Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ceny nového Pola začínají na 293 tisících. To je méně než u Fiesty

Vloženo: 23.8.2017

Volkswagen Polo patří mezi nejpopulárnější evropská auta. Každá generace je proto pro německého výrobce důležitá, šestou generaci nevyjímaje. Novinka se objeví u českých prodejců v listopadu, ale u Volkswagenu již zveřejnili ceník. Základní model stojí 292 900 Kč.

Šestá generace Volkswagenu Polo se vůbec poprvé svou délkou dostane přes čtyřmetrovou hranici. Celkově měří 4053 mm, což je o 81 mm více než u předchůdce. Protáhl se též rozvor, s 2548 mm o celých 78 mm. Šířka Pola je 1751 mm, zatímco výška 1461 mm.

Ve třídě malých aut, kam patří i Škoda Fabia, patří Volkswagen mezi větší vozy. Délkou, šířkou i rozvorem jde o nadprůměrné auto,  jen výškou za konkurencí mírně zaostává. Kufr má v základu 351 litrů, což je jedna z nejlepších hodnot ve třídě. Po sklopení sedadel se do auta vleze 1125 litrů, mezi malými auty opět nadprůměr. Na kompletní porovnání se podívejte v tabulkách zde. Oproti předchůdci také zmizela nabídka verze se třemi dveřmi, Polo je tak pouze pětidveřové.

Předprodejní ceník zatím neobsahuje kompletní nabídku pohonných jednotek. Zájemce o vůz tak může vybírat mezi atmosférickým litrovým tříválcem o výkonu 55 kW nebo přeplňovaným litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW. Oba motory mají ruční řazení s pěti stupni, tříválec TSI může být za 40 tisíc korun alternativně vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Ekologickou alternativu zatím plní litrový tříválec TGI s pohonem na zemní plyn (CNG), výkonem 66 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro sportovní provedení GTI je pak připraven dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Později bude k dispozici i manuální převodovka.

Se základním motorem je Polo jedním z nejpomalejších aut ve třídě (z 0 na 100 km/h za 14,9 s), má ale nízkou kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stejně výkonný předchůdce lépe zrychloval, byl ale také žíznivější. Ještě lepší je ve spotřebě paliva nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který si s manuální převodovkou řekne o 4,4 a s automatem o 4,6 l/100 km. Dynamicky je pak vůz spíše průměrný.

Jestliže zvolíte pohon na CNG, nemá Polo kromě zastaralého Fiatu Punto žádnou konkurenci. Průměrná spotřeba VW na zemní plyn je 4,8 l/100 km, dynamická data německý výrobce zveřejní později. To platí i pro dvoulitrové TSI v provedení GTI, které si s automatem DSG průměrně nárokuje 6,0 l/100 km, což je podprůměrná hodnota. Kompletní data můžete porovnávat zde.

Později nabídku motorizací rozšíří silnější tříválec 1.0 TSI/85 kW, přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI Evo/110 kW a také turbodiesel 1.6 TDI/70 kW. Právě pohonné jednotky nad 70 kW se mohou těšit vedle ručně řazených převodovek také na alternativu v podobě dvouspojkového automatu DSG.

V základní výbavě Trendline má Polo systém Front Assist s nouzovým brzděním ve městě a rozpoznáváním chodců, asistent pro rozjezd do kopce, manuální klimatizaci, rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory, LED pro denní svícení nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Vstupní verze může mít pouze amotsférický litrový tříválec, ceny začínají na 292 900 korunách. To je méně než u základního Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza. Na všechna malá auta s klimatizací a cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde.

Druhý stupeň Comfortline přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, multifunkční volant, lepší palubní počítač, mlhovky a o palec větší ocelová kola s kryty. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější atmosférický tříválec přijde na 320 900 korun.

Porovnali jsme Polo Comfortline 1.0 TSI se Škodou Fabia, Fordem Fiesta a Renaultem Clio. Podívejte se zde. Parametry porovnání pak můžete měnit podle svých preferencí.

Z linie Comfortline vychází také speciální edice Beats, která se chlubí audiosystémem Beats o výkonu 300 W, multifunkčním koženým volantem nebo 16palcovými litými koly. Kromě tříválce na CNG jsou motorizace stejné jako u Pola Comfortline, ceny začínají na 335 900 korunách.

Výbava Highline má oproti Comfortline navíc sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, multifunkční kožený volant nebo 15palcová litá kola. Z motorů jsou k dispozici tříválce TSI a TGI, ceny začínají na 376 900 korunách.

Provedení GTI má vedle sportovních prvků karosérie, anatomických sedadel, sportovního volantu nebo 17palcových litých kol také LED světlomety. Jediná motorizace s dvoulitrovým čtyřválcem a automatickou převodovkou přijde na 569 900 korun, s manuálem by měla být o 40 tisíc korun nižší.

Do konce září pak tuzemské zastoupení nabízí při vykoupení starého vozu na protiúčet slevu 25 tisíc v případě výbav Trendline, Comfortline a Beats, respektive 30 tisíc u verzí Highline a GTI.

Kompletní ceník vozu si prohlédněte zde.

Související články

Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nový Nissan Micra sází na hravost a naftový motor, v základní výbavě stojí 259 tisíc
Opel Corsa: Benzinové verze zlevněny, naftové výrazně zdraženy

blog comments powered by Disqus

Nový Volkswagen Tiguan Maraton Edition přijde minimálně na 672 900 korun
Volkswagen vydal nový ceník Tiguanu. Druhá generace nejprodávanějšího evropského SUV přišla o základní výbavu Trendline, nabídku však rozšiřuje akční verze Maraton Edition. Základní provedení 1.4 TSI Comfortline nyní pořídíte za 643 900 korun.
19.1.2018 | více
 

Pouze základní Toyota Auris s nejslabším motorem 1.33 Dual VVT-i stojí pod 400 tisíc
Toyota loni prožila úspěšný rok. I díky prosincovému finiši, kdy se stala sedmou nejprodávanější značkou na trhu, nakonec skončila v prestižním „topten“. Od nového roku však dovozce začal kouzlit s cenami směrem nahoru. Podívejme se, jak se to projevilo na řadě Auris.
17.1.2018 | více
 

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun
Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.
16.1.2018 | více
 

Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce
Loni velmi úspěšná Dacia hodlá i nadále nabízet automobily, u nichž hlavní roli hraje poměr nabízené hodnoty a ceny. Nijak to neovlivní ani decentní zdražení, se kterým dovozce přichází začátkem letošního roku.
15.1.2018 | více
 

Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc
Kia přichází se zajímavými slevami. 10 tisíc si můžete odečíst ze standardních cen řad Venga a Stonic, o pět tisíc méně stojí výbava Exclusive modelu Rio a navíc lze u většiny model získat bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
12.1.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál