Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ford S-Max ST-Line: nová výbava láká na sportovní podvozek a atraktivní designové doplňky

Vloženo: 13.11.2017

Koncem října rozšířil importér Fordu nabídku rodinného MPV o novou atraktivní výbavu ST-Line s 18palcovými koly a designovým paketem. Stojí o 72 tisíc korun více než výbava Titanium a s motorem 1.5 Ecoboost ji můžete mít již za 855 990 korun.

Kategorie MPV je čím dál více ve stínu SUV. Zejména nabídka velkých vanů se stále zužuje a zájemce pomalu nemá na výběr. Na přehled všech větších MPV se podívejte zde. Ford i přesto stále nabízí v této kategorii dvě modelové řady. Kromě tradičního Galaxy stále sází na řadu S-Max, která je na trhu ve své druhé generaci. S-Max však není úplně standardním MPV. S podvozkem z Mondea a nižší výškou nabízí i zajímavé jízdní vlastnosti. Svým způsobem lze tento model označit jako mezistupeň mezi Mondeem kombi a vanem Galaxy. Oproti Mondeu je výhodou variabilita vnitřního prostoru a možnost třetí řady sedadel, vedle Galaxy pak patří mezi přednosti ovladatelnost a lepší jízdní vlastnosti.

Základním motorem S-MAXu je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 EcoBoost/118 kW, další alternativu na benzín - čtyřválec 2.0 Ecoboost/176 kW – Ford vyřadil z nabídky. To platí i pro jeho dieselový protějšek turbodiesel 2.0 TDCI Bi-Turbo/154 kW. Zájemce o vznětové motory tak může vybírat pouze ze tří výkonových variant přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce 2.0 TDCi/88, 110 a 132 kW. Ve standardu je šestistupňová ručně řazená převodovka a pohon předních, alternativu u obou silnějších turbodieselů představuje šestistupňový dvouspojkový automat PowerShift a pohon všech kol.

Výbavy měl S-Max dosud tři – Trend, Titanium a Vignale. Od října nabídku rozšiřuje ještě ST-Line. K tomu Ford u vybraných verzí Trend a Titanium poskytuje cenové zvýhodnění v rámci akčních verzí TOP Edition. Nejlevnější variantou je S-Max Trend 1.5 Ecoboost/118 kW za 697 790 korun (se zvýhodněním TOP Edition za 629 900 Kč), na opačném konci nabídky je verze 2.0 TDCI AWD/132 kW Vignale za 1 210 990 korun. Ve standardu je jen pět sedadel, za třetí řadu se dvěma samostatnými sedadly sklopnými do podlahy se připlácí minimálně 25 100 Kč.

Ve výbavě Trend, která se dodává jen na 17palcových ocelových kolech, nechybí například audiosystém s barevným displejem, hlasovým ovládádním, bluetooth a ovládáním na kůží potaženém volantu, dvouzónová samočinná klimatizace, startování tlačítkem, přední mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, elektricky sklopná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sklápění jednotlivých sedaček druhé řady stiskem tlačítka nebo prodloužená záruka na 5 let nebo do 120 tisíc kilometrů.

Vyšší výbava Titanium stojí o 86 200 víc než Trend a obohacuje standardní výbavu mimo jiné o 17palcová kola z lehkých slitin, multifunkční dotekový displej, digitální přístrojový štít s možností volby motivu, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, funkci rozeznávání dopravních značek a s ní spojený inteligentní omezovač rychlosti, tempomat, parkovací senzory a řadu dalších prvků. Volba výbavy Titanium je nezbytná pro zájemce o verzi s pohonem všech kol (od 929 990 korun).

Nová výbava ST-Line vychází z výbavy Titanium a navíc se může pochlubit prvky interiéru prošitými červenou nití, hliníkovými pedály a sportovním odpružením. Od varianty Titanium se na první pohled liší 18palcovými koly s tmavým lakováním, spodní částí nárazníků a nástavců prahů v barvě karoserie, černou mřížkou chladiče se vzorem včelí plástve a zadním spojlerem. Za tyto designové změny si připlatíte 72 tisíc korun. Nejlevnější motorizace 1.5 Ecoboost/118 kW přijde na 855 990 Kč, turbodiesel je k mání pouze v nejvýkonnější verzi 2.0 TDCi/132 kW za 993 990 Kč s šestistupňovým manuálem. Za dvouspojkový automat si připlatíte 50 tisíc, stejnou částku navíc pak dáte za pohon všech kol AWD.

Porovnali jsme S-Max ST-Line 2.0 TDCi/132 kW s konkurenčními modely Renault Espace a Volkswagen Sharan. Do srovnání jsme přidali i příbuzný model Galaxy. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

Vrcholem nabídky modelové řady S-Max je výbava Vignale, která vychází z výbavy Titanium, ale navíc má ve standardu například 18palcová kola z lehkých slitin se stříbrným lakováním, metalický lak, audiosystém od Sony s 9 reproduktory, přední LED světlomety, zadní parkovací kameru, kůží čalouněná sedadla s originálním prošíváním, kůží obšitou palubní desku a středovou konzoli nebo přední sedadla elektricky nastavitelná. Na prvních pohled se od běžných S-Maxů liší rozsáhlým použitím chromu.

V nabídce i nadále zůstávají i zvýhodněné výbavy Titanium TOP Edition a TOP Edition+. Obě vycházejí z výbavy Titanium a k dispozici jsou pouze v motorizacích 1.5 Ecoboost/118 kW, 2.0 TDCI/110 kW s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou (Titanium TOP Edition) nebo 2.0 TDCI/132 kW AWD s šestistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou PowerShift (Titanium TOP Edition+).

Ve výbavě Titanium TOP Edition najdete oproti standardní verzi Titanium navíc například multimediální systém SYNC 3 s integrovaným navigačním systémem, diodové přední světlomety, hliníkové střešní ližiny a metalický lak. S ohledem na cenu 729 900 korun za model 1.5 Ecoboost a sečtení všech prvků navíc oproti standardní výbavě Titanium (783 900 Kč) přináší tato verze cenové zvýhodnění 149 tisíc korun, u motorizace 2.0 TDCi, která přijde na 769 900 Kč, pak dokonce 205 tisíc korun. Ještě větší zvýhodnění (255 000 Kč) přináší verze TOP Edition+, která má ve standardu navíc ještě audiosystém od Sony, adaptivní tempomat, elektricky ovládání přední sedadla, 18palcová kola, aktivní parkovací systém nebo čalounění sedadel v kombinaci kůže/velur. Špičkově vybavený S-Max s motorem 2.0 TDCi AWD/132 kW převodovkou PowerShift přijde na 969 900 Kč.

Kompletní ceník Fordu S-Max včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů naleznete zde.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Volkswagen Tiguan Allspace je v základu levnější než Škoda Kodiaq. Začíná na 689 tisících
Volkswagen Sharan nyní dražší o 23 tisíc korun, nejlevněji vyjde na 943 900 Kč
Ford výrazně zredukoval nabídku Mondea. Vyškrtl tři motory i hybrid, ceny začínají na 550 tisících

blog comments powered by Disqus

Kia Venga: nejdostupnější malé MPV
Kia zlevnila model Venga plošně o 10 000 Kč. Malé MPV se stává díky ceně 294 980 Kč nejdostupnějším vozem ve své kategorii. Porovnali jsme s konkurenty.
14.8.2018 | více
 

Kombík u modernizované Škody Fabia je nyní o 14 tisíc korun dražší než hatchback. Dříve byl rozdíl 10 tisíc
Škoda Fabia Combi se po faceliftu prodává od 293 000 korun, tedy o dvacet tisíc dráž než předchůdce. Standardní výbavu ale obohatily například klimatizace, rádio, palubní počítač nebo střešní ližiny.
13.8.2018 | více
 

Toužíte v létě po autu bez střechy? Představujeme vám 17 nejprodávanějších kabrioletů českého trhu
Česko leží v mírném pásu, kde se střídají sychravé zimy a decentně teplá léta. I proto nikdy nebylo a nebude zemí zaslíbenou kabrioletům. Od dob legendární Škody Felicie (1959) se zde také žádné kabriolety nevyráběly, pokud nebereme v úvahu některé malosériové produkce, jako například značku Kaipan ze Smržovky. Letošní mimořádně teplé počasí samozřejmě nahrává tomu, že i u nás by se dal automobil tohoto druhu využívat po většinu roku. Podívali jsme se proto do statistiky prodejů nových automobilů a seřadili podle ní žebříček nejprodávanějších modelů. Občas to číslo není úplně přesné, protože někteří výrobci prodávají kupé i kabriolet jako dvě karosářské varianty jedné modelové řady.
10.8.2018 | více
 

Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
Škoda zveřejnila ceníky a technická data k modernizované Fabii. Nejlevnější Škoda Fabia po faceliftu poháněná motorem 1.0/55 kW stojí 279 900 korun.
10.8.2018 | více
 

Peugeot Rifter - Partner v novém kabátu
Peugeot přichází jako první ze svých francouzských krajanů s novou verzí MPV odvozeného od dodávky. S novou vizáží přichází i nové jméno. Jak si vede Rifter v porovnání se svým předchůdcem z indiánské rezervace - Partnerem Tepee?
9.8.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál