Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun

Vloženo: 23.9.2017

Citroën ukončil v Trnavě výrobu malého MPV C3 Picasso. To v rámci aktuálních trendů nahradil podobně velkým SUV C3 Aircross, které je sourozencem Opelu Crossland X. Základní cena 310 tisíc korun je pro obě auta stejná.

Přímého předchůdce Citroënu C3 Aircross je nutné hledat v Latinské Americe. Tam se v Evropě známé MPV C3 Picasso, které SUV oficiálně nahrazuje, prodávalo jako Citroën Aircross s větší světlou výškou, plastovým obložením karosérie a náhradním kolem na pátých dveřích. Nová C3 Aircross pak s modelem Picasso nemá nic společného. Stojí na technickém základě shodném s Opelem Crossland X nebo Peugeotem 2008. S německým sourozencem sdílí také výrobní linku ve španělské Zaragoze. C3 Picasso se vyráběla v Trnavě.

S délkou 4154 mm jde ve třídě malých SUV o průměrně dlouhé auto, sourozenec od Opelu je o 58 mm delší. Jeho rozvor 2604 mm je však na špičce a překoná jej o 2 mm pouze Renault Captur. Šířka auta je třetí nejhorší, naopak výškou C3 Aircross jasně vyniká. To je částečně pozůstatek po MPV C3 Picasso. Z něj má malé SUV vypůjčenou také variabilitu s posuvnými zadními sedadly (v nejvyšší výbavě), sklopným sedadlem spolujezdce (za příplatek) a opěradly dělenými v poměru dva ku jedné. Kufr samotný má v základu 410 litrů, více z konkurentů nikdo nenabídne. Maximální přepravní kapacita 1289 litrů je druhá největší. Na kompletní data se podívejte do následující tabulky.

Pod kapotou jsou jen dva motory. Benzinový tříválec 1.2 PureTech nebo naftový čtyřválec 1.6 BlueHDi. Zážehový motor má v atmosférické verzi 60 kW a manuální pětistupňovou převodovku, turbodmychadlem přeplňovaná dvanáctistovka má 81 kW a k ručnímu řazení přidává možnost příplatku za šestistupňový automat. Vznětová jednotka má 73,5 nebo 88 kW, v silnějším provedení je motor spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol C3 Aircross nenabízí, ve dvou vyšších výbavových stupních jej částečně nahrazuje příplatkový systém Grip Control, což je kontrola trakce, kterou lze nastavit podle povrchu, na němž se vůz pohybuje. Součástí systému je i asistent sjíždění z kopce.

Základní Aircross je líné auto, z 0 na 100 km/h akceleruje za 14 sekund, což je třetí nejhorší hodnota mezi konkurencí. Navzdory výkonu si motor nárokuje přes pět litrů na 100 km, to je ale pořád mírně nadprůměrná hodnota. Ani přeplňovaný motor není kdovíjaký rychlík, s automatem i manuálem se ale zrychlením dostane pod 11 sekund a tedy do průměru třídy. Kombinovanou spotřebou ale potěší jen model s ručním řazením, kde jde o jednu z nejlepších hodnot ve třídě. Automat patří k vůbec nejméně úsporným variantám. Silnější turbodiesel akceleruje pod deset sekund a patří tak k nejlepším, slabší je naopak mezi konkurenty jedním z horších vozů. Spotřebou do čtyř litrů na 100 km ale bodují oba motory. Kompletní tabulku najdete zde.

Základní výbava Live obsahuje varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, tempomat, manuální klimatizaci, elektrická přední okna nebo 16palcová ocelová kola. Rádio vůz v základu nemá, k dispozici je pouze příprava se dvěma reproduktory. Nejlevnější značkový audiosystém se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB konektorem přijde na 12 tisíc korun. K dispozici jsou v této výbavě jen nejslabší zážehový a vznětový motor, zaváděcí cena je v základní verzi 309 900 korun. To je stejná suma jako u Opelu Crossland X, jehož základní verze bude ale k dispozici až v příštím roce.

Jak si Citroën C3 Aircross stojí proti sourozenci v podobě Citroënu C4 Cactus a končícímu Citroënu C3 Picasso se podívejte zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí. Všechna malá SUV s cenou do 350 tisíc korun pak najdete pod tímto odkazem.

Druhý stupeň Feel přidává rádio se šesti reproduktory a sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, kožený volant nebo LED pro denní svícení. Dostupné jsou všechny motory s cenami od 339 900 korun. Tuto výbavu jsme s přeplňovaným motorem porovnali s Opelem Crossland X, Kiou Stonic a Renaultem Captur. Podívejte se sem.

Nejvyšší stupeň Shine má navíc zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, 3D navigaci, funkci Mirror Screen pro spojení infotainmentu s chytrým telefonem, posuvná zadní sedadla nebo 16palcová litá kola. Kompletní ceník Citroënu C3 Aircross najdete zde.

Související články

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën spustil šrotovné. Proti předchozím akcím většinou ušetříte, ale ne vždy
Crossland X Ultimate: malé SUV od Opelu přijíždí ve vrcholné verzi za více než půl milionu korun
Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál