Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat Panda a Jeep Wrangler neuspěly v nárazových testech Euro NCAP

Vloženo: 8.12.2018

Devět automobilů oznámkovala nezávislá organizace Euro NCAP za bezpečnost. Sedm jich dopadlo na výbornou a dva propadly. Nový Jeep Wrangler získal jedinou hvězdu z pěti možných, Fiat Panda odešel úplně s prázdnou.

Většinou hodnotí Euro NCAP nové modely, občas si ale došlápne i na ty, které se vyrábějí již delší dobu, což je přesně případ Fiatu Panda (na snímku). Ten prošel ve stávající podobě testem Euro NCAP už v roce 2011 a tehdy získal solidní čtyři hvězdičky. Po sedmi letech si nevysloužil ani jednu. 

Na jednu stranu je to pochopitelné, protože Euro NCAP od té doby výrazně zvýšilo požadavky na výbavu testovaných automobilů a ty bez standardně montovaných elektronických asistentů nemají šanci na slušný výsledek, což je případ Pandy. Na druhou stranu ale zaráží výrazné zhoršení fiatu ve výsledcích nárazových testů, jejichž metodika se zase tolik nezměnila a které považujeme při hodnocení bezpečnosti za nejdůležitější. V roce 2011 získal Fiat Panda za ochranu dospělé posádky 82 procent bodů a za ochranu dětí 63 procent bodů. V nejnovějším testu to bylo pouhých 45 procent u dospělých a tragických 16 procent u dětí.

Na pětibodové stupnici je v maximálním ohrožení hrudník cestujícího na krajním zadním sedadle při čelním nárazu, dále krky cestujících na zadních sedadlech při nárazu zezadu nebo hlavy dětí ve věku šest a deset let při čelním i bočním nárazu.

Dalším neúspěchem pro koncern FCA je vysvědčení Jeepu Wrangler. Nová generace terénní legendy obdržela jedinou hvězdu z pěti. Také u Wrangleru za to nemůže pouze slabší vybavenost bezpečnostními asistenty ve standardní výbavě. Rovněž u něj se projevily výrazné nedostatky v nárazových testech. Za ochranu dospělých obdržel pouhých 50 procent. Stejně jako u Pandy i u Wrangleru zjistili komisaři nejvyšší možné ohrožení hrudníku pasažéra na krajním zadním sedadle při čelním nárazu. Jen o stupeň lépe, tedy se školní čtyřkou, dopadl hrudník řidiče při čelním částečně přesazeném nárazu.

Ostatní testované automobily si z testů odnesly plný počet pěti hvězd a jejich výsledky (první sloupek s procenty se týká ochrany dospělých a druhý ochrany dětí) naleznete v níže uvedené tabulce. Hodnocení dalších nových aut aktuálně prodávaných na českém trhu spolu s odkazy na videa z testů objevíte zde.

Audi Q3                         5 hvězd     95 %   86 %

BMW X5                         5 hvězd     89 %   86 %

Hyundai Santa Fe          5 hvězd     94 %   88 %

Jaguar I-Pace                5 hvězd     91 %   81 %

Peugeot 508                 5 hvězd     96 %   86 %

Volvo S60                      5 hvězd     96 %   84 %

Volvo V60                      5 hvězd     96 %   84 %

Jeep Wrangler               1 hvězda     50 %   69 %

Fiat Panda                     0 hvězd     45 %   16 %

Po kliknutí na aktivní vozy zobrazíte jejich recenze, případně ceníky a technická data.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
Nárazové testy Euro NCAP: Škoda Kodiaq dostala plný počet pěti hvězd
Nárazové testy Euro NCAP: Mustang dostal napodruhé jen tři hvězdičky, nový Civic čtyři
Čtrnáct aut letos dostalo vysvědčení za bezpečnost. Podívejte se na jejich výsledky

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál