Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ford zdražil manažerské Mondeo. Většinou zároveň přidal výbavu

Vloženo: 8.12.2015

Od sedmi do 39 tisíc činí cenový nárůst jednotlivých verzí Fordu Mondeo. U více zdražených provedení ale zároveň došlo k navýšení výbavy. Porovnali jsme Mondeo po změnách s nejbližšími konkurenty.

Škoda v polovině listopadu plošně zdražila nový Superb (podrobnosti zde). Vzhledem k tomu, že je domácí automobilka zároveň nejvýraznějším cenotvůrcem českého trhu, dalo se očekávat, že to vyvolá reakce. První přišla od Fordu. Soupeř Superba, loni nová generace Fordu Mondeo, zdražila. Nejde ale o typické zdražení plošné.

Cena základního stupně Fordu Mondeo označovaného Trend se zvýšila o 21 tisíc korun. Jeho standardní výbava se ale zároveň obohatila o multimediální systém, který nahradil dříve montovanou základní audiosoustavu, a připlácelo se za něj právě 21 tisíc korun. Tento systém zahrnuje například osmipalcový barevný dotekový displej, bluetooth handsfree pro legální telefonování při jízdě, systém hlasového ovládání SYNC, displej s úhlopříčkou 4,2 palce mezi přístroji na zobrazování funkcí palubního počítače nebo třeba automatické nouzové volání.

Nejlevnější Ford Mondeo s pětidveřovou karoserií typu liftback se základním litrovým tříválcovým benzinovým turbomotorem 1.0 EcoBoost/92 kW tedy nyní přijde na 586 990 korun. V rámci sedanů a liftbacků střední třídy jde přes zvýšení ceny o jednu z nejnižších vstupních částek, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí manažerských "limuzín" střední třídy s cenou do 650 tisíc.

Standardní výbava Fordu Mondeo Trend zahrnuje kromě výše zmíněného multimediálního systému například také klimatizaci udržující automaticky teplotu ve dvou na sobě nezávislých zónách, tempomat udržující řidičem nastavené tempo a omezovač rychlosti nebo mlhovky. Zajímavý bezpečnostní prvek představují zadní pásy, které se v případě nehody nafouknou a eliminují tlak na hrudník.

Nad stupněm Trend nalezneme nedávno uvedenou limitovanou výbavu Business Edition. Ta zdražila o sedm tisíc beze změn ve standardu. Ten navyšuje proti stupni Trend například o navigaci, vyhřívaná přední sedadla, čelní sklo a trysky ostřikovačů, litá kola, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. To vše za příplatek padesát tisíc korun. Poměrem ceny a výbavy nám stále připadá výhodnější než Trend.

Nejlevnější Ford Mondeo Business Edition s benzinovým turbomotorem 1.5 EcoBoost přijde na 685 990 korun. Porovnali jsme ho s dalšími vozy s karoserií liftback - Škodou Superb a Opelem insignia. Podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava Fordu Mondeo označovaná jako Titanium zdražila o 39 tisíc, ale její standard se obohatil o navigaci, za kterou se dříve připlácelo 40 400 korun. Rozdíl mezi stupni Titanium a Business Edition nyní dělá 29 tisíc, přičemž vyšší z nich má k dobru mimo jiné více než desetipalcový displej v rámci přístrojů, sportovně tvarovaná přední sedadla, inteligentní klíč, který stačí mít stále v kapse, systém udržující auto v jízdním pruhu, větší litá kola (17 palců) nebo třeba prémiové LED osvětlení interiéru.

Kompletní ceník Mondea liftback objevíte zde.

Uvedené změny se týkají také karoserie kombi (na snímku). Tam je situace jiná pouze v tom, že základní motor netvoří litrový tříválec, ale silnější čtyřválec 1.5 EcoBoost a cena kombíku tím pádem začíná až na 665 990 korun (kombi je ve srovnatelných verzích o třicet tisíc dražší než liftback). A to už v porovnání s konkurenty tak příznivá první cena není, jak zjistíte z přehledu všech kombíků střední třídy do 700 tisíc korun.

Porovnali jsme Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi/110 kW Business Edition s vozy Hyundai i40 kombi a Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI/110 kW - podívejte se zde.

Kompletní ceník Fordu Mondeo kombi naleznete zde, podrobný test čtěte zde.

Putování po cenících Fordu Mondeo zakončíme u hybridního čtyřdveřového sedanu HEV. Jeho jediná výbava Titanium HEV zdražila také o 39 tisíc s tím, že se obohatila o navigaci. Hybrid se tedy prodává od od 804 990 korun a jeho ceník si prohlédněte zde.

Související články

Ford Focus láká dravce zlevněnou edicí Red & Black a verzí RS
Listopad zatím probíhá ve znamení zdražování nových aut
Deset nejlevnějších sedanů, liftbacků a kombi střední třídy
Hyundai opět zdražil zvýhodněné naftové verze

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál