Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Dacia Duster: Nejlevnější SUV zdraženo o tři až deset tisíc korun

Vloženo: 15.7.2017

Nejdostupnější čtyřkolka českého trhu se po dlouhé době dočkala zdražení. Nejvíce se cena zvedla u základního modelu Access, který nyní stojí o 10 tisíc korun více, takže jej pořídíte minimálně za 259 900 korun.

První generace Dusteru již pomalu stříhá metr své mimořádně úspěšné kariéry, což nijak nebrání tomu, aby byla nejprodávanější modelovou řadou rumunské automobilky. Za první pololetí letošního roku se prodalo 2374 Dusterů, což toto SUV řadí na dvanácté místo v žebříčku nejprodávanějších automobilů na trhu. Duster i přes své stáří stále představuje neodolatelnou nabídku s ohledem na cenu a jeho užitnou hodnotu.

Samozřejmě, že i Duster byl své během své kariéry modernizován. Zlepšovala se výbava, přicházely hodnotnější materiály a pozadu nezůstávala ani modernizace pohonných ústrojí. Základní zážehový atmosféricky plněný čtyřválec 1.6 SCe/84 kW se dočkal v průběhu let vyššího výkonu, alternativou se mu stal moderní motor 1.2 TCe/92 kW. Rozrostla se i nabídka turbodieselů. K motoru 1.5 dCi/66 kW přibyla výkonnější varianta 1.5 dCi/80 kW kombinovaná také se samočinnou šestistupňovou převodovkou EDC. Zapomenout nesmíme také na spořivější zákazníky, pro které má Duster k dispozici motor 1.6 SCe/80 kW upravený na spalování LPG.

Jak už bylo řečeno, nejlevnější Dacia Duster ve výbavě Access s motorem 1.6 SCe/84 kW 4x2 nyní přijde na 259 900 korun, nejlevnější čtyřkolka pak stojí minimálně 340 900 Kč. Ale ta se nabízí až od výbavy Cool, která byla plošně zdražena o 3000 korun. I tak se jedná o suverénně nejdostupnější SUV a čtyřkolku na českém trhu. Podívejte se na přehled všech SUV do 350 tisíc korun - zde.

Vysloveně spartánská výbava Access nepřináší svému majiteli ani špetku komfortu, zatímco o 31 tisíc korun dražší Cool lze již považovat za docela dobrý základ. Ve standardní výbavě již nechybí například přední mlhovky, audiosystém s ovládáním na volantu a bluetooth handsfree, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu, klimatizace, přední mlhové světlomety nebo střešní ližiny.

Kromě motoru 1.6 SCe/84 kW, který se dodává s pohonem předních i všech kol (+ 50 000 Kč), je k mání ještě jako předokolka se slabším turbodieselem 1.5 dCi/66 kW za 331 900 Kč a také ve verzi 1.6 SCe/80 kW na LPG za 315 900 Kč.

Jestliže by vás lákal výkonnější přeplňovaný motor 1.2 TCe/92 kW nebo silnější turbodiesel 1.5 dCi/80 kW, musíte sáhnout minimálně po výbavě Arctica. Ta je jinak ve stejných motorizacích o 11 tisíc dražší než Cool, ale navíc disponuje v základu děleným zadním opěradlem, elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky a palubním počítačem. Za čtyřkolku si zde připlatíte 55 tisíc korun a můžete ji mít jak se základním motorem 1.6 SCe (356 900 Kč), tak s turbomotorem 1.2 TCe (388 900 Kč) a turbodieselem 1.5 dCi/80 kW (413 900 Kč).

Porovnali jsme Dacii Duster 1.5 dCi 4x4 Arctica s modely Fiat 500 X a Suzuki Vitara Škoda Yeti - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Velice atraktivní verzi představuje akční model Blackshadow, který má ve standardu oproti výbavě Cool navíc 16palcová černá kola z lehkých slitin, zatmavená skla v zadní části a navigační systém. Dodává se však pouze s motorem 1.6 SCe a volit si můžete mezi verzí s pohonem předních (315 900 Kč) nebo všech kol (370 900 Kč).

Nejlépe vybavený Duster se jmenuje Outdoor a má oproti výbavě Arctica v základu mimo jiné navíc ještě tempomat nebo zadní parkovací senzory. Tato varianta je k dispozici pouze s motory 1.6 SCe/84 kW a 1.5 dCi/80 kW. Čtyřkolky jsou opět o 55 tisíc korun dražší, takže vůbec nejdražší Duster 4x4 1.5 dCi/80 kW Outdoor přijde na 447 900 Kč, stejný motor s automatem EDC ale pouze s pohonem předních kol pak stojí 427 900 Kč.

Ceník Dacie Duster 4x2 si můžete pdorbně prostudovat zde, ceník verze 4x4 naleznete zde.

Související články

Suzuki Vitara SE: To nejlepší z japonského SUV přijde na 481 900 korun
Nissan Qashqai: základní model pod 400 tisíc korun, lepší výbavy jsou však mnohem dražší
Dacia Lodgy: Nejlevnější sedmimístné MPV pořídíte za 267 900 Kč
Červnové registrace: Nečekané zemětřesení v první pětce

blog comments powered by Disqus

Nový Volkswagen Tiguan Maraton Edition přijde minimálně na 672 900 korun
Volkswagen vydal nový ceník Tiguanu. Druhá generace nejprodávanějšího evropského SUV přišla o základní výbavu Trendline, nabídku však rozšiřuje akční verze Maraton Edition. Základní provedení 1.4 TSI Comfortline nyní pořídíte za 643 900 korun.
19.1.2018 | více
 

Pouze základní Toyota Auris s nejslabším motorem 1.33 Dual VVT-i stojí pod 400 tisíc
Toyota loni prožila úspěšný rok. I díky prosincovému finiši, kdy se stala sedmou nejprodávanější značkou na trhu, nakonec skončila v prestižním „topten“. Od nového roku však dovozce začal kouzlit s cenami směrem nahoru. Podívejme se, jak se to projevilo na řadě Auris.
17.1.2018 | více
 

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun
Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.
16.1.2018 | více
 

Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce
Loni velmi úspěšná Dacia hodlá i nadále nabízet automobily, u nichž hlavní roli hraje poměr nabízené hodnoty a ceny. Nijak to neovlivní ani decentní zdražení, se kterým dovozce přichází začátkem letošního roku.
15.1.2018 | více
 

Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc
Kia přichází se zajímavými slevami. 10 tisíc si můžete odečíst ze standardních cen řad Venga a Stonic, o pět tisíc méně stojí výbava Exclusive modelu Rio a navíc lze u většiny model získat bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
12.1.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál