Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun

Vloženo: 23.9.2017

Citroën ukončil v Trnavě výrobu malého MPV C3 Picasso. To v rámci aktuálních trendů nahradil podobně velkým SUV C3 Aircross, které je sourozencem Opelu Crossland X. Základní cena 310 tisíc korun je pro obě auta stejná.

Přímého předchůdce Citroënu C3 Aircross je nutné hledat v Latinské Americe. Tam se v Evropě známé MPV C3 Picasso, které SUV oficiálně nahrazuje, prodávalo jako Citroën Aircross s větší světlou výškou, plastovým obložením karosérie a náhradním kolem na pátých dveřích. Nová C3 Aircross pak s modelem Picasso nemá nic společného. Stojí na technickém základě shodném s Opelem Crossland X nebo Peugeotem 2008. S německým sourozencem sdílí také výrobní linku ve španělské Zaragoze. C3 Picasso se vyráběla v Trnavě.

S délkou 4154 mm jde ve třídě malých SUV o průměrně dlouhé auto, sourozenec od Opelu je o 58 mm delší. Jeho rozvor 2604 mm je však na špičce a překoná jej o 2 mm pouze Renault Captur. Šířka auta je třetí nejhorší, naopak výškou C3 Aircross jasně vyniká. To je částečně pozůstatek po MPV C3 Picasso. Z něj má malé SUV vypůjčenou také variabilitu s posuvnými zadními sedadly (v nejvyšší výbavě), sklopným sedadlem spolujezdce (za příplatek) a opěradly dělenými v poměru dva ku jedné. Kufr samotný má v základu 410 litrů, více z konkurentů nikdo nenabídne. Maximální přepravní kapacita 1289 litrů je druhá největší. Na kompletní data se podívejte do následující tabulky.

Pod kapotou jsou jen dva motory. Benzinový tříválec 1.2 PureTech nebo naftový čtyřválec 1.6 BlueHDi. Zážehový motor má v atmosférické verzi 60 kW a manuální pětistupňovou převodovku, turbodmychadlem přeplňovaná dvanáctistovka má 81 kW a k ručnímu řazení přidává možnost příplatku za šestistupňový automat. Vznětová jednotka má 73,5 nebo 88 kW, v silnějším provedení je motor spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol C3 Aircross nenabízí, ve dvou vyšších výbavových stupních jej částečně nahrazuje příplatkový systém Grip Control, což je kontrola trakce, kterou lze nastavit podle povrchu, na němž se vůz pohybuje. Součástí systému je i asistent sjíždění z kopce.

Základní Aircross je líné auto, z 0 na 100 km/h akceleruje za 14 sekund, což je třetí nejhorší hodnota mezi konkurencí. Navzdory výkonu si motor nárokuje přes pět litrů na 100 km, to je ale pořád mírně nadprůměrná hodnota. Ani přeplňovaný motor není kdovíjaký rychlík, s automatem i manuálem se ale zrychlením dostane pod 11 sekund a tedy do průměru třídy. Kombinovanou spotřebou ale potěší jen model s ručním řazením, kde jde o jednu z nejlepších hodnot ve třídě. Automat patří k vůbec nejméně úsporným variantám. Silnější turbodiesel akceleruje pod deset sekund a patří tak k nejlepším, slabší je naopak mezi konkurenty jedním z horších vozů. Spotřebou do čtyř litrů na 100 km ale bodují oba motory. Kompletní tabulku najdete zde.

Základní výbava Live obsahuje varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, tempomat, manuální klimatizaci, elektrická přední okna nebo 16palcová ocelová kola. Rádio vůz v základu nemá, k dispozici je pouze příprava se dvěma reproduktory. Nejlevnější značkový audiosystém se čtyřmi reproduktory, Bluetooth a USB konektorem přijde na 12 tisíc korun. K dispozici jsou v této výbavě jen nejslabší zážehový a vznětový motor, zaváděcí cena je v základní verzi 309 900 korun. To je stejná suma jako u Opelu Crossland X, jehož základní verze bude ale k dispozici až v příštím roce.

Jak si Citroën C3 Aircross stojí proti sourozenci v podobě Citroënu C4 Cactus a končícímu Citroënu C3 Picasso se podívejte zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí. Všechna malá SUV s cenou do 350 tisíc korun pak najdete pod tímto odkazem.

Druhý stupeň Feel přidává rádio se šesti reproduktory a sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, kožený volant nebo LED pro denní svícení. Dostupné jsou všechny motory s cenami od 339 900 korun. Tuto výbavu jsme s přeplňovaným motorem porovnali s Opelem Crossland X, Kiou Stonic a Renaultem Captur. Podívejte se sem.

Nejvyšší stupeň Shine má navíc zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, 3D navigaci, funkci Mirror Screen pro spojení infotainmentu s chytrým telefonem, posuvná zadní sedadla nebo 16palcová litá kola. Kompletní ceník Citroënu C3 Aircross najdete zde.

Související články

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën spustil šrotovné. Proti předchozím akcím většinou ušetříte, ale ne vždy
Crossland X Ultimate: malé SUV od Opelu přijíždí ve vrcholné verzi za více než půl milionu korun
Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun

blog comments powered by Disqus

Auto za vysvědčení: Vybrali jsme levné ojetiny, které školákům udělají radost
Jaké auto vybrat pro čerstvého řidiče? Nejlépe co nejlevnější, ale zároveň takové, se kterým by se nestyděl před svými vrstevníky. Prošli jsme nabídky českých autobazarů a vybrali desítku dostupných ojetin se zajímavým vzhledem, jízdními vlastnostmi i cenou. A nechybí ani auto pro patnáctileté. Vše najdete v následujícím přehledu.
20.6.2018 | více
 

Legendární auto Jamese Bonda jde do aukce. Filmová kariéra šponuje jeho cenu o desítky milionů
Téměř 47 milionů korun je odhadní cena britského sporťáku Aston Martin DB5, který si zahrál ve slavné bondovce Zlaté Oko s Piercem Brosnanem. Auto půjde v červenci do aukce a očekává se, že budoucí majitel za něj zaplatí mnohem více, než je běžné za podobné auto bez filmové historie. Prohlédněte si ho ve fotogalerii.
19.6.2018 | více
 

Zadrženého ředitele Audi Stadlera suspendovali. Zastoupí ho šéf prodeje
Mnichovská prokuratura již minulý týden oznámila, že Stadler je v souvislosti s emisní aférou vyšetřován, a to mimo jiné kvůli podezření z podvodu.
19.6.2018 | více
 

Z chorvatského Dubrovníku do Čech za den obrazem. Čemu se vyhnout a jaká je cesta mimo dálnice
Podívejte se, jak vypadá cesta z chorvatského Dubrovníku do Prahy. Zatímco v opačném směru jsme vyzkoušeli dálniční síť, cestu zpátky jsme naplánovali tak, abychom v zahraničí jeli pouze po neplacených úsecích. Pomocí navigace jsme proto zvolili jednu z nejrychlejších a nejkratších cest. Znovu jsme navíc porovnali ceny pohonných hmot napříč zeměmi. Vyplatí se tedy vůbec jet téměř 1300 km mimo dálniční úseky? Podívejte se, jak na začátku června vypadá silniční doprava mimo hlavní dálniční tahy.
19.6.2018 | více
 

BMW řady 8 se vrací. Designem provokuje, dvanáctiválec nahradilo turbo
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.
18.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál