Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ceny nového Pola začínají na 293 tisících. To je méně než u Fiesty

Vloženo: 23.8.2017

Volkswagen Polo patří mezi nejpopulárnější evropská auta. Každá generace je proto pro německého výrobce důležitá, šestou generaci nevyjímaje. Novinka se objeví u českých prodejců v listopadu, ale u Volkswagenu již zveřejnili ceník. Základní model stojí 292 900 Kč.

Šestá generace Volkswagenu Polo se vůbec poprvé svou délkou dostane přes čtyřmetrovou hranici. Celkově měří 4053 mm, což je o 81 mm více než u předchůdce. Protáhl se též rozvor, s 2548 mm o celých 78 mm. Šířka Pola je 1751 mm, zatímco výška 1461 mm.

Ve třídě malých aut, kam patří i Škoda Fabia, patří Volkswagen mezi větší vozy. Délkou, šířkou i rozvorem jde o nadprůměrné auto,  jen výškou za konkurencí mírně zaostává. Kufr má v základu 351 litrů, což je jedna z nejlepších hodnot ve třídě. Po sklopení sedadel se do auta vleze 1125 litrů, mezi malými auty opět nadprůměr. Na kompletní porovnání se podívejte v tabulkách zde. Oproti předchůdci také zmizela nabídka verze se třemi dveřmi, Polo je tak pouze pětidveřové.

Předprodejní ceník zatím neobsahuje kompletní nabídku pohonných jednotek. Zájemce o vůz tak může vybírat mezi atmosférickým litrovým tříválcem o výkonu 55 kW nebo přeplňovaným litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW. Oba motory mají ruční řazení s pěti stupni, tříválec TSI může být za 40 tisíc korun alternativně vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Ekologickou alternativu zatím plní litrový tříválec TGI s pohonem na zemní plyn (CNG), výkonem 66 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro sportovní provedení GTI je pak připraven dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Později bude k dispozici i manuální převodovka.

Se základním motorem je Polo jedním z nejpomalejších aut ve třídě (z 0 na 100 km/h za 14,9 s), má ale nízkou kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stejně výkonný předchůdce lépe zrychloval, byl ale také žíznivější. Ještě lepší je ve spotřebě paliva nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který si s manuální převodovkou řekne o 4,4 a s automatem o 4,6 l/100 km. Dynamicky je pak vůz spíše průměrný.

Jestliže zvolíte pohon na CNG, nemá Polo kromě zastaralého Fiatu Punto žádnou konkurenci. Průměrná spotřeba VW na zemní plyn je 4,8 l/100 km, dynamická data německý výrobce zveřejní později. To platí i pro dvoulitrové TSI v provedení GTI, které si s automatem DSG průměrně nárokuje 6,0 l/100 km, což je podprůměrná hodnota. Kompletní data můžete porovnávat zde.

Později nabídku motorizací rozšíří silnější tříválec 1.0 TSI/85 kW, přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI Evo/110 kW a také turbodiesel 1.6 TDI/70 kW. Právě pohonné jednotky nad 70 kW se mohou těšit vedle ručně řazených převodovek také na alternativu v podobě dvouspojkového automatu DSG.

V základní výbavě Trendline má Polo systém Front Assist s nouzovým brzděním ve městě a rozpoznáváním chodců, asistent pro rozjezd do kopce, manuální klimatizaci, rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory, LED pro denní svícení nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Vstupní verze může mít pouze amotsférický litrový tříválec, ceny začínají na 292 900 korunách. To je méně než u základního Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza. Na všechna malá auta s klimatizací a cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde.

Druhý stupeň Comfortline přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, multifunkční volant, lepší palubní počítač, mlhovky a o palec větší ocelová kola s kryty. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější atmosférický tříválec přijde na 320 900 korun.

Porovnali jsme Polo Comfortline 1.0 TSI se Škodou Fabia, Fordem Fiesta a Renaultem Clio. Podívejte se zde. Parametry porovnání pak můžete měnit podle svých preferencí.

Z linie Comfortline vychází také speciální edice Beats, která se chlubí audiosystémem Beats o výkonu 300 W, multifunkčním koženým volantem nebo 16palcovými litými koly. Kromě tříválce na CNG jsou motorizace stejné jako u Pola Comfortline, ceny začínají na 335 900 korunách.

Výbava Highline má oproti Comfortline navíc sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, multifunkční kožený volant nebo 15palcová litá kola. Z motorů jsou k dispozici tříválce TSI a TGI, ceny začínají na 376 900 korunách.

Provedení GTI má vedle sportovních prvků karosérie, anatomických sedadel, sportovního volantu nebo 17palcových litých kol také LED světlomety. Jediná motorizace s dvoulitrovým čtyřválcem a automatickou převodovkou přijde na 569 900 korun, s manuálem by měla být o 40 tisíc korun nižší.

Do konce září pak tuzemské zastoupení nabízí při vykoupení starého vozu na protiúčet slevu 25 tisíc v případě výbav Trendline, Comfortline a Beats, respektive 30 tisíc u verzí Highline a GTI.

Kompletní ceník vozu si prohlédněte zde.

Související články

Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nový Nissan Micra sází na hravost a naftový motor, v základní výbavě stojí 259 tisíc
Opel Corsa: Benzinové verze zlevněny, naftové výrazně zdraženy

blog comments powered by Disqus

Škoda Scala se bude prodávat od 369 900 korun. Porovnali jsme ji s Rapidem i konkurenty
Škoda zveřejnila ceny nového modelu Scala. Pětidveřový hatchback se bude prodávat od 369 900 Kč s motorem 1.0 TSI/70 kW a výbavou Ambition. Proti srovnatelnému Rapidu Spaceback, který nahrazuje, stojí o padesát tisíc korun víc.
18.1.2019 | více
 

Benzin, nebo diesel. Vyplatí se pořízení naftového kompaktního kombi?
Porovnali jsme naftový a benzinový motor u devíti kompaktních kombi. Jaký je cenový rozdíl a o kolik jsou turbodiesely úspornější?
17.1.2019 | více
 

Nová Kia Ceed poprvé zlevnila. O dvacet tisíc korun
Třetí generace rodinného hatchbacku a kombíku se na českém trhu prodává od srpna a teď v lednu se poprvé snížily její ceny. Importér auto plošně zlevnil o dvacet tisíc korun. Startovací částka činí 359 980 korun.
16.1.2019 | více
 

Škoda Superb druhé generace z druhé ruky není koupí bez rizika. Radíme, jakou vybrat
Sháníte ojetý Superb? Hledejte v bazarech nebo inzerátech dieselové modely z posledních let výroby. V takovém případě jde totiž o nejlepší koupi.
14.1.2019 | více
 

I Fiat Chrysler má svou Dieselgate: V USA zaplatí pokutu zhruba 800 milionů dolarů
V rámci dohody o urovnání ale automobilka tvrdí, že nepochybila.
11.1.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál