Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Honda Civic Type R je nejsilnějším kompaktem s pohonem předních kol

Vloženo: 22.7.2017

Označení Type R je pro sportovní Hondy typické již řadu let, v poslední době jej ale nosí už jen kompaktní Civic. Ten nedávno přijel v desáté generaci a spolu s ní japonská automobilka opět ukázala i vrcholnou sportovní specifikaci.

Civic desáté generace se v porovnání s předchůdcem hodně změnil. Design nabízí ostře řezané prvky, které ještě více vyniknou ve sportovní verzi Type R. Ta se kromě nových nárazníků, výrazných nasávacích otvorů, nástavců prahů a 20palcových kol může pochlubit také mohutným zadním spoilerem a třemi koncovkami výfuku. Při mezigeneračním porovnání pak novinka pořádně narostla – na délku má se 4557 milimetry o 167 milimetrů více, mezi nápravami pak s délkou 2699 milimetrů vozí o 105 milimetrů více. Výška naopak o 32 milimetrů klesla, nový Type R je také o zanedbatelný milimetr užší. Celkově je Type R jedním z největších aut ve třídě, pouze výškou se řadí na opačný konec spektra. Porovnat model s konkurenty můžete v těchto tabulkách.

Pod kapotou je jediný motor, dvoulitrový čtyřválec VTEC s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon 235 kW vrcholí při 6000 ot./min, točivý moment 400 Nm je dostupný v pásmu 2500 až 4500 ot./min. Motor vychází z předchozí generace, po významných úpravách má však o 7 kW více. Poháněná zůstávají přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, ve výbavě pak nechybí mechanický samosvorný diferenciál. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a maximální rychlost 272 km/h. Oproti předchůdci je vůz na 100 km/h o desetinu pomalejší, má ale o 2 km/h vyšší maximální rychlost.

 Mezi kompaktními hatchbacky nenajdete v současnosti silnější vůz s pohonem předních kol. A i když do výběru zařadíme čtyřkolky a zadokolky, mají vyšší výkon jen Mercedes-AMG A 45, Ford Focus RS a BMW M140i. Akcelerace je v rámci třídy stále nadprůměrná, za přímými konkurenty ale Civic Type R mírně zaostává. Naopak maximální rychlostí nemá japonský vůz konkurenci. Kombinovaná spotřeba je na papíře mezi kompakty jednou z nejvyšších. Kompletní parametry můžete porovnávat zde.

Základní výbava se jmenuje pouze Type R a za 929 900 korun přináší přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovým displejem a osmi reproduktory, parkovací kameru, automatická LED světla, mlhovky nebo bezklíčkové odemykání a startování. V porovnání s předchůdcem má nový Civic Type R navíc udržování v jízdním pruhu nebo adaptivní tempomat, stojí však o 30 tisíc korun více. Jak si japonský zástupce stojí proti Seatu Leon Cupra, Opelu GTC OPC a Peugeotu 308 GTI se podívejte zde.

Jaká je na českém trhu nabídka kompaktních hatchbacků s výkonem přes 180 kW v ceně do jednoho milionu korun se můžete podívat pod následujícím odkazem

 Druhá linie GT stojí 999 900 korun a přidává sledování mrtvého úhlu, sledování dopravy při couvání, dešťový senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci, 11 reproduktorů nebo elektricky sklopná zrcátka. Oproti minulé generaci činí příplatek opět 30 tisíc korun, navíc je ve výbavě udržování jízdního pruhu a adaptivní tempomat. Pro oba výbavové stupně platí, že v ceníku se vyskytuje jediný příplatek – 13 900 korun za metalízu, případně prémiový bílý odstín Championship.

Kompletní ceník Hondy Civic Type R najdete zde.

Související články

Škoda odtajnila ceny modernizované Octavie RS. Prodává se od 696 900 Kč
Seat začal prodávat modernizovaný Leon Cupra. Posílil na 300 koní
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Toyota GT86 po faceliftu je na českém trhu. Je však dražší, ceny začínají na 820 tisících

blog comments powered by Disqus

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Toyota CH-R láká na obrovskou slevu. Zlevnila o 60 tisíc korun
Japonská automobilka chce zřejmě nalákat víc českých zákazníků do svých showroomů. Toyota CH-R zlevnila ve výbavě Comfort o 60 tisíc korun. Vyšší verze Selection a Style jsou naopak dražší.
23.5.2020 | více
 

Seat Leon je na českém trhu jako hatchback i kombi. Známe detailní ceny
Španělský model z nižší střední třídy se před časem objevil na českém trhu. Nyní jsme ho zanesli i do našeho katalogu. Auto se rovnou prodává ve dvou karosářských verzích, tedy jako hatchback a kombi zvané Sportstourer.
19.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál