Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ford S-Max: Zdražení až o 37 tisíc, nově se zárukou na pět let

Vloženo: 22.2.2018

Ford začátkem února zdražoval a nevyhnula se tomu ani modelová řada S-Max. Ceny se posunuly vzhůru poměrně razantně, o 30 až 37 tisíc korun. Malou útěchou může být zavedení standardní pětileté záruky. Novinkou je zvýhodněná výbava ST-Line TOP Edition.

Trochu netradiční zástupce kategorie MPV byl svého času velice oblíbenou alternativou rodinného kombi střední třídy. S podvozkem z Mondea a nižší výškou nabízí i zajímavé jízdní vlastnosti, takže jej lze označit jako mezistupeň mezi Mondeem kombi a velkým vanem Galaxy. Oproti Mondeu je výhodou variabilita vnitřního prostoru a možnost třetí řady sedadel, vedle Galaxy pak patří mezi přednosti ovladatelnost a lepší jízdní vlastnosti.

Základním motorem S-MAXu je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 EcoBoost/118 kW. Většinu nabídky však tvoří vznětové motory, konkrétně tři výkonové verze čtyřválce 2.0 TDCi/88 kW, 110 kW a 132 kW. Ve standardu je šestistupňová ručně řazená převodovka, oba silnější turbodiesely mohou mít i dvouspojkový šestistupňový automat PowerShift popřípadě pohon všech kol.

Pokud nebereme v úvahu luxusní verze Vignale (od 1 204 990 Kč), které mají v nabídce Fordu výjimečné postavení a nejsou pouze o výčtu luxusních prvků výbavy, nabízí se S-Max ve třech výbavových verzích Trend, Titanium a ST-Line. Nejlevnější variantou je S-Max Trend TOP Edition 1.5 Ecoboost/118 kW za 659 900 korun, na opačném konci nabídky je verze 2.0 TDCI AWD/132 kW Vignale za 1 247 990 korun. Ve standardu je jen pět sedadel, za třetí řadu se dvěma samostatnými sedadly sklopnými do podlahy se připlácí minimálně 25 100 Kč. Nová pětiletá záruka samozřejmě končí s ujetím 120 tisic km.

Ve výbavě Trend, která se dodává jen na 17palcových ocelových kolech, nechybí například audiosystém s barevným displejem, hlasovým ovládádním, bluetooth a ovládáním na kůží potaženém volantu, dvouzónová samočinná klimatizace, startování tlačítkem, přední mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, elektricky sklopná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sklápění jednotlivých sedaček druhé řady stiskem tlačítka nebo prodloužená záruka na 5 let nebo do 120 tisíc kilometrů. Kromě zvýhodněné varianty TOP Edition za 659 900 korun, můžete mít v této výbavě také turbodiesely 2.0 TDCi s 88 nebo 110 kW za 788 790 respektive 830 790 korun.

Vyšší výbava Titanium stojí o 100 tisíc víc než Trend a obohacuje standardní výbavu mimo jiné o 17palcová kola z lehkých slitin, navigační systém, multifunkční dotekový displej, digitální přístrojový štít s možností volby motivu, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, funkci rozeznávání dopravních značek a s ní spojený inteligentní omezovač rychlosti, tempomat, parkovací senzory a řadu dalších prvků. Benzinový motor tak přijde na 759 900 korun, turbodiesel 2.0 TDCi/110 kW je o 40 tisíc dražší.

Pokud byste v této výbavě chtěli čtyřkolku, musíte do standardního ceníku, kde nejlevější varianta s pohonem všech kol 2.0 TDCi AWD/110 kW Titanium přijde na 966 990 Kč. Ale novinkou nabídky je zvýhodněná varianta ST-Line TOP Edition, která se nabízí nejen s motorem 1.5 EcoBoost/118 kW za 809 900 Kč ale také s motorem 2.0 TDCi AWD/132 kW za 959 900 Kč. A to je vybavenější model než výše zmíněný ve výbavě Titanium. Posuďte sami: Ve standardní výbavě nechybí třeba 18palcová kola z lehkých slitin s tmavým lakováním, hliníkové pedály, sportovní odpružení, adaptivní LED světlomety nebo metalický lak.

Porovnali jsme špičkově vybavený S-Max 2.0 TDCi AWD/132 kW ST-Line TOP Edition s konkurenčními modely Renault Espace, Peugeot 5008 a Volkswagen Sharan. Podívejte se zde. Kromě klasických MPV jsme do srovnání zařadili i SUV Peugeot 5008, která nabízí podobné rozměry a výkony. Paradoxem je, že tato modelová řada se vůbec nenabízí s pohonem všech kol. Nicméně, parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

Vrchol nabídky představují varianty Vignale, které nejsou k dispozici se zvýhodněním TOP Edition. Oproti výbavě Titanium však najdete ve standardu 18palcová kola z lehkých slitin se stříbrným lakováním, metalický lak, vylepšený audiosystém Sony s 9 reproduktory, adaptivní LED světlomety, zadní parkovací kameru, kožené čalounění sedadel i palubní desky nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí. Verze Vignale má také jinou přední masku nebo lakované spodní části nárazníků a nástavce prahů. Verze Vignale byla zdražena o 37 tisíc korun a nejlevněji přijde s motorem 2.0 TDCi/132 kW s ručně řazenou převodovkou na 1 147 990 korun. Za šestistupňový dvouspojkový automat se připlácí 50 tisíc korun a další 50 tisíc dáte za čtyřkolku.

Kompletní ceník Fordu S-Max včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů naleznete zde. Test najdete zde.

Související články

Do třídy malých SUV přichází Ford EcoSport. Zatím má jen dva motory a ceny od 400 tisíc korun
Ford Kuga: pětiletá záruka a nová výbava Trend TOP Edition za necelých 550 tisíc
Upsizing od Renaultu. Nová generace benzinových motorů pro Scénic a Grand Scénic

blog comments powered by Disqus

Hyundai rozšiřuje nabídku o nový model i30 N Fastback. Došlo i ke zdražení.
Hyundai zdražil oblíbený model i30 a zároveň představil nového, sportovně laděného člena rodiny. Ten přehrává svého konkurenta, Škodu Octavii RS, výkonem. Jak je to s výbavou a cenami?
11.12.2018 | více
 

Hledali jsme nejdostupnější SUV střední třídy. Kodiaq je osmý jako před dvěma lety
Cenové relace mezi SUV střední třídy se za uplynulé dva roky změnily jen minimálně. Deset nejlevnějších vozů kategorie se stále vejde do sedmi set tisíc korun. Ten úplně nejdostupnější, Ford Kuga, zlevnil pod půl milionu.
9.12.2018 | více
 

Fiat Panda a Jeep Wrangler neuspěly v nárazových testech Euro NCAP
Devět automobilů oznámkovala nezávislá organizace Euro NCAP za bezpečnost. Sedm jich dopadlo na výbornou a dva propadly. Nový Jeep Wrangler získal jedinou hvězdu z pěti možných, Fiat Panda odešel úplně s prázdnou.
8.12.2018 | více
 

Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč
Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.
7.12.2018 | více
 

Značka Volkswagen musí šetřit: bude snižovat počet modelů a jejich nabízených verzí
Počet nabízených motorů a převodovek by měl dokonce klesnout dokonce o čtvrtinu.
6.12.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál