Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc

Vloženo: 26.11.2017

Hyundai opět rozšířil nabídku řady i30. Po nedávném uvedení sportovní varianty N došlo nyní na karosářskou variantu liftback, které Korejci říkají Fastback. Na českém trhu bude konkurent Octavie a Rapidu dostupný se dvěma motory a za ceny od 380 tisíc korun.

Hyundai i30 se jako liftback doposud v žádné generaci, i když české zastoupení značky tak označuje aktuální provedení s karosérií hatchback, neobjevil. Až ve třetím vydání nošovického kompaktu, u nějž doplňuje pětidveřový hatchback a praktické kombi. Největší odlišností liftbacku od klasického hatchbacku je splývavá zadní část jako u sedanů. Oproti nim má ale liftback výklopné víko kufru včetně zadního okna, vstupní otvor je tak mnohem větší. Jedná se o typ karosérie, který již od devadesátých let nabízí Škoda Octavia a nedávno s ním přišel i levnější a menší Rapid.

I30 Fastback má na délku 4455 mm, z čehož 2650 mm ukrajuje rozvor náprav. Na šířku má vůz 1795 mm, výška je potom 1425 mm. Mezi kompaktními liftbacky je i30 nejkratší, nejnižší, průměrně široká a má také jeden z nejkratších rozvorů. Kufr korejského vozu pojme 450 až 1351 litrů nákladu. První hodnota je nadprůměrná, po sklopení sedadel se ale Hyundai dostává do podprůměru. Kompletní porovnání najdete v tabulkách zde.

Nejbližšími konkurenty na českém trhu budou Škody Rapid a Octavia. Svou velikostí se i30 Fastback řadí přesně mezi ně. Je sice kratší než Rapid a výrazně kratší než Octavia, rozvorem ale menší z okřídlených šípů překonává. Kufr mají však oba mladoboleslavské vozy, podle dat od výrobce, mnohem větší. Uvnitř, v podélném směru, podle našich měření i30 zaostává se 146 cm za Rapidem o 4 cm a za Octavií o 6 cm. Méně znatelný je rozdíl v maximální šířce vzadu, kde je Hyundai lepší než Rapid a horší než Octavia. Výšku ve druhé řadě sedadel má korejský vůz o 2 cm menší než oba čeští konkurenti.

Pod kapotou i30 Fastback se, na rozdíl od hatchbacku a kombi, objevují pouze dva motory. V obou případech jde o turbem přeplňované benzinové jednotky T-GDI. Litrový tříválec má 88 kW a šestistupňovou manuální převodovku, čtyřválcová čtrnáctistovka má 103 kW v kombinaci s ručním řazením nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Slabší tříválec má mezi kompaktními liftbacky druhé nejhorší zrychlení, což navíc doplňuje mírně podprůměrnou kombinovanou spotřebou 5,2 l/100 km. Čtyřválec je na tom, s oběma převodovkami, se spotřebou ještě o pár desetin l/100 km hůře. Také zrychlení za více než devět sekund je pouze průměrné. Kompletní hodnoty můžete porovnávat v tabulkách zde.

Nejlevnější výbavou i30 Fastback je akční model Best of Czech, který výhradně s litrovým tříválcem stojí 379 990 korun. To je o 10 tisíc více než u hatchbacku a 10 tisíc méně než u kombi. Za tuto cenu nabízí Hyundai asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění, automatické přepínání dálkových světlometů, tempomat, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za příplatek 10 tisíc korun se dodává paket Club, navíc se zadními parkovacími senzory, elektrickými zadními okny, koženým volantem, LED denním svícením, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly.

Porovnali jsme verzi Best of Czech Club se Škodami Octavia a Rapid. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Standardní ceník začíná na výbavě Trikolor, která však oproti verzi Best of Czech nabízí navíc v podstatě pouze elektrická zadní okna. Cena s tříválcem je 439 990 korun. Provedení Style má navíc přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory, kožený a vyhřívaný volant, vyhřívání předních sedadel, mlhovky, LED denní svícení nebo 17palcová litá kola. K dispozici je tří- i čtyřválcový motor, nejnižší cena je 479 990 korun. Za silnější pohonnou jednotku se připlácí 50 tisíc korun, dalších 50 tisíc stojí dvouspojkový automat.

Příplatkové položky jsou u i30 řešeny ve formě paketů. Pro výbavu Trikolor se nabízí pouze Komfort za 22 tisíc korun se zadními parkovacími senzory, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly. Style s tříválcem i čtyřválcem má za 10 tisíc korun k dispozici paket Technology s autonomním brzděním s detekcí chodců, sledováním mrtvého úhlu, upozorněním na vozy při couvání a kolenním airbagem. Pouze pro čtyřválec jsou vyhrazeny pakety Premium (Technology a navíc) za 70 tisíc korun se čtením dopravních značek s rychlostním omezením, osmipalcovou navigací, full-LED světly nebo bezklíčkovým startováním a Ultimate (Premium a navíc) za 90 tisíc korun s adaptivním tempomat, koženým čalouněním nebo 18palcovými litými koly.

Kompletní ceník Hyundaie i30 Fastback najdete zde.

Související články

Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc
Hyundai vstupuje do segmentu malých SUV s modelem Kona. Zatím stojí 460 tisíc korun
Volkswagen Golf: zdražení všech verzí, hatchback minimálně přijde na 414 900 korun
S Vánočným od Hyundaie můžete získat slevu u některých modelů až 30 tisíc

blog comments powered by Disqus

Nové motory pro Volkswageny. Touran dostal diesel, Sharan a T-Cross benzin
Do českých ceníku automobilky Volkswagen přibyly v březnu nové motory. Změny se týkají nejen rodinných vozů Touran a Sharan, ale i kompaktního SUV T-Cross. Každý vůz pak dostal zcela jino motorizaci.
26.3.2020 | více
 

Suzuki Vitara a S-Cross dostaly hybridní motor 1.4 BoosterJet
Japonská automobilka rozšiřuje nabídku modelů, které na silnice nově vyjedou s mild-hybridním systémem pod kaptou. Benzinovou jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid dostaly oblíbené vozy Vitara a S-Cross.
24.3.2020 | více
 

Fiat 500 dostal hybridní motor, novou výbavu a lehce zdražil
Proklamovaný hybridní pohon 1.0 BSG konečně dorazil pod kapotu stylového městského vozu Fiat 500 a také jeho otevřené varianty Fiat 500C. Nahradil dosavadní 0.9 TwinAir, který odchází. Pětistovka navíc dostala i výbavu Launch Edition.
20.3.2020 | více
 

Velký Seat Tarraco se oblékl do sportovního. Dostal novou výbavu FR
Největší SUV z nabídky španělské automobilky nyní koupíte i ve sportovní výbavě FR. Ta se prodává se všemi motory, v základní ceně vyjde na 884 900 korun. Kolik stojí s dalšími a co obsahuje?
18.3.2020 | více
 

Renault se vrací k LPG. Nový Captur ho dostal s litrovým tříválcem
Captur je zatím jediným modelem francouzské značky, který v Česku jezdí na LPG. Dacia, jež pod Renault spadá, ale nabízí hned několik vozů na toto palivo.
16.3.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál