Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Elektromobil vás navždy změní. K lepšímu.

Komerční prezentace

Vloženo: 28.8.2017

O ekologických autech a ekonomickém provozu toho bylo napsáno už hodně. Na jedné straně se mluví o budoucnosti a na té druhé slyšíte tradiční zastánce řízení: „Neberte nám pach benzínu!“. Nechme tyhle debaty stranou a pojďme se podívat, zda vás může vlastnictví elektromobilu změnit. Škoda, že už jsme odpověděli v názvu článku, teď nebudete mít ten správný moment překvapení. Nebo snad…?

Například Hyundai se svou ucelenou řadou IONIQ nabízí tři varianty vozů. K dispozici je plně elektrický model, model plug-in-hybrid, který snoubí to nejlepší z obou světů, a nakonec model s čistě hybridním pohonem. Jízda s každým z nich je jiná, ale hlavně odlišná od běžného dieselu nebo benzínu

Po chvíli jízdy s hybridním autem si všimnete, že když nezrychlujete příliš agresivně, jede auto čistě na elektriku výrazně déle. Přepnete si displej palubního počítače na sledování jízdních režimů a sami se podvědomě snažíte, aby se benzínový motor zapojoval co nejméně. Vaší motivací snad ani nemusí být nižší spotřeba benzínu. Najednou se z toho stává soutěž mezi vámi a vaším autem, na jejímž konci je ekologický provoz. A když před obchodním domem parkujete v naprosté tichosti jen na elektromotor, jste větší podívanou než bručící osmiválec prémiového SUV. Akorát pozor na chodce, oni vás neslyší!

Jízda v elektromobilu je pak zcela samostatnou kapitolou. Hyundai IONIQ nabízí možnost ovlivňovat míru rekuperace energie při zpomalování a to ve 4 stupních od nula do tří. V praxi to vypadá tak, že při sundání nohy z plynového pedálu auto „brzdí motorem“ podle navolené intenzity. Samozřejmě čím větší intenzita rekuperace, tím více zpětně dobíjíte akumulátory a prodlužujete tak dojezd automobilu. Je to, jako byste při brzdění motorem dolévali palivo do nádrže. Režimy lze volit pohodlně pádly pod volantem a měnit je kdykoliv v průběhu jízdy a samotného brzdění. Když nastavíte nejvyšší stupeň 3, rozsvěcí se již brzdová světla, protože zpomalení je natolik intenzivní, že pro ostatní účastníky silničního provozu to vypadá, jako když sešlápnete brzdový pedál. A vaše soutěž se sebou samým a vaším autem jede opět na plno.

Na centrálním displeji se zobrazuje údaj o dojezdu vozu a stavu akumulátorů. Když se například vyvarujete prudkého zrychlení, nebrzdíte pedálem a měníte intenzitu rekuperace energie dle situace, tak přejedete celou Prahu bez doteku brzdového pedálu a místo ujetých 30 km snížíte dojezd auta z původních 270 km na 250 km. Znamená to, že jste 10 km ujeli vlastně bez spotřeby energie, a to jen vlastní snahou ovládat auto ekologicky. Prostě sen.

A v zimně si najednou uvědomíte, že vše, co v autech běžně používáme, vyžaduje energii. U benzínového auta vám to vůbec nedochází, ale u elektromobilu jsou souvislosti okamžitě vidět. Zapnete vyhřívání sedadel a okamžitě snižujete dojezd auta o 3–5 km? Svůj chytrý telefon položíte na dobíjecí plochu a ejhle, 2 km z celkového dojezdu jdou dolů. I rádio na vyšší hlasitost ovlivňuje spotřebu energie, tedy dojezd vašeho auta. Samozřejmě to neznamená, že si vypnete vyhřívání i rádio, chceme tím poukázat na to, že vše souvisí se vším. Tak jako v životě. Inu, také jsme se smáli rodičům, když nás nutili všude poctivě zhasínat. Dnes už víme, že to mysleli dobře.

Doba se mění a k upoutání pozornosti už není nutné vlastnit osmiválec o objemu 5 litrů. Naopak. Pokud váš jezdecký styl právě s osmiválcem připomíná závodního jezdce a v kartě řidiče zbývají poslední dva body, zkuste jízdu s elektromobilem. Dokáže vás změnit a přitom zůstanete středem pozornosti. Jen ta pozornost bude čistě pozitivní a možná od trochu jiného typu lidí.

A jen pro zajímavost, výroba Hyundai IONIQ probíhá v mateřském závodě v Koreji a špatnou zprávou je, že kvóty pro Českou republiku jsou zatím nízké, ale nemůžeme se divit, když zájem o elektromobily je poslední dobou enormní. Naopak dobrou zprávou je, že všechny zmíněné modely můžete spatřit v Hyundai Centrum Praha, kde vám kromě testovací jízdy poskytnou veškeré informace. Minimálně jděte okouknout hybridní verzi, která vyhrála prestižní Red Dot Award 2016 v kategorii automobilového designu.

blog comments powered by Disqus

Citroën Berlingo zlevňuje. Na krátké i XL verzi lze ušetřit 20 tisíc korun
České zastoupení francouzské automobilky srazilo cenu vybraných modelů. Sleva se týká i oblíbeného kompaktního MPV Berlingo a to jak jeho krátké verze, tak prodloužené varianty XL. Nejdostupnější je za 399 900 korun.
25.2.2021 | více
 

Škoda Octavia rozšířila nabídku svých motorů. Láká i na benzin s automatem a 4x4
Mladá Boleslav pokračuje v rozšiřování nabídky motorizací pro svůj bestseller. Škoda Octavia se nově nabízí s motorem na CNG v kombinaci s manuální převodovkou. Novinkou je také zajímavá motorizace 2.0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
22.2.2021 | více
 

Mitsubishi Space Star má novou výbavu. Díky ní je druhým nejlevnějším autem v Česku
Japonská automobilka obnovila prodej nejlevnější výbavy svého miniaturního modelu Space Star na českém trhu. Verze Inform vyjde s motorem 1.2 MIVEC na 239 850 Kč. Auto je nyní o 10 tisíc korun dražší než Hyundai i10.
19.2.2021 | více
 

Kia Sorento dostala novou verzi do zásuvky. Pro chudé ale není
Korejská automobilka zveřejnila ceny nové motorizace pro své velké SUV Kia Sorento. Jde o plug-in hybridní systém označený jako 1.6 T-GDI PHEV. Začíná na ceně 1 319 980 korun.
17.2.2021 | více
 

Obrovské slevy u Nissanu. Na SUV X-Trail ušetříte až 132 tisíc korun
Japonská automobilka láká zájemce o nové SUV na zajímavé ceny. U svého modelu X-Trail zlevnila benzinový motor 1.3 DIG-T o 132 tisíc korun. Nejlevněji ho pořídíte za 610 900 korun.
15.2.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál