Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat Panda Cross, City Cross a 4x4 Wild: nové verze italského medvídka

Vloženo: 7.9.2017

Tradiční zástupce italské značky ve třídě miniautomobilů se dočkal částečného zlevnění a také dostal nové posily svého výrobního programu v podobě verzí Cross. Tradiční varianta 4x4 Climbing se zároveň mění na 4x4 Wild.

Fiat Panda si léta držel pozici nejprodávanějšího tuzemského miniauta. To se změnilo s příchodem modelu Škoda Citigo. Dnes je pouze okrajovým modelem. V srpnu se italských medvídků prodalo jen osm, za prvních osm měsíců pak 106, takže se propadl až do třetí stovky absolutního pořadí. Alespoň trochu by mohly jeho pozici vylepšit poslední změny v nabídce. O dva až pět tisíc korun zlevnila nejběžnější varianta Plus, o 12 100 korun dokonce provedení 1.2 Louge a zcela byla překopána nabídka verzí 4x4.

Pod kapotou Pandy dnes najdete jednu ze tří pohonných jednotek. Zážehové motory však mohou spalovat nejen benzín ale také LPG a CNG. Základem je čtyřválec 1.2/55 kW, který se dodává i ve verzi na LPG, výkonnější alternativu představuje tříválec 0.9 TwinAir/62 kW, který pro změnu můžete mít v úpravě na stlačený zemní plyn (CNG). V tomto případě se ale jeho výkon sníží na 59 kW. Nechybí ani turbodiesel 1.3 Multijet/69 kW. Všechny modely mají pětistupňovou ručně řazenou převodovku, naftový motor pak existuje i ve verzi s pohonem všech kol.

Základem nabídky je výbava Pop, která se dodává pouze s motorem 1.2/51 kW a stojí 217 900 Kč. Je pro opravdu nenáročného motoristu. Připlácet si musíte nejen za klimatizaci (15 000 Kč), rádio (8500 Kč) a dálkové centrální zamykání (4400 Kč), ale třeba také za boční airbagy (5500 Kč). I tak ale tato verze rozhodně nepatří mezi nejlevnější automobily na českém trhu. Na nabídku všech modelů do 230 tisíc korun se podívejte zde.

Určitě se vyplatí zvolit vyšší výbavu Plus, která byla nyní zlevněna o 2100 až 5100 korun a stojí tak jen o pět tisíc korun více než provedení Pop. Zde si navíc můžete zvolit kteroukoliv pohonnou jednotku z nabídky. Základní čtyřválec 1.2/51 kW přijde na 222 900 korun, za ekonomicky výhodnější verzi na LPG si připlatíte 40 tisíc a za turbodiesel 1.3 Multijet dokonce 99 tisíc korun. Přeplňovaný tříválec 0,9 TwinAir stojí 266 900 korun, ve verzi na CNG však již 329 900 korun.

Ve standardní výbavě verze Plus již nechybí například rádio, klimatizace nebo centrální zamykání a od základního modelu se na první pohled liší kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie. Porovnali jsme Pandu Plus 1.2 s modely Dacia Sandero, Škoda Citigo a Suzuki Ignis. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Elegantní varianta Louge se nabízí pouze s motorem 1.2/51 kW. I když byla nyní zlevněna o 12 100 korun, stále je oproti verzi Plus dražší o 27 tisíc korun. Přitom má navíc kromě vnějších klik v barvě karoserie a kůží potaženého volantu pouze lepší audiosystém s bluetooth a ovládáním na volantu. Zlevnění navíc přineslo také odstranění některých prvků výbavy. Za vnější el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dělené a sklopné zadní opěradlo a výškově nastavitelné sedadlo řidiče si nově musíte připlácet v rámci paketů Family+ (8000 Kč), City (5700 Kč) a Comfort+ (4000 Kč).

Vrcholem nabídky „normální“ Pandy je verze 4x4 Wild, která nahradila stávající provedení 4x4 Climbing. Nabízí se pouze s turbodieselem 1.3 Multijet/69 kW a přijde na 377 900 Kč. Rozhodně však nepatří mezi nejlevnější modely s pohonem všech kol na českém trhu. Podívejte se zde.

Novinkou v nabídce této modelové řady je verze Cross (na snímku), která dostala v provedení s pohonem pouze předních kol dodatkové označení City. Od standardní Pandy se výrazně liší designem a vyšší světlou výškou, což umocňuje její použití mimo zpevněné cesty. Do terénu si však můžete troufnout pouze s variantou 4x4.

Zatímco dvoukolka City Cross s motorem 1.2/51 kW je jen o 57 tisíc korun dražší než standardní verze Plus, turbodiesel již přijde na 365 900 Kč a nejvyšší verze Cross s pohonem všech kol stojí dokonce 433 900 Kč. Verze City Cross oproti standardním Pandám navíc disponuje například 15palcovými koly, bočními airbagy vpředu, děleným a sklopným opěradlem druhé řady, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, mlhovými světlomety, střešními ližinami a klimatizací se samočinnou regulací teploty. Verze Cross s pohonem všech kol pak nabídne navíc pouze 15palcová kola z lehkých slitin.

Fiat Panda Cross s pohonem všech kol nemá na českém trhu prakticky konkurenci s výjimkou japonské novinky Suzuki Ignis, i když ta se pro změnu nabízí pouze s benzinovým motorem. I proto jsou oba modely cenově v podstatě nesrovnatelné. Podívejte se zde.

Ceník Fiatu Panda si otevřete zde, ceník variant Cross a City Cross najdete zde.

blog comments powered by Disqus

Nejdražší motocykl světa je Harley-Davidson posypaný diamanty a zlatem. Stojí 41 milionů
Motocykl si nechala na zakázku vyrobit švýcarská šperkařská a hodinářská firma Bucherer. Stroj poslouží doslova jako výkladní skříň jejich produktů. Na karoseri má celkem 360 diamantů a zlaté díly nejsou lakované, nýbrž pozlacené. Prohlédněte si nejdražší motorku světa v následujícím přehledu. Na konci najdete i video.
20.5.2018 | více
 

I v Československu uměli vyrobit sportovní vůz. Škoda mohla konkurovat Porsche, Tatra luxusním BMW
Po konci druhé světové války se automobilový průmysl nejprve musel vzpamatovat a když tak učinil, přišla čtyřicetiletá vláda KSČ. Ta s sebou přinesla centrální plánování a smetla ze stolu téměř veškerou invenci československých konstruktérů. Většina aut tak byla vyrobena buď pro rodinné, nebo státnické účely. Sériových sportovních modelů s karoserií kupé či kabriolet bylo málo, o něco více se pak taková auta objevovala v koncepční fázi. V následující galerii si některá československá sportovní auta až do roku 1993 připomeňte. Znáte například Škodu Winnetou nebo 110 Super Sport?
19.5.2018 | více
 

Neveselé statistiky české policie. Meziročně vzrostly počty dopravních nehod, zraněných i mrtvých
Podle policejních statistik bylo během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřováno více než 31 tisíc dopravních nehod. Během nich přišlo o život 132 osob, dalších 569 bylo zraněno těžce a 6678 lehce. Oproti loňskému roku je to o 378 více nehod, o 11 více mrtvých, o 14 více těžce zraněných a o 453 lehce zraněných. Nejvíce nehod se událo a nejvíce lidí přišlo o život na silnicích a ulicích české metropole a Středočeského kraje.
18.5.2018 | více
 

Srovnání: SUV Rolls-Royce Cullinan a ti ostatní. Rozdrtí konkurenci luxusem i obřími rozměry?
Rolls-Royce má poprvé ve své historii SUV. Poprvé auto s pohonem všech kol a také poměrně praktické. Jak si stojí ve srovnání s konkurencí? Porovnali jsme ho s dalšími super SUV, tedy zejména Bentley Bentayga a Lamborghini Urus.
18.5.2018 | více
 

Povinné ručení je nejdražší v Praze, nejlevnější v Jihlavě, ukazuje porovnání
Důvodem vyšší ceny povinného ručení v metropoli je větší riziko nehody v porovnání s jinými kraji.
18.5.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál