonce jen o milimetr překoná pouze Range Rover Evoque, také výška 1649 milimetrů je mezi kompaktními SUV nadprůměrná. Kufr se základním objemem 577 litrů je, odečteme-li terénní verze kompaktních kombi, největší ze všech konkurentů. Maximální objem 1234 litrů už je ale spíše podprůměrný. Kompletní data můžete porovnávat v tabulkách zde.

Zážehové motory jsou dva, v obou případech jde o přeplňované dvoulitrové čtyřválce s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou. Provedení P250 má výkon 183 kW, P300 disponuje 221 kW. V obou případech se jedná o jedno z nejlépe zrychlujících aut v celém segmentu, silnější verze je s akcelerací 6,4 sekundy dokonce druhým nejlepším takto velkým SUV na českém trhu. Čím lepší zrychlení, tím horší průměrná spotřeba. E-Pace P300 je s 8,0 l/100 km vůbec nejhorším autem ve třídě, slabší provedení je jen o 0,3 l/100 km úspornější.

Nejslabším motorem v nabídce je dvoulitrový turbodiesel D150 s výkonem 110 kW. V základní specifikaci má pohon předních kol a manuální šestistupňovou převodovku, další dvě verze kombinují pohon všech kol s ručním řazením, nebo pohon všech kol s automatickou devítistupňovou převodovkou. Dvoulitrový turbodiesel naladěný na 132 kW je i v útrobách modelu D180. Ten nabízí standardně pohon obou náprav s ručním nebo samočinným řazením. Vrcholem mezi naftovými jednotkami je dvoulitrový bi-turbodiesel D240 s výkonem 177 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

Nejslabší motor je ve všech třech specifikacích dynamicky spíše průměrný, zrychlením se nedokáže dostat pod 10 sekund. Ani spotřebou, vyjma verze s pohonem přední nápravy, která se dostane na 4,7 l/100 km, základní E-Pace příliš nevyniká a řadí se mezi průměrné či až podprůměrné vozy. Provedení s výkonem 132 kW je dynamicky rovněž průměrné a kombinovanou spotřebou mírně podprůměrné. Dvakrát přeplňovaný diesel vyniká druhým nejlepším zrychlením v segmentu, vykoupeno je to ale podprůměrnou spotřebou paliva. Na kompletní data se podívejte zde.

Jaguar E-Pace má dvě základní výbavové linie – E-Pace a R-Dynamic. Ty mají většinu prvků společných, do základu tak patří nouzové brzdění, tempomat, sledování pozornosti řidiče, udržování v jízdním pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kamera, dvouzónová automatická klimatizace, audiosystém se šesti reproduktory, multimediální systém s hlasovým ovládáním a desetipalcovou obrazovkou, Bluetooth, palubní počítač s pětipalcovou obrazovkou, přední sedadla čalouněná látkou, kožený multifunkční volant, vyhřívaná zrcátka, přední a zadní LED světla nebo 17palcová litá kola. R-Dynamic má navíc exteriérové doplňky, mlhová světla nebo sportovní přední sedadla. V nabídce jsou dva slabší naftové motory a také slabší zážehová jednotka. Provedení E-Pace startuje na 966 669 korunách, R-Dynamic začíná na 1 049 554 korunách. Porovnali jsme základní Jaguar E-Pace s Audi Q3 a BMW X1. Podívejte se sem.

Na všechna prémiová kompaktní SUV, která lze na českém trhu koupit do milionu korun se podívejte zde

V rámci obou výbavových linií je možné sáhnout také po třech výbavových stupních. Provedení S má navíc rozpoznávání dopravních značek s adaptivním omezovačem rychlosti, 360stupňové parkovací senzory, varování před kolizí při couvání, parkovací asistent, v deseti směrech elektricky stavitelná vsedadla vpředu, kožené čalounění, navigaci, Wi-Fi hotspot nebo 18palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motorizace, E-Pace S začíná na 1 113 321 korunách a E-Pace R-Dynamic S stojí nejméně 1 195 601 korun. 

Provedení SE přináší oproti S navíc asistent pro dálková světla, adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně, nouzové brzdění při vysoké rychlosti, sledování mrtvého úhlu s udržováním vozu v jízdním pruhu, detekcí blížících se vozidel a výstrahou před boční kolizí při couvání, audiosystém Meridian s 11 reproduktory, přední sedadla s elektrickým ovládáním ve čtrnácti směrech a pamětí, elektrické víko kufru nebo 19palcová litá kola. V nabídce jsou opět všechny motory, turbodiesely D150 a D180 však jen v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Ceny začínají na 1 354 111 korunách, respektive 1 437 117 korunách za R-Dynamic SE.

Nejvyšší model HSE má navíc 12,3palcovou přístrojovou desku, přední sedadla elektricky nastavitelná v 18 směrech s pamětí, čalounění kůží Windsor, bezklíčový vstup do vozu nebo 20palcová litá kola. V nabídce jsou stejné motorizace jako u verze SE, ceny startují na 1 462 164 korunách, respektive 1 545 049 korunách. Jak si stojí vrcholné provedení proti Range Roveru Evoque a Mercedesu GLA najdete tady.

Pouze v prvním modelovém roce bude E-Pace dostupný ve výbavě First Editon. Ta vychází z výbavy R-Dynamic SE, navíc má panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním a sluneční clonou, bezklíčkový vstup do vozu, head-up displej, v osmnácti směrech elekticky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, čalounění kůží Windsor, specifické koberečky a prahy dveří, 20palcová litá kola, exteriérový paket Black nebo náramek Activity Key. K dispozici jsou jen motory D180 a P250, ceny začínají na 1 733 567 korunách.

Kompletní ceník vozu najdete zde.

Související články

Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq
Jeep Compass konkuruje Škodě Karoq. V jediné výbavě přijde na více než 800 tisíc
Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou

blog comments powered by Disqus

Hyundai i30 se prodává pod 300 tisíc korun. Je nejlevnější kompaktní hatchback v Česku
České zastoupení korejské automobilky radikálně snížilo cenu u základního modelu. Výhodně koupíte také jeho praktičtější provedení Kombi. V ceníku se navíc objevila nová výbava. Víme víc.
17.10.2019 | více
 

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál