Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc

Vloženo: 26.11.2017

Hyundai opět rozšířil nabídku řady i30. Po nedávném uvedení sportovní varianty N došlo nyní na karosářskou variantu liftback, které Korejci říkají Fastback. Na českém trhu bude konkurent Octavie a Rapidu dostupný se dvěma motory a za ceny od 380 tisíc korun.

Hyundai i30 se jako liftback doposud v žádné generaci, i když české zastoupení značky tak označuje aktuální provedení s karosérií hatchback, neobjevil. Až ve třetím vydání nošovického kompaktu, u nějž doplňuje pětidveřový hatchback a praktické kombi. Největší odlišností liftbacku od klasického hatchbacku je splývavá zadní část jako u sedanů. Oproti nim má ale liftback výklopné víko kufru včetně zadního okna, vstupní otvor je tak mnohem větší. Jedná se o typ karosérie, který již od devadesátých let nabízí Škoda Octavia a nedávno s ním přišel i levnější a menší Rapid.

I30 Fastback má na délku 4455 mm, z čehož 2650 mm ukrajuje rozvor náprav. Na šířku má vůz 1795 mm, výška je potom 1425 mm. Mezi kompaktními liftbacky je i30 nejkratší, nejnižší, průměrně široká a má také jeden z nejkratších rozvorů. Kufr korejského vozu pojme 450 až 1351 litrů nákladu. První hodnota je nadprůměrná, po sklopení sedadel se ale Hyundai dostává do podprůměru. Kompletní porovnání najdete v tabulkách zde.

Nejbližšími konkurenty na českém trhu budou Škody Rapid a Octavia. Svou velikostí se i30 Fastback řadí přesně mezi ně. Je sice kratší než Rapid a výrazně kratší než Octavia, rozvorem ale menší z okřídlených šípů překonává. Kufr mají však oba mladoboleslavské vozy, podle dat od výrobce, mnohem větší. Uvnitř, v podélném směru, podle našich měření i30 zaostává se 146 cm za Rapidem o 4 cm a za Octavií o 6 cm. Méně znatelný je rozdíl v maximální šířce vzadu, kde je Hyundai lepší než Rapid a horší než Octavia. Výšku ve druhé řadě sedadel má korejský vůz o 2 cm menší než oba čeští konkurenti.

Pod kapotou i30 Fastback se, na rozdíl od hatchbacku a kombi, objevují pouze dva motory. V obou případech jde o turbem přeplňované benzinové jednotky T-GDI. Litrový tříválec má 88 kW a šestistupňovou manuální převodovku, čtyřválcová čtrnáctistovka má 103 kW v kombinaci s ručním řazením nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Slabší tříválec má mezi kompaktními liftbacky druhé nejhorší zrychlení, což navíc doplňuje mírně podprůměrnou kombinovanou spotřebou 5,2 l/100 km. Čtyřválec je na tom, s oběma převodovkami, se spotřebou ještě o pár desetin l/100 km hůře. Také zrychlení za více než devět sekund je pouze průměrné. Kompletní hodnoty můžete porovnávat v tabulkách zde.

Nejlevnější výbavou i30 Fastback je akční model Best of Czech, který výhradně s litrovým tříválcem stojí 379 990 korun. To je o 10 tisíc více než u hatchbacku a 10 tisíc méně než u kombi. Za tuto cenu nabízí Hyundai asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění, automatické přepínání dálkových světlometů, tempomat, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za příplatek 10 tisíc korun se dodává paket Club, navíc se zadními parkovacími senzory, elektrickými zadními okny, koženým volantem, LED denním svícením, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly.

Porovnali jsme verzi Best of Czech Club se Škodami Octavia a Rapid. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Standardní ceník začíná na výbavě Trikolor, která však oproti verzi Best of Czech nabízí navíc v podstatě pouze elektrická zadní okna. Cena s tříválcem je 439 990 korun. Provedení Style má navíc přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory, kožený a vyhřívaný volant, vyhřívání předních sedadel, mlhovky, LED denní svícení nebo 17palcová litá kola. K dispozici je tří- i čtyřválcový motor, nejnižší cena je 479 990 korun. Za silnější pohonnou jednotku se připlácí 50 tisíc korun, dalších 50 tisíc stojí dvouspojkový automat.

Příplatkové položky jsou u i30 řešeny ve formě paketů. Pro výbavu Trikolor se nabízí pouze Komfort za 22 tisíc korun se zadními parkovacími senzory, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly. Style s tříválcem i čtyřválcem má za 10 tisíc korun k dispozici paket Technology s autonomním brzděním s detekcí chodců, sledováním mrtvého úhlu, upozorněním na vozy při couvání a kolenním airbagem. Pouze pro čtyřválec jsou vyhrazeny pakety Premium (Technology a navíc) za 70 tisíc korun se čtením dopravních značek s rychlostním omezením, osmipalcovou navigací, full-LED světly nebo bezklíčkovým startováním a Ultimate (Premium a navíc) za 90 tisíc korun s adaptivním tempomat, koženým čalouněním nebo 18palcovými litými koly.

Kompletní ceník Hyundaie i30 Fastback najdete zde.

Související články

Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc
Hyundai vstupuje do segmentu malých SUV s modelem Kona. Zatím stojí 460 tisíc korun
Volkswagen Golf: zdražení všech verzí, hatchback minimálně přijde na 414 900 korun
S Vánočným od Hyundaie můžete získat slevu u některých modelů až 30 tisíc

blog comments powered by Disqus

Škoda Fabia mění ceny. Zdražení až o 7 tisíc korun.
Podzimní změny se dotkly další Škodovky. Faceliftovaná Fabia se po čtvrt roce od uvedení na trh zdražila až o 7 000 Kč. Nejlevněji ji pořídíte za 284 900 Kč.
13.11.2018 | více
 

Modernizovaná Škoda Fabia už nepatří mezi deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků
Nejlevnějším malým pětidveřovým hatchbackem je Dacia Sandero. Prodává se od 174 900 korun. Novinka Mitsubishi Space Star se řadí díky ceně od 239 850 korun na třetí místo. Doprodávající se Fabii patří čtvrté místo, verze po faceliftu se do TOP 10 nedostala.
11.11.2018 | více
 

Renault Mégane zlevnil a dostal zpět automatickou převodovku
Francouzská automobilka během podzimu osvěžila své ceníky, slevy se týkají hned několika modelů. Oblíbený hatchback Mégane je nyní nejen o 35 tisíc korun levnější, zároveň se ale nově nabízí i se dvěma top motorizacemi.
10.11.2018 | více
 

V Česku se veřejnosti poprvé představuje SUV Kodiaq RS, aktuálně nejdražší Škoda
Škoda Kodiaq RS se poprvé představuje české veřejnosti. Je to aktuálně nejdražší model v portfoliu škodovky.
9.11.2018 | více
 

Restart značky DS obstarává luxusní SUV střední velikosti s označením 7 Crossback
DS 7 Crossback konkuruje vozům SUV prémiových značek, tedy například BMW. Prodává se od 895 tisíc korun. Základní verze disponuje pohonem přední nápravy a naftovým motorem 1.5 BlueHDI/95 kW. V ceně je pětiletá záruka i servis.
8.11.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál