Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Citroën C3 Picasso - návrat k atmosférickému motoru 1.4 VTi a zlevnění

Vloženo: 22.12.2015

Každých pár týdnů jiný základní motor, tak se mění nabídka malého vozu s velkým vnitřním prostorem, Citroënu C3 Picasso. Koncem léta střídal benzinovou čtrnáctistovkou turbomotor 1.2 PureTech, aby se motor 1.4 VTi po modernizaci na normu Euro 6 vrátil na podzim zpět.

Přiznáváme, že jsme se v září mýlili. Napsali jsme totiž, že kvůli emisním normám Euro 6 definitivně skončila pod kapotou Citroënu C3 Picasso éra motorů bez turba. Není to pravda. Koncem léta sice tříválcový turbomotor 1.2 PureTech nahradil atmosférické motory 1.4 VTi a 1.6 VTi, ale po pár týdnech se čtrnáctistovka po modernizaci na emisní normu Euro 6 do hry vrátila a dvanáctistovka v podobě záskoku kolbiště opustila.

Z hlediska parametrů to není žádný důvod k jásotu. Modernizace totiž hodnoty motoru 1.4 VTi téměř nezměnila (je o 0,1 l úspornější než dříve), takže dělá z C3 Picasso průměrně svižné a podprůměrně úsporné malé MPV. Dvanáctistovka byla z obou hledisek výrazně lepším motorem.

Na druhou stranu je Citroën C3 Picasso s motorem 1.4 VTi levnější než s agregátem 1.2 PureTech. V základní výbavě Attraction dělá rozdíl deset tisíc korun. Nejlevnější C3 Picasso se tak nyní prodává od 269 900 korun. Na českém trhu existují i levnější MPV, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do 300 tisíc zahrnujícím i o třídu větší dacie Dokker a Lodgy zde.

Základní výbava C3 Picasso označovaná jako Attraction obsahuje například dálkově ovládané centrální zamykání nebo palubní počítač. Pro klimatizaci nebo rádio musíme do druhé výbavy Live Edition. A ta stojí jen o deset tisíc víc než základní provedení. Takže se podle nás rozhodně vyplatí. Porovnali jsme Citroën C3 Picasso 1.4 VTi Feel Edition s modely Hyundai ix20 a Opel Meriva - podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nabízí se také s naftovou šestnáctistovkou (od 309 900 korun). A to je v porovnání s konkurencí rozhodně zajímavější cena než za benzinovou verzi. Levněji lze z MPV s naftovým motorem pořídit pouze Dacii Dokker a Nissan Note.

Nad stupněm Live Edition najdeme v ceníku C3 Picasso výbavu Tendance. Stojí o dalších deset tisíc víc a přidává do výbavy třeba tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, LED denní svícení nebo boční a hlavové airbagy.

Dalších deset tisíc navíc, tedy 299 900 korun s benzinovým motorem, zaplatí zájemce za akční provedení Feel Edition. Jeho standard se navyšuje o elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, parkovací senzory nebo bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy.

Na vrcholu současné nabídky Citroënu C3 Picasso stojí výbava Exclusive, která začíná na 334 900 korunách za motor 1.4 VTi. Cenové navýšení o 35 tisíc proti provedení Feel Edition kompenzuje mimo jiné lepší klimatizací s automatickým udržováním teploty vzduchu nebo litými koly. Kompletní aktuální ceník modelu si prohlédněte zde, podrobný test čtěte zde.

Související články

Modernizace přinesla Citroënu Berlingo nižší spotřebu a vyšší ceny
Renault Captur Advantage - s klimatizací a rádiem za 314 900 Kč
Peugeot 2008 dostal nové motory. Prodává se od 316 500 korun
Hyundai měnil ceny. Bestseller i30 nabízí za méně peněz méně muziky

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál