Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai vstupuje do segmentu malých SUV s modelem Kona. Zatím stojí 460 tisíc korun

Vloženo: 18.10.2017

Mezi malá SUV vstupuje další významný hráč. Hyundai uvádí na trh model Kona, který se vyznačuje extravagantním designem a silným benzinovým motorem. Aktuálně je možné vůz koupit v jediném bohatě vybaveném stupni výbavy za 460 tisíc korun. Levnější verze přijedou až příští rok.

Po Kie Stonic, Seatu Arona a Citroënu C3 Aircross je Hyundai Kona už čtvrtým novým malým SUV, které přišlo na český trh v posledních týdnech. A z tohoto kvarteta jde o auto zdaleka nejextravagantnější a také nejdelší. Na délku má 4165 mm, přičemž mezi nápravami je 2600 mm. První údaj překonají o kousek jen tři konkurenti, ve druhém případě jsou rozdíly ještě zanedbatelnější. Kona na lídra této oblasti, Renault Captur, totiž ztrácí jen 6 mm.

Nový Hyundai je široký 1800 mm, což je nejlepší hodnota v segmentu. Výška vozu je bez střešních ližin 1550 mm, tady je naopak Kona spíše podprůměrná. Do průměru řadí SUV také kufr se základním objemem 361 litrů, který po sklopení sedadel naroste na 1143 litrů. Kompletní data můžete porovnávat zde. Nutno také podotknout, že na rozdíl od některých konkurentů Kona nenahradí malé MPV ix20. Oba modely budou nějakou dobu vyráběny a prodávány souběžně.

Pod kapotou se zatím objevují jen dvě benzinové motorizace přeplňované turbodmychadlem. Slabší litrový tříválec T-GDI disponuje 88 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Silnější je čtyřválcová šestnáctistovka T-GDI s výkonem 130 kW, která kombinuje pohon všech kol se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Základní litr je zrychlením spíše podprůměrný, když se mu vyrovnají i někteří konkurenti s atmosférickými motorizacemi. Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km je pak jen velice průměrná. Naopak šestnáctistovka se řadí k nejsilnější motorizacím v segmentu, což se projevuje i na dynamice, která patří k vůbec nejlepším. Daní za to je však kombinovaná spotřeba 6,7 l/100 km – vyšší mají aktuálně pouze dva modely v segmentu. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

V současné chvíli je Hyundai Kona dostupný jen v jediné bohaté zaváděcí výbavě Best of Kona. Ta obsahuje autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vozidla při couvání nebo asistent pro jízdu v pruzích. Z komfortní výbavy nechybí tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, automatická klimatizace, rádio se sedmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním či vyhřívaný multifunkční volant potažený kůží. Zvenku má Kona 17palcová litá kola, LED blinkry a denní svícení nebo mlhovky. Cena plně vybaveného SUV s litrovým tříválcem (jiný motor tato verze nemá) je 459 990 korun.

Porovnali jsme Hyundai s Citroënem C3 Aircross, Renaultem Captur a Seatem Arona. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete přidávat nebo odebírat dle vlastních preferencí a požadavků.

Až v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku budou dostupné další tři výbavové stupně, jejichž parametry ale korejská značka zveřejnila již nyní. Základní výbava Kona nabídne asistent pro jízdu v pruzích, pomocníka při rozjezdech do kopce i sjíždění svahů, tempomat, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. K dispozici bude tato verze jen s litrovým tříválcem za ceny od 399 990 korun.  

Zajímá-li vás přehled všech malých SUV s cenovkou do 400 tisíc korun, klikněte na tento odkaz.

Další stupeň Style přidává zadní parkovací senzory, kožený volant, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. Ceny se tříválcem začínají na 459 990 korunách. Nejvýše postavený stupeň Premium má autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vozidla při couvání, přední parkovací senzory, couvací kameru, head-up displej, automatickou klimatizaci, rádio se sedmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, bezdrátové nabíjení telefonů, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, startování tlačítkem, full-LED přední i zadní světla nebo 18palcová litá kola. K dispozici bude tato výbava jen se šestnáctistovkou T-GDI za cenu od 729 990 korun.  

Na kompletní ceník Hyundaie Kona se podívejte zde.

Související články

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun
První malé SUV koncernu Volkswagen přichází na trh. Seat Arona pořídíte jen s turbomotory
Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc

blog comments powered by Disqus

Nečekaně nepovedené: pět ojetin, které kazí značkám pověst a je lepší se jim vyhnout
Ač se běžně považují za spolehlivé modely, některé jejich varianty představují výrazné servisní riziko. Od kterých aut byste měli dát ruce pryč?
22.1.2019 | více
 

Hledali jsme 20 nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků. Scala je až šestnáctá
Pokud chcete pořídit nový pětidveřový kompaktní rodinný vůz s useknutou (hatchback) nebo splývavou (liftback a fastback) zádí za co nejnižší cenu, neváhejte. Tuto třídu čekají velké změny.
20.1.2019 | více
 

Škoda Scala se bude prodávat od 369 900 korun. Porovnali jsme ji s Rapidem i konkurenty
Škoda zveřejnila ceny nového modelu Scala. Pětidveřový hatchback se bude prodávat od 369 900 Kč s motorem 1.0 TSI/70 kW a výbavou Ambition. Proti srovnatelnému Rapidu Spaceback, který nahrazuje, stojí o padesát tisíc korun víc.
18.1.2019 | více
 

Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?
Porovnali jsme naftový a benzinový motor u devíti kompaktních kombi. Jaký je cenový rozdíl a o kolik jsou turbodiesely úspornější?
17.1.2019 | více
 

Nová Kia Ceed poprvé zlevnila. O dvacet tisíc korun
Třetí generace rodinného hatchbacku a kombíku se na českém trhu prodává od srpna a teď v lednu se poprvé snížily její ceny. Importér auto plošně zlevnil o dvacet tisíc korun. Startovací částka činí 359 980 korun.
16.1.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál