Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai vstupuje do segmentu malých SUV s modelem Kona. Zatím stojí 460 tisíc korun

Vloženo: 18.10.2017

Mezi malá SUV vstupuje další významný hráč. Hyundai uvádí na trh model Kona, který se vyznačuje extravagantním designem a silným benzinovým motorem. Aktuálně je možné vůz koupit v jediném bohatě vybaveném stupni výbavy za 460 tisíc korun. Levnější verze přijedou až příští rok.

Po Kie Stonic, Seatu Arona a Citroënu C3 Aircross je Hyundai Kona už čtvrtým novým malým SUV, které přišlo na český trh v posledních týdnech. A z tohoto kvarteta jde o auto zdaleka nejextravagantnější a také nejdelší. Na délku má 4165 mm, přičemž mezi nápravami je 2600 mm. První údaj překonají o kousek jen tři konkurenti, ve druhém případě jsou rozdíly ještě zanedbatelnější. Kona na lídra této oblasti, Renault Captur, totiž ztrácí jen 6 mm.

Nový Hyundai je široký 1800 mm, což je nejlepší hodnota v segmentu. Výška vozu je bez střešních ližin 1550 mm, tady je naopak Kona spíše podprůměrná. Do průměru řadí SUV také kufr se základním objemem 361 litrů, který po sklopení sedadel naroste na 1143 litrů. Kompletní data můžete porovnávat zde. Nutno také podotknout, že na rozdíl od některých konkurentů Kona nenahradí malé MPV ix20. Oba modely budou nějakou dobu vyráběny a prodávány souběžně.

Pod kapotou se zatím objevují jen dvě benzinové motorizace přeplňované turbodmychadlem. Slabší litrový tříválec T-GDI disponuje 88 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Silnější je čtyřválcová šestnáctistovka T-GDI s výkonem 130 kW, která kombinuje pohon všech kol se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Základní litr je zrychlením spíše podprůměrný, když se mu vyrovnají i někteří konkurenti s atmosférickými motorizacemi. Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km je pak jen velice průměrná. Naopak šestnáctistovka se řadí k nejsilnější motorizacím v segmentu, což se projevuje i na dynamice, která patří k vůbec nejlepším. Daní za to je však kombinovaná spotřeba 6,7 l/100 km – vyšší mají aktuálně pouze dva modely v segmentu. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

V současné chvíli je Hyundai Kona dostupný jen v jediné bohaté zaváděcí výbavě Best of Kona. Ta obsahuje autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vozidla při couvání nebo asistent pro jízdu v pruzích. Z komfortní výbavy nechybí tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera, automatická klimatizace, rádio se sedmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním či vyhřívaný multifunkční volant potažený kůží. Zvenku má Kona 17palcová litá kola, LED blinkry a denní svícení nebo mlhovky. Cena plně vybaveného SUV s litrovým tříválcem (jiný motor tato verze nemá) je 459 990 korun.

Porovnali jsme Hyundai s Citroënem C3 Aircross, Renaultem Captur a Seatem Arona. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete přidávat nebo odebírat dle vlastních preferencí a požadavků.

Až v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku budou dostupné další tři výbavové stupně, jejichž parametry ale korejská značka zveřejnila již nyní. Základní výbava Kona nabídne asistent pro jízdu v pruzích, pomocníka při rozjezdech do kopce i sjíždění svahů, tempomat, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. K dispozici bude tato verze jen s litrovým tříválcem za ceny od 399 990 korun.  

Zajímá-li vás přehled všech malých SUV s cenovkou do 400 tisíc korun, klikněte na tento odkaz.

Další stupeň Style přidává zadní parkovací senzory, kožený volant, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. Ceny se tříválcem začínají na 459 990 korunách. Nejvýše postavený stupeň Premium má autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vozidla při couvání, přední parkovací senzory, couvací kameru, head-up displej, automatickou klimatizaci, rádio se sedmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, bezdrátové nabíjení telefonů, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, startování tlačítkem, full-LED přední i zadní světla nebo 18palcová litá kola. K dispozici bude tato výbava jen se šestnáctistovkou T-GDI za cenu od 729 990 korun.  

Na kompletní ceník Hyundaie Kona se podívejte zde.

Související články

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun
První malé SUV koncernu Volkswagen přichází na trh. Seat Arona pořídíte jen s turbomotory
Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc

blog comments powered by Disqus

Auto za vysvědčení: Vybrali jsme levné ojetiny, které školákům udělají radost
Jaké auto vybrat pro čerstvého řidiče? Nejlépe co nejlevnější, ale zároveň takové, se kterým by se nestyděl před svými vrstevníky. Prošli jsme nabídky českých autobazarů a vybrali desítku dostupných ojetin se zajímavým vzhledem, jízdními vlastnostmi i cenou. A nechybí ani auto pro patnáctileté. Vše najdete v následujícím přehledu.
20.6.2018 | více
 

Legendární auto Jamese Bonda jde do aukce. Filmová kariéra šponuje jeho cenu o desítky milionů
Téměř 47 milionů korun je odhadní cena britského sporťáku Aston Martin DB5, který si zahrál ve slavné bondovce Zlaté Oko s Piercem Brosnanem. Auto půjde v červenci do aukce a očekává se, že budoucí majitel za něj zaplatí mnohem více, než je běžné za podobné auto bez filmové historie. Prohlédněte si ho ve fotogalerii.
19.6.2018 | více
 

Zadrženého ředitele Audi Stadlera suspendovali. Zastoupí ho šéf prodeje
Mnichovská prokuratura již minulý týden oznámila, že Stadler je v souvislosti s emisní aférou vyšetřován, a to mimo jiné kvůli podezření z podvodu.
19.6.2018 | více
 

Z chorvatského Dubrovníku do Čech za den obrazem. Čemu se vyhnout a jaká je cesta mimo dálnice
Podívejte se, jak vypadá cesta z chorvatského Dubrovníku do Prahy. Zatímco v opačném směru jsme vyzkoušeli dálniční síť, cestu zpátky jsme naplánovali tak, abychom v zahraničí jeli pouze po neplacených úsecích. Pomocí navigace jsme proto zvolili jednu z nejrychlejších a nejkratších cest. Znovu jsme navíc porovnali ceny pohonných hmot napříč zeměmi. Vyplatí se tedy vůbec jet téměř 1300 km mimo dálniční úseky? Podívejte se, jak na začátku června vypadá silniční doprava mimo hlavní dálniční tahy.
19.6.2018 | více
 

BMW řady 8 se vrací. Designem provokuje, dvanáctiválec nahradilo turbo
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.
18.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál