Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc

Vloženo: 26.11.2017

Hyundai opět rozšířil nabídku řady i30. Po nedávném uvedení sportovní varianty N došlo nyní na karosářskou variantu liftback, které Korejci říkají Fastback. Na českém trhu bude konkurent Octavie a Rapidu dostupný se dvěma motory a za ceny od 380 tisíc korun.

Hyundai i30 se jako liftback doposud v žádné generaci, i když české zastoupení značky tak označuje aktuální provedení s karosérií hatchback, neobjevil. Až ve třetím vydání nošovického kompaktu, u nějž doplňuje pětidveřový hatchback a praktické kombi. Největší odlišností liftbacku od klasického hatchbacku je splývavá zadní část jako u sedanů. Oproti nim má ale liftback výklopné víko kufru včetně zadního okna, vstupní otvor je tak mnohem větší. Jedná se o typ karosérie, který již od devadesátých let nabízí Škoda Octavia a nedávno s ním přišel i levnější a menší Rapid.

I30 Fastback má na délku 4455 mm, z čehož 2650 mm ukrajuje rozvor náprav. Na šířku má vůz 1795 mm, výška je potom 1425 mm. Mezi kompaktními liftbacky je i30 nejkratší, nejnižší, průměrně široká a má také jeden z nejkratších rozvorů. Kufr korejského vozu pojme 450 až 1351 litrů nákladu. První hodnota je nadprůměrná, po sklopení sedadel se ale Hyundai dostává do podprůměru. Kompletní porovnání najdete v tabulkách zde.

Nejbližšími konkurenty na českém trhu budou Škody Rapid a Octavia. Svou velikostí se i30 Fastback řadí přesně mezi ně. Je sice kratší než Rapid a výrazně kratší než Octavia, rozvorem ale menší z okřídlených šípů překonává. Kufr mají však oba mladoboleslavské vozy, podle dat od výrobce, mnohem větší. Uvnitř, v podélném směru, podle našich měření i30 zaostává se 146 cm za Rapidem o 4 cm a za Octavií o 6 cm. Méně znatelný je rozdíl v maximální šířce vzadu, kde je Hyundai lepší než Rapid a horší než Octavia. Výšku ve druhé řadě sedadel má korejský vůz o 2 cm menší než oba čeští konkurenti.

Pod kapotou i30 Fastback se, na rozdíl od hatchbacku a kombi, objevují pouze dva motory. V obou případech jde o turbem přeplňované benzinové jednotky T-GDI. Litrový tříválec má 88 kW a šestistupňovou manuální převodovku, čtyřválcová čtrnáctistovka má 103 kW v kombinaci s ručním řazením nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Slabší tříválec má mezi kompaktními liftbacky druhé nejhorší zrychlení, což navíc doplňuje mírně podprůměrnou kombinovanou spotřebou 5,2 l/100 km. Čtyřválec je na tom, s oběma převodovkami, se spotřebou ještě o pár desetin l/100 km hůře. Také zrychlení za více než devět sekund je pouze průměrné. Kompletní hodnoty můžete porovnávat v tabulkách zde.

Nejlevnější výbavou i30 Fastback je akční model Best of Czech, který výhradně s litrovým tříválcem stojí 379 990 korun. To je o 10 tisíc více než u hatchbacku a 10 tisíc méně než u kombi. Za tuto cenu nabízí Hyundai asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění, automatické přepínání dálkových světlometů, tempomat, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za příplatek 10 tisíc korun se dodává paket Club, navíc se zadními parkovacími senzory, elektrickými zadními okny, koženým volantem, LED denním svícením, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly.

Porovnali jsme verzi Best of Czech Club se Škodami Octavia a Rapid. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Standardní ceník začíná na výbavě Trikolor, která však oproti verzi Best of Czech nabízí navíc v podstatě pouze elektrická zadní okna. Cena s tříválcem je 439 990 korun. Provedení Style má navíc přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory, kožený a vyhřívaný volant, vyhřívání předních sedadel, mlhovky, LED denní svícení nebo 17palcová litá kola. K dispozici je tří- i čtyřválcový motor, nejnižší cena je 479 990 korun. Za silnější pohonnou jednotku se připlácí 50 tisíc korun, dalších 50 tisíc stojí dvouspojkový automat.

Příplatkové položky jsou u i30 řešeny ve formě paketů. Pro výbavu Trikolor se nabízí pouze Komfort za 22 tisíc korun se zadními parkovacími senzory, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly. Style s tříválcem i čtyřválcem má za 10 tisíc korun k dispozici paket Technology s autonomním brzděním s detekcí chodců, sledováním mrtvého úhlu, upozorněním na vozy při couvání a kolenním airbagem. Pouze pro čtyřválec jsou vyhrazeny pakety Premium (Technology a navíc) za 70 tisíc korun se čtením dopravních značek s rychlostním omezením, osmipalcovou navigací, full-LED světly nebo bezklíčkovým startováním a Ultimate (Premium a navíc) za 90 tisíc korun s adaptivním tempomat, koženým čalouněním nebo 18palcovými litými koly.

Kompletní ceník Hyundaie i30 Fastback najdete zde.

Související články

Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc
Hyundai vstupuje do segmentu malých SUV s modelem Kona. Zatím stojí 460 tisíc korun
Volkswagen Golf: zdražení všech verzí, hatchback minimálně přijde na 414 900 korun
S Vánočným od Hyundaie můžete získat slevu u některých modelů až 30 tisíc

blog comments powered by Disqus

Kia Sportage se dá po zlevnění o deset tisíc pořídit již od 484 980 Kč
Kia snížila cenu rodinného SUV Sportage se základním benzinovým motorem 1.6 GDI v akčním výbavách o deset tisíc. Znamená to, že nejlevnější Sportage 1.6 GDI Cool aktuálně pořídíte od 484 980 korun.
17.8.2018 | více
 

Víte, jaká část světového trhu s auty patří Škodě? Je to více než u Opelu nebo Citroënu
V České republice dlouhodobě vládne prodejům nových aut Škoda a jinak tomu není ani v letošním roce. Za první pololetí roku 2018 ji s relativně velkou ztrátou následují Volkswagen, Hyundai, Dacia a Ford. Ve světě je situace poněkud odlišná, i když ani tam se mladoboleslavský výrobce neztrácí. Na kompletní žebříček třiceti nejpopulárnějších automobilek světa za první pololetí letošního roku se podívejte do galerie. Data společnosti Focus2move mimo jiné ukazují také sílu a velikost čínského trhu.
17.8.2018 | více
 

Velký přehled aut, která míří na český trh. Omlazená Fabia, nový Ceed a dalších 35 novinek
Rok 2018 se přehoupl do své druhé poloviny, z pohledu automobilových novinek však nebude o nic méně zajímavý. Na český trh se totiž chystá řada zajímavých aut - namátkou trojčata Berlingo, Rifter a Combo, nový Peugeot 508, pokračovatel již kultovního označení BMW X5 či několik faceliftů populárních modelů. Pokud se tedy chystáte na nákup nového vozu, možná se ještě vyplatí pár týdnů počkat. Ostatně, podívejte se do našeho přehledu chystaných nových aut pro druhou polovinu letošního roku.
16.8.2018 | více
 

Hyundai korigoval slevy u nejmenšího modelu i10. Dosahovaly příliš vysokých částek
Hyundai i10 se prodává podle ceníku od 199 990 korun, jde však pouze o vstupní cenu do výpočtu značkového financování. Pokud chcete minivůz zaplatit najednou, bude stát o třicet tisíc víc. Můžete však dosáhnout na slevu až 25 tisíc, pokud dlouho vlastníte řidičák a vůz Hyundai.
15.8.2018 | více
 

Kia Venga: nejdostupnější malé MPV
Kia zlevnila model Venga plošně o 10 000 Kč. Malé MPV se stává díky ceně 294 980 Kč nejdostupnějším vozem ve své kategorii. Porovnali jsme s konkurenty.
14.8.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál