Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc

Vloženo: 16.10.2017

Hyundai i30 N pohání dvoulitrový benzinový turbomotor s maximálními výkony 184 kW nebo 202 kW. Cena základního provedení začíná s bohatou výbavou na 699 990 korun, silnější provedení je o čtyřicet tisíc dražší.

Hyundai to mezi ostrými hatchbacky zkoušel už v minulé generaci i30. Ne příliš úspěšně, nutno dodat. Ve třetí generaci nošovického modelu ale přišla poprvé ke slovu divize N a výsledkem je co do výkonů zdatný konkurent Octavie RS a Golfu GTI. Těm se navíc vyrovná i základní cenou.

Při prvním setkání působí Hyundai i30 N poměrně nenápadně. Sportovnější náturu pětidveřového hatchbacku prozradí snad jen výraznější nasávací otvory v předním nárazníku, zadní spoiler a kola – v základu 18palcová, u verze Performance 19palcová. Ta mají také speciálně pro i30 N vyvinuté pneumatiky Pirelli. Uvnitř jsou vedle anatomických sedadel i další prvky, především u verze Performance vyčnívá výztuha v zavazadelníku.

Teď však k tomu nejdůležitějšímu. Obě varianty mají pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI. Standardní provedení má výkon 184 kW, Performance disponuje 202 kW. V obou případech jsou poháněna přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Silnější verze přidává elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností a také větší brzdové kotouče.

Slabší i30 N zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, silnější Performance je o 0,3 sekundy rychlejší. Maximální rychlost obou variant je 250 km/h. Pokud jde o konkurenční srovnání s dalšími hatchbacky a liftbacky, není sportovní verze Hyundaie i30 ani zdaleka nejsilnější. Ani dynamikou není mezi nejlepšími. V segmentu ostrých kompaktů je průměrná, mezi všemi kompakty ale patří mezi lepší. Maximální rychlost 250 km/h pak překoná jen několik málo konkurenčních vozů. Vysoká je průměrná spotřeba vozu. Na kompletní data se podívejte zde.

Základní výbava i30 N je bohatá a obsahuje mimo jiné asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, rozpoznávání značek s rychlostním omezením, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci s osmipalcovým displejem, rádio se šesti reproduktory, elektrická přední sedadla nebo LED světla vpředu i vzadu. Příplatky jsou jen tři – 25 tisíc korun za střešní okno, 16 900 korun za modrý lak Performance a stejná suma za metalízu.

V základu stojí korejský vůz 699 990 korun, což je jen o malinko více než v případě Octavie RS, která je ale hůře vybavená a také o něco slabší. Právě s Octavií RS v provedení 245, Focusem ST a Golfem GTI Perfomance jsme slabší Hyundai i30 N porovnali. Parametry je možné přidávat nebo ubírat dle preferencí. Podívejte se sem.

Provedení Performance má kromě vyššího výkonu navíc balíček, obsahující již zmíněná 19palcová kola s pneumatikami Pirelli, elektronický diferenciál, výztuhu v zavazadlovém prostoru, větší brzdové kotouče a variabilní ventil výfuku, díky kterému si může řidič uporavovat hlasitost vozu. Cena takto vybavené i30 N je 739 990 korun. 

Připravili jsme přehled všech kompaktů s výkonem od 165 kW a cenou do 800 tisíc korun. Podívejte se zde.

Na kompletní ceník Hyundaie i30 N se podívejte tady.

Související články

Nejrychlejší Škoda Octavia všech dob se prodává od 771 900 korun
Nový Hyundai i30 kombi je levnější než Octavia, ale dražší než předchůdce. Prodává se od 385 tisíc korun
Toyota GT86 po faceliftu je na českém trhu. Je však dražší, ceny začínají na 820 tisících
Honda Civic Type R je nejsilnějším kompaktem s pohonem předních kol

blog comments powered by Disqus

Peugeot upravuje ceny. Zlevnil až o několik tisíc korun
Změny v cenících se týkají modelu 308 a oblíbeného Peugeotu Rifter. Prodloužená verze ale přišla zkrátka. Přinášíme podrobný přehled.
14.2.2020 | více
 

Na český trh míří první hybridní Opel. Stojí necelý milion korun
Německá automobilka pokračuje v elektrifikaci. Do modelu Grandland X namontovala novou hybridní pohonnou jednotku. K dostání je i ve verzi 4x4.
12.2.2020 | více
 

Po kombíku přichází liftback. Škoda začala prodávat další verzi Octavie
Na oficiální prezentaci si budeme muset ještě zhruba měsíc počkat, už nyní ale máme k dispozici ceník. Za kolik se elegantnější varianta prodává? Přinášíme přehled včetně porovnání s konkurencí.
11.2.2020 | více
 

Lednové prodeje meziročně klesly. Nejhůře dopadla Dacia!
V novém roce se zatím moc nedaří francouzským automobilkám. Korejci posílili a do hry se vrací BMW. Jaké značky nejvíce zabodovaly a jaké vozy patří do top desítky?
7.2.2020 | více
 

Další Peugeot do zásuvky! Nový model e-2008 startuje na 840 000 korunách
Nová generace modelu 2008 se na českém trhu sotva ohřála a už se objevilo její nové elektrifikované dvojče. V čem se od sebe liší a jak si stojí vedle konkurence?
6.2.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál