Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun

Vloženo: 23.9.2017

Citroën ukončil v Trnavě výrobu malého MPV C3 Picasso. To v rámci aktuálních trendů nahradil podobně velkým SUV C3 Aircross, které je sourozencem Opelu Crossland X. Základní cena 310 tisíc korun je pro obě auta stejná.

Přímého předchůdce Citroënu C3 Aircross je nutné hledat v Latinské Americe. Tam se v Evropě známé MPV C3 Picasso, které SUV oficiálně nahrazuje, prodávalo jako Citroën Aircross s větší světlou výškou, plastovým obložením karosérie a náhradním kolem na pátých dveřích. Nová C3 Aircross pak s modelem Picasso nemá nic společného. Stojí na technickém základě shodném s Opelem Crossland X nebo Peugeotem 2008. S německým sourozencem sdílí také výrobní linku ve španělské Zaragoze. C3 Picasso se vyráběla v Trnavě.

S délkou 4154 mm jde ve třídě malých SUV o průměrně dlouhé auto, sourozenec od Opelu je o 58 mm delší. Jeho rozvor 2604 mm je však na špičce a překoná jej o 2 mm pouze Renault Captur. Šířka auta je třetí nejhorší, naopak výškou C3 Aircross jasně vyniká. To je částečně pozůstatek po MPV C3 Picasso. Z něj má malé SUV vypůjčenou také variabilitu s posuvnými zadními sedadly (v nejvyšší výbavě), sklopným sedadlem spolujezdce (za příplatek) a opěradly dělenými v poměru dva ku jedné. Kufr samotný má v základu 410 litrů, více z konkurentů nikdo nenabídne. Maximální přepravní kapacita 1289 litrů je druhá největší. Na kompletní data se podívejte do následující tabulky.

Pod kapotou jsou jen dva motory. Benzinový tříválec 1.2 PureTech nebo naftový čtyřválec 1.6 BlueHDi. Zážehový motor má v atmosférické verzi 60 kW a manuální pětistupňovou převodovku, turbodmychadlem přeplňovaná dvanáctistovka má 81 kW a k ručnímu řazení přidává možnost příplatku za šestistupňový automat. Vznětová jednotka má 73,5 nebo 88 kW, v silnějším provedení je motor spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol C3 Aircross nenabízí, ve dvou vyšších výbavových stupních jej částečně nahrazuje příplatkový systém Grip Control, což je kontrola trakce, kterou lze nastavit podle povrchu, na němž se vůz pohybuje. Součástí systému je i asistent sjíždění z kopce.

Základní Aircross je líné auto, z 0 na 100 km/h akceleruje za 14 sekund, což je třetí nejhorší hodnota mezi konkurencí. Navzdory výkonu si motor nárokuje přes pět litrů na 100 km, to je ale pořád mírně nadprůměrná hodnota. Ani přeplňovaný motor není kdovíjaký rychlík, s automatem i manuálem se ale zrychlením dostane pod 11 sekund a tedy do průměru třídy. Kombinovanou spotřebou ale potěší jen model s ručním řazením, kde jde o jednu z nejlepších hodnot ve třídě. Automat patří k vůbec nejméně úsporným variantám. Silnější turbodiesel akceleruje pod deset sekund a patří tak k nejlepším, slabší je naopak mezi konkurenty jedním z horších vozů. Spotřebou do čtyř litrů na 100 km ale bodují oba motory. Kompletní tabulku najdete zde.

Základní výbava Live obsahuje varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, tempomat, manuální klimatizaci, elektrická přední okna nebo 16palcová ocelová kola. Rádio vůz v základu nemá, k dispozici je pouze příprava se dvěma reproduktory. Nejlevnější značkový audiosystém se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB konektorem přijde na 12 tisíc korun. K dispozici jsou v této výbavě jen nejslabší zážehový a vznětový motor, zaváděcí cena je v základní verzi 309 900 korun. To je stejná suma jako u Opelu Crossland X, jehož základní verze bude ale k dispozici až v příštím roce.

Jak si Citroën C3 Aircross stojí proti sourozenci v podobě Citroënu C4 Cactus a končícímu Citroënu C3 Picasso se podívejte zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí. Všechna malá SUV s cenou do 350 tisíc korun pak najdete pod tímto odkazem.

Druhý stupeň Feel přidává rádio se šesti reproduktory a sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, kožený volant nebo LED pro denní svícení. Dostupné jsou všechny motory s cenami od 339 900 korun. Tuto výbavu jsme s přeplňovaným motorem porovnali s Opelem Crossland X, Kiou Stonic a Renaultem Captur. Podívejte se sem.

Nejvyšší stupeň Shine má navíc zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, 3D navigaci, funkci Mirror Screen pro spojení infotainmentu s chytrým telefonem, posuvná zadní sedadla nebo 16palcová litá kola. Kompletní ceník Citroënu C3 Aircross najdete zde.

Související články

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën spustil šrotovné. Proti předchozím akcím většinou ušetříte, ale ne vždy
Crossland X Ultimate: malé SUV od Opelu přijíždí ve vrcholné verzi za více než půl milionu korun
Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun

blog comments powered by Disqus

Nečekaně nepovedené: pět ojetin, které kazí značkám pověst a je lepší se jim vyhnout
Ač se běžně považují za spolehlivé modely, některé jejich varianty představují výrazné servisní riziko. Od kterých aut byste měli dát ruce pryč?
22.1.2019 | více
 

Hledali jsme 20 nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků. Scala je až šestnáctá
Pokud chcete pořídit nový pětidveřový kompaktní rodinný vůz s useknutou (hatchback) nebo splývavou (liftback a fastback) zádí za co nejnižší cenu, neváhejte. Tuto třídu čekají velké změny.
20.1.2019 | více
 

Škoda Scala se bude prodávat od 369 900 korun. Porovnali jsme ji s Rapidem i konkurenty
Škoda zveřejnila ceny nového modelu Scala. Pětidveřový hatchback se bude prodávat od 369 900 Kč s motorem 1.0 TSI/70 kW a výbavou Ambition. Proti srovnatelnému Rapidu Spaceback, který nahrazuje, stojí o padesát tisíc korun víc.
18.1.2019 | více
 

Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?
Porovnali jsme naftový a benzinový motor u devíti kompaktních kombi. Jaký je cenový rozdíl a o kolik jsou turbodiesely úspornější?
17.1.2019 | více
 

Nová Kia Ceed poprvé zlevnila. O dvacet tisíc korun
Třetí generace rodinného hatchbacku a kombíku se na českém trhu prodává od srpna a teď v lednu se poprvé snížily její ceny. Importér auto plošně zlevnil o dvacet tisíc korun. Startovací částka činí 359 980 korun.
16.1.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál