Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Do třídy malých SUV přichází Ford EcoSport. Zatím má jen dva motory a ceny od 400 tisíc korun

Vloženo: 8.12.2017

Nabídku malých SUV na českém trhu rozšiřuje další model. Tentokrát jde o Ford EcoSport, který nedávno prošel výraznou modernizací. Ta jej vizuálně přiblížila nové Fiestě, cenově je jí ale konkurent Hyundaie Kona či Kie Stonic poměrně vzdálen. Nejlevnější model stojí 400 tisíc korun.

Ford EcoSport se ve své druhé generaci českému trhu dlouho vyhýbal. Modrý ovál ho poprvé uvedl v roce 2012 a do Evropy se dostal až o dva roky později. České zastoupení značky jej do své nabídky zařadilo po nedávném faceliftu, který přinesl design ve stylu nové Fiesty či Kugy a modernější interiér s volně stojící obrazovkou multimediálního systému.

Svými rozměry se EcoSport řadí na spodní okraj třídy malých SUV. Délka vozu je 4096 mm (4273 mm v případě příplatku za náhradní kolo umístěné na pátých dveřích), z toho rozvor náprav ukrajuje 2519 mm. Základní model bez náhradního kola je vůbec nejkratším malým SUV, kratší rozvor potom nabízí pouze Suzuki Vitara. Podprůměrná je také šířka 1765 mm, Ford tak vyčnívá pouze výškou 1653 mm. To je největší hodnota v segmentu. Kufr EcoSportu má dvojité dno, v základu tak podle jeho polohy pojme 334 nebo 356 litrů, což je v obou případech podprůměrná hodnota. Naopak maximální objem 1238 litrů je mírně nadprůměrný. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Pod kapotou malého SUV se objeví na počátku prodeje dvě pohonné jednotky. Benzinový přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost nabízí 92 kW a je kombinován se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Turbodiesel 1.5 TDCi nabízí 73 kW a šestistupňové ruční řazení. Od léta příštího roku nabídku doplní nový naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s výkonem 92 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, který jako jediný dostane pohon všech kol.

Benzinový motor s manuálním řazením je mezi konkurencí podprůměrně dynamický a s kombinovanou spotřebou 5,2 l/100 km pouze průměrně úsporný. Automatická převodovka vytáhne zrychlení z 0 na 100 km/h do průměrných čísel, spotřeba 5,8 l/100 km je však podprůměrná. Turbodiesel 1.5 TDCi je se zrychlením z 0 na 100 km/h za 14 sekund nejpomalejším malým naftovým SUV na trhu. Pouze průměrná je ve světle konkurence spotřeba 4,1 l/100 km. Chystaná jednotka EcoBlue je na tom se zrychlením průměrně, kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km se řadí mezi nejhorší auta ve třídě. Na kompletní data se podívejte do následujících tabulek.

Základní výbava Trend u EcoSportu obsahuje kolenní airbag řidiče, manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, šesti reproduktory a Bluetooth, kožený multifunkční volant nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. K dispozici jsou zážehová i naftová jednotka, díky aktuální slevě 30 tisíc korun vychází SUV s EcoBoostem na 399 900 korun. Turbodiesel je za standardní cenu 489 990 korun.

Cena od 400 tisíc korun je poměrně sebevědomá, konkurence umí být levnější. Podívejte se na přehled všech malých SUV s cenou do 350 tisíc korun. Klikněte sem.

Druhá linie Titanium přidává automatická světla, tempomat, automatickou klimatizaci, rádio s 6,5palcovým displejem, šesti reproduktory, Bluetooth a hlasovým ovládáním, bezklíčové startování, polokožené čalounění, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. K dispozici jsou všechny tři motorizace, nejlevnější EcoBoost stojí 516 990 korun. Naftová jednotka TDCi vychází na 551 990 korun, motor EcoBlue zatím nemá cenu stanovenou.

Ford zároveň nabízí pro litrový tříválec akční výbavu Titanium Top Edition, navíc s parkovacími senzory vpředu a vzadu, infotainmentem SYNC 3 a rádiem B&O Play s osmipalcovou obrazovkou, deseti reproduktory, hlasovým ovládáním a Bluetooth, vyhřívaným volantem či vyhřívanými předními sedadly. Takto vybavený model přijde na akčních 464 900 korun. My jsme ho postavili proti Renaultu Captur, Hyundai Kona a Citroënu C3 Aircross. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních požadavků.

Nejvyšší výbava ST-Line má navíc zadní parkovací senzory, čalounění kombinací kůže a veluru, dvoubarevné lakování karosérie, exteriérové doplňky ST-Line, 17palcová litá kola nebo sportovní odpružení. Vedle všech tří motorizací je v této výbavě (jako jediné) také dostupný benzinový motor s automatickou převodovkou. Standardní cena s motorem EcoBoost je 552 990 korun, automat je dražší o 50 tisíc korun a turbodiesel TDCi o 35 tisíc korun. Také pro EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost je v nabídce zvýhodněný paket Top Edition se stejnou skladbou prvků jako u verze Titanium. Malé SUV s ním stojí akčních 484 900 korun.

Na kompletní ceník Fordu EcoSport se podívejte zde.

Související články

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun
Kia obohatila svou nabídku malým SUV Stonic. Stojí nejméně 350 tisíc korun
Ford S-Max ST-Line: nová výbava láká na sportovní podvozek a atraktivní designové doplňky

blog comments powered by Disqus

Modernizovaný Hyundai Tucson přichází s novými motory. Nechybí ani hybridní pohon.
Nošovický rodák prodělal úpravu vzhledu a spolu s ní představil i nové motory. V říjnu navíc přibyla i nová základní výbava a nyní se oblíbené SUV prodává od 549 990 Kč.
22.10.2018 | více
 

Toyota RAV4 výrazně zlevnila. Základ stojí o 110 tisíc korun méně
Zdá se, že podzim je ideální dobou pro nákup Toyoty RAV4. Auto totiž pořádně zlevnilo a to nejen v základní verzi, ale i ve vyšších stupních výbavy. O 100 tisíc korun levněji koupíte dokonce i naftovou variantu.
20.10.2018 | více
 

Audi chce zachránit diesel. A6 má promyšlenou techniku pohonu, bude to ale stačit?
Audi A6 je mistrem dálničního plachtění. Je komfortní a ještě učí řídit ekonomicky.
20.10.2018 | více
 

Seat Leon: Emise provětraly nabídku motorů, zůstalo jen pár verzí
Oblíbený hatchback Seat Leon je dalším z řady vozů, které doplatily na příchod nové emisní normy Euro 6d TEMP. Z nabídky zmizela celá řada motorů, zůstaly hlavně benzinové jednotky.
19.10.2018 | více
 

Hyundai by u nás mohl jako první vyrábět elektromobily. Teď má první český hybrid
Škoda nebude první automobilkou, která v Česku vyrábí hybridní auto. Toto prvenství jí totiž sebral korejský Hyundai. Z linky ve slezských Nošovicích sjíždí mild-hybridní SUV Tucson. A podle informací aktualne.cz se jedná o tom, že by výrobní program českého závodu mohl doplnit i čistě elektrický crossover Kona Electric.
18.10.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál