Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc

Vloženo: 26.11.2017

Hyundai opět rozšířil nabídku řady i30. Po nedávném uvedení sportovní varianty N došlo nyní na karosářskou variantu liftback, které Korejci říkají Fastback. Na českém trhu bude konkurent Octavie a Rapidu dostupný se dvěma motory a za ceny od 380 tisíc korun.

Hyundai i30 se jako liftback doposud v žádné generaci, i když české zastoupení značky tak označuje aktuální provedení s karosérií hatchback, neobjevil. Až ve třetím vydání nošovického kompaktu, u nějž doplňuje pětidveřový hatchback a praktické kombi. Největší odlišností liftbacku od klasického hatchbacku je splývavá zadní část jako u sedanů. Oproti nim má ale liftback výklopné víko kufru včetně zadního okna, vstupní otvor je tak mnohem větší. Jedná se o typ karosérie, který již od devadesátých let nabízí Škoda Octavia a nedávno s ním přišel i levnější a menší Rapid.

I30 Fastback má na délku 4455 mm, z čehož 2650 mm ukrajuje rozvor náprav. Na šířku má vůz 1795 mm, výška je potom 1425 mm. Mezi kompaktními liftbacky je i30 nejkratší, nejnižší, průměrně široká a má také jeden z nejkratších rozvorů. Kufr korejského vozu pojme 450 až 1351 litrů nákladu. První hodnota je nadprůměrná, po sklopení sedadel se ale Hyundai dostává do podprůměru. Kompletní porovnání najdete v tabulkách zde.

Nejbližšími konkurenty na českém trhu budou Škody Rapid a Octavia. Svou velikostí se i30 Fastback řadí přesně mezi ně. Je sice kratší než Rapid a výrazně kratší než Octavia, rozvorem ale menší z okřídlených šípů překonává. Kufr mají však oba mladoboleslavské vozy, podle dat od výrobce, mnohem větší. Uvnitř, v podélném směru, podle našich měření i30 zaostává se 146 cm za Rapidem o 4 cm a za Octavií o 6 cm. Méně znatelný je rozdíl v maximální šířce vzadu, kde je Hyundai lepší než Rapid a horší než Octavia. Výšku ve druhé řadě sedadel má korejský vůz o 2 cm menší než oba čeští konkurenti.

Pod kapotou i30 Fastback se, na rozdíl od hatchbacku a kombi, objevují pouze dva motory. V obou případech jde o turbem přeplňované benzinové jednotky T-GDI. Litrový tříválec má 88 kW a šestistupňovou manuální převodovku, čtyřválcová čtrnáctistovka má 103 kW v kombinaci s ručním řazením nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Slabší tříválec má mezi kompaktními liftbacky druhé nejhorší zrychlení, což navíc doplňuje mírně podprůměrnou kombinovanou spotřebou 5,2 l/100 km. Čtyřválec je na tom, s oběma převodovkami, se spotřebou ještě o pár desetin l/100 km hůře. Také zrychlení za více než devět sekund je pouze průměrné. Kompletní hodnoty můžete porovnávat v tabulkách zde.

Nejlevnější výbavou i30 Fastback je akční model Best of Czech, který výhradně s litrovým tříválcem stojí 379 990 korun. To je o 10 tisíc více než u hatchbacku a 10 tisíc méně než u kombi. Za tuto cenu nabízí Hyundai asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění, automatické přepínání dálkových světlometů, tempomat, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za příplatek 10 tisíc korun se dodává paket Club, navíc se zadními parkovacími senzory, elektrickými zadními okny, koženým volantem, LED denním svícením, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly.

Porovnali jsme verzi Best of Czech Club se Škodami Octavia a Rapid. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Standardní ceník začíná na výbavě Trikolor, která však oproti verzi Best of Czech nabízí navíc v podstatě pouze elektrická zadní okna. Cena s tříválcem je 439 990 korun. Provedení Style má navíc přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory, kožený a vyhřívaný volant, vyhřívání předních sedadel, mlhovky, LED denní svícení nebo 17palcová litá kola. K dispozici je tří- i čtyřválcový motor, nejnižší cena je 479 990 korun. Za silnější pohonnou jednotku se připlácí 50 tisíc korun, dalších 50 tisíc stojí dvouspojkový automat.

Příplatkové položky jsou u i30 řešeny ve formě paketů. Pro výbavu Trikolor se nabízí pouze Komfort za 22 tisíc korun se zadními parkovacími senzory, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly. Style s tříválcem i čtyřválcem má za 10 tisíc korun k dispozici paket Technology s autonomním brzděním s detekcí chodců, sledováním mrtvého úhlu, upozorněním na vozy při couvání a kolenním airbagem. Pouze pro čtyřválec jsou vyhrazeny pakety Premium (Technology a navíc) za 70 tisíc korun se čtením dopravních značek s rychlostním omezením, osmipalcovou navigací, full-LED světly nebo bezklíčkovým startováním a Ultimate (Premium a navíc) za 90 tisíc korun s adaptivním tempomat, koženým čalouněním nebo 18palcovými litými koly.

Kompletní ceník Hyundaie i30 Fastback najdete zde.

Související články

Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc
Hyundai vstupuje do segmentu malých SUV s modelem Kona. Zatím stojí 460 tisíc korun
Volkswagen Golf: zdražení všech verzí, hatchback minimálně přijde na 414 900 korun
S Vánočným od Hyundaie můžete získat slevu u některých modelů až 30 tisíc

blog comments powered by Disqus

Nejdražší motocykl světa je Harley-Davidson posypaný diamanty a zlatem. Stojí 41 milionů
Motocykl si nechala na zakázku vyrobit švýcarská šperkařská a hodinářská firma Bucherer. Stroj poslouží doslova jako výkladní skříň jejich produktů. Na karoseri má celkem 360 diamantů a zlaté díly nejsou lakované, nýbrž pozlacené. Prohlédněte si nejdražší motorku světa v následujícím přehledu. Na konci najdete i video.
20.5.2018 | více
 

I v Československu uměli vyrobit sportovní vůz. Škoda mohla konkurovat Porsche, Tatra luxusním BMW
Po konci druhé světové války se automobilový průmysl nejprve musel vzpamatovat a když tak učinil, přišla čtyřicetiletá vláda KSČ. Ta s sebou přinesla centrální plánování a smetla ze stolu téměř veškerou invenci československých konstruktérů. Většina aut tak byla vyrobena buď pro rodinné, nebo státnické účely. Sériových sportovních modelů s karoserií kupé či kabriolet bylo málo, o něco více se pak taková auta objevovala v koncepční fázi. V následující galerii si některá československá sportovní auta až do roku 1993 připomeňte. Znáte například Škodu Winnetou nebo 110 Super Sport?
19.5.2018 | více
 

Neveselé statistiky české policie. Meziročně vzrostly počty dopravních nehod, zraněných i mrtvých
Podle policejních statistik bylo během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřováno více než 31 tisíc dopravních nehod. Během nich přišlo o život 132 osob, dalších 569 bylo zraněno těžce a 6678 lehce. Oproti loňskému roku je to o 378 více nehod, o 11 více mrtvých, o 14 více těžce zraněných a o 453 lehce zraněných. Nejvíce nehod se událo a nejvíce lidí přišlo o život na silnicích a ulicích české metropole a Středočeského kraje.
18.5.2018 | více
 

Srovnání: SUV Rolls-Royce Cullinan a ti ostatní. Rozdrtí konkurenci luxusem i obřími rozměry?
Rolls-Royce má poprvé ve své historii SUV. Poprvé auto s pohonem všech kol a také poměrně praktické. Jak si stojí ve srovnání s konkurencí? Porovnali jsme ho s dalšími super SUV, tedy zejména Bentley Bentayga a Lamborghini Urus.
18.5.2018 | více
 

Povinné ručení je nejdražší v Praze, nejlevnější v Jihlavě, ukazuje porovnání
Důvodem vyšší ceny povinného ručení v metropoli je větší riziko nehody v porovnání s jinými kraji.
18.5.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál