Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Dacia Lodgy má nový turbodiesel. Je určený pro nejlepší výbavy

Vloženo: 31.10.2018

Nejlevnější rodinné auto dostalo do nabídky nový naftový čtyřválec. Pořídíte ho ve dvou nejvyšších výbavách. Mírně se také změnily parametry benzinové jedna-šestky, ve všech případech ale vždy k horšímu.

Dacia Lodgy je oblíbená hlavně jako nejlevnější velkoprostorové rodinné auto na českém trhu, s cenou začíná na 224 900 korunách. Ta se ale týká základní verze s benzinovým motorem Sce 75 kW, o které si povíme o kousek dál. Novinkou v ceníku je naftová jedna-pětka označená jako Blue dCi. K dostání je ve dvou výkonnostních verzích 70 a 85 kW.

Slabší diesel pořídíte jedině ve třetí výbavě Arctica, kde vyjde minimálně na 344 900 korun. Dostupný je jak pro pěti, tak pro sedmimístnou verzi, která je ale o něco dražší. Silnější verze čtyřválce pak patří pouze k top variantě Stepway, kde je k dostání za 392 900 korun. Všechny motory jsou vybaveny systémem start-stop. Kompletní ceník Dacie Lodgy najdete zde. Top varianty Stepway pak zde.

Jak je na tom turbodiesel výkonnostně? Slabší verze zvládá akceleraci z nuly na 100 km/h za 13,1 sekundy, což z ní dělá vůbec nejpomalejší variantu Dacie Lodgy. Silnější vznětový agregát naopak zvládá stovku za 10,9 a je tak nejsilnější verzí tohoto rumunského MPV. Oba motory si přitom v průměru řeknou o stejnou porci paliva, podle tabulky je to 4,1 až 4,4 litru na 100 kilometrů.

Dacii Lodgy s novým turbodieselem jsme porovnali s konkurenty, kteří jsou sice výrazně dražší, ale nabízí podobný prostor v interiéru. Jde například o Opel Zafira či Citroën C4 Space Tourer. Porovnání najdete zde.

Nový měřící cyklus lehce upravil parametry motoru 1.6 SCe, který je u Lodgy zřejmě nejoblíbenější pohonnou jednotkou. Všechny hodnoty jsou ale o něco horší. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 11,4 sekundy, což je o dvě desetiny déle. Zhoršila se i spotřeba ve všech cyklech, v tom kombinovaném dokonce o šest deci na 6,7 litru benzinu na 100 km. Mírně tak vzrostly i emise.

Pokud hledáte levné MPV, můžete se podívat i u jiných značek. Připravili jsme proto pro vás žebříček nejlevnějších rodinných aut do 450 tisíc korun. Najdete ho pod tímto odkazem.

Související články

Kia Sportage se dá po zlevnění o deset tisíc pořídit již od 484 980 Kč
Hyundai dává větší slevy dlouholetým řidičům, u většiny modelů ale stanovil limit
Opel Astra dostal nový základní motor. Výbavy zdražily o desetitisíce
Nissan Qashqai přichází s novým motorem, zároveň plošně zdražil o 20 000 Kč.
Hyundai už nedává slevy za řidičák. Rozšířil nabídku malého hatchbacku i20
Seat Leon: Emise provětraly nabídku motorů, zůstalo jen pár verzí
Modernizovaný Hyundai Tucson přijíždí s novými motory. Nechybí ani hybridní pohon.
Suzuki S-Cross: Modernizace motorů a mírné zdražení

blog comments powered by Disqus

Nové motory pro Volkswageny. Touran dostal diesel, Sharan a T-Cross benzin
Do českých ceníku automobilky Volkswagen přibyly v březnu nové motory. Změny se týkají nejen rodinných vozů Touran a Sharan, ale i kompaktního SUV T-Cross. Každý vůz pak dostal zcela jino motorizaci.
26.3.2020 | více
 

Suzuki Vitara a S-Cross dostaly hybridní motor 1.4 BoosterJet
Japonská automobilka rozšiřuje nabídku modelů, které na silnice nově vyjedou s mild-hybridním systémem pod kaptou. Benzinovou jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid dostaly oblíbené vozy Vitara a S-Cross.
24.3.2020 | více
 

Fiat 500 dostal hybridní motor, novou výbavu a lehce zdražil
Proklamovaný hybridní pohon 1.0 BSG konečně dorazil pod kapotu stylového městského vozu Fiat 500 a také jeho otevřené varianty Fiat 500C. Nahradil dosavadní 0.9 TwinAir, který odchází. Pětistovka navíc dostala i výbavu Launch Edition.
20.3.2020 | více
 

Velký Seat Tarraco se oblékl do sportovního. Dostal novou výbavu FR
Největší SUV z nabídky španělské automobilky nyní koupíte i ve sportovní výbavě FR. Ta se prodává se všemi motory, v základní ceně vyjde na 884 900 korun. Kolik stojí s dalšími a co obsahuje?
18.3.2020 | více
 

Renault se vrací k LPG. Nový Captur ho dostal s litrovým tříválcem
Captur je zatím jediným modelem francouzské značky, který v Česku jezdí na LPG. Dacia, jež pod Renault spadá, ale nabízí hned několik vozů na toto palivo.
16.3.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál