Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat Panda dostal silnější a úspornější naftový motor

Vloženo: 10.12.2015

Z 55 až 59 kW na 70 kW vzrostl maximální výkon naftového motoru 1.3 Multijet pro minivůz Fiat Panda. Klesla jeho spotřeba. Zároveň došlo ke zdražení až o 15 700 Kč. Jiné verze Pandy naopak zlevnily.

Fiat Panda držel před příjezdem Škody Citigo pozici suverénně nejprodávanějšího tuzemského miniauta a na začátku tohoto desetiletí patřil zároveň k nejoblíbenějším autům na českém trhu vůbec. To je dávno pryč. Panda aktuálně nepatří ani mezi nejčastěji vyhledávané minivozy, dokonce se v konkurenci nejrůznějších derivátů pětistovky propadla až na čtvrté místo v rámci značky Fiat na českém trhu.

Alespoň trochu by mohly její pozici vylepšit poslední změny v nabídce. O sedm tisíc zlevnila například varianta s dvouválcem 0.9 TwinAir schopná kromě benzinu polykat i v česku stále oblíbenější palivo CNG, tedy zemní plyn. Plynová Panda se nabízí výhradně v druhé verzi výbavy Plus s klimatizací nově za 330 tisíc korun. Stále však existují dostupnější konkurenti, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí nových aut na CNG do 400 tisíc korun

Další drobné zlevnění, tentokrát o dva tisíce korun, přišlo u verze se základní benzinovou čtyřválcovou dvanáctistovkou a třetí výbavou Lounge, která nově stojí 260 tisíc. Nejlevnější Panda 1.2 Pop se i nadále prodává od 211 tisíc korun.

Největší změnu jsme zaznamenali pod kapotou. Naftový motor 1.3 MultiJet posílil z předchozích 55, nebo 59 kW (u verze 4x4) maximálního výkonu na současných 70 kW. Znamená to výrazné zlepšení dynamiky vyjádřené hodnotou zrychlení z 0 na 100 km/h o 1,8 s (na rovných 11 vteřin u dvoukolky a 12,5 s u verze 4x4). Zároveň se o tři deci snížila spotřeba a to na 3,6 l nafty na 100 km u verze s pohonem předních kol a 4,4 l u provedení 4x4.

Fiat Panda je jediným minivozem s naftovým motorem, takže nemá přímou konkurenci. Pokud bychom ji porovnali s vozy o třídu většími, tak příliš nevybočuje spotřebou ani dynamikou z průměru.

Příznivé změny parametrů motorů se neobešly bez zdražení. Nejlevnější naftový Fiat Panda s novým motorem 1.3 MultiJet/70 kW ve výbavě Plus zdražil o 13 tisíc na 320 tisíc korun. I tady existují výrazně dostupnější naftová auta o třídu větší - tedy v kategorii hatchbacků velikosti Škody Fabia.

Dokonce o 15 700 korun zdražila nejdostupnější verze s pohonem všech kol, ta nyní přijde ve specifikaci Climbing na 380 tisíc korun. Aktuálně jde o třetí nejlevnější auto s pohonem všech kol na českém trhu pro Dacii Duster a Suzuki Swift a o nejdostupnější "čtyřkolku" s turbodieselem. Terénnější varianta Panda Cross se stejným motorem zdražila o 10 700 korun na 435 tisíc.

Ceník Fiatu Panda si otevřete zde. Test čtěte zde.

Související články

Citroën C1 zlevnil. Kolínský minivůz se prodává za méně než 200 tisíc
Listopad zatím probíhá ve znamení zdražování nových aut
Peugeot 2008 dostal nové motory. Prodává se od 316 500 korun
Hyundai opět zdražil zvýhodněné naftové verze

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál