Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ceny nového Pola začínají na 293 tisících. To je méně než u Fiesty

Vloženo: 23.8.2017

Volkswagen Polo patří mezi nejpopulárnější evropská auta. Každá generace je proto pro německého výrobce důležitá, šestou generaci nevyjímaje. Novinka se objeví u českých prodejců v listopadu, ale u Volkswagenu již zveřejnili ceník. Základní model stojí 292 900 Kč.

Šestá generace Volkswagenu Polo se vůbec poprvé svou délkou dostane přes čtyřmetrovou hranici. Celkově měří 4053 mm, což je o 81 mm více než u předchůdce. Protáhl se též rozvor, s 2548 mm o celých 78 mm. Šířka Pola je 1751 mm, zatímco výška 1461 mm.

Ve třídě malých aut, kam patří i Škoda Fabia, patří Volkswagen mezi větší vozy. Délkou, šířkou i rozvorem jde o nadprůměrné auto,  jen výškou za konkurencí mírně zaostává. Kufr má v základu 351 litrů, což je jedna z nejlepších hodnot ve třídě. Po sklopení sedadel se do auta vleze 1125 litrů, mezi malými auty opět nadprůměr. Na kompletní porovnání se podívejte v tabulkách zde. Oproti předchůdci také zmizela nabídka verze se třemi dveřmi, Polo je tak pouze pětidveřové.

Předprodejní ceník zatím neobsahuje kompletní nabídku pohonných jednotek. Zájemce o vůz tak může vybírat mezi atmosférickým litrovým tříválcem o výkonu 55 kW nebo přeplňovaným litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW. Oba motory mají ruční řazení s pěti stupni, tříválec TSI může být za 40 tisíc korun alternativně vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Ekologickou alternativu zatím plní litrový tříválec TGI s pohonem na zemní plyn (CNG), výkonem 66 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro sportovní provedení GTI je pak připraven dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Později bude k dispozici i manuální převodovka.

Se základním motorem je Polo jedním z nejpomalejších aut ve třídě (z 0 na 100 km/h za 14,9 s), má ale nízkou kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stejně výkonný předchůdce lépe zrychloval, byl ale také žíznivější. Ještě lepší je ve spotřebě paliva nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který si s manuální převodovkou řekne o 4,4 a s automatem o 4,6 l/100 km. Dynamicky je pak vůz spíše průměrný.

Jestliže zvolíte pohon na CNG, nemá Polo kromě zastaralého Fiatu Punto žádnou konkurenci. Průměrná spotřeba VW na zemní plyn je 4,8 l/100 km, dynamická data německý výrobce zveřejní později. To platí i pro dvoulitrové TSI v provedení GTI, které si s automatem DSG průměrně nárokuje 6,0 l/100 km, což je podprůměrná hodnota. Kompletní data můžete porovnávat zde.

Později nabídku motorizací rozšíří silnější tříválec 1.0 TSI/85 kW, přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI Evo/110 kW a také turbodiesel 1.6 TDI/70 kW. Právě pohonné jednotky nad 70 kW se mohou těšit vedle ručně řazených převodovek také na alternativu v podobě dvouspojkového automatu DSG.

V základní výbavě Trendline má Polo systém Front Assist s nouzovým brzděním ve městě a rozpoznáváním chodců, asistent pro rozjezd do kopce, manuální klimatizaci, rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory, LED pro denní svícení nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Vstupní verze může mít pouze amotsférický litrový tříválec, ceny začínají na 292 900 korunách. To je méně než u základního Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza. Na všechna malá auta s klimatizací a cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde.

Druhý stupeň Comfortline přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, multifunkční volant, lepší palubní počítač, mlhovky a o palec větší ocelová kola s kryty. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější atmosférický tříválec přijde na 320 900 korun.

Porovnali jsme Polo Comfortline 1.0 TSI se Škodou Fabia, Fordem Fiesta a Renaultem Clio. Podívejte se zde. Parametry porovnání pak můžete měnit podle svých preferencí.

Z linie Comfortline vychází také speciální edice Beats, která se chlubí audiosystémem Beats o výkonu 300 W, multifunkčním koženým volantem nebo 16palcovými litými koly. Kromě tříválce na CNG jsou motorizace stejné jako u Pola Comfortline, ceny začínají na 335 900 korunách.

Výbava Highline má oproti Comfortline navíc sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, multifunkční kožený volant nebo 15palcová litá kola. Z motorů jsou k dispozici tříválce TSI a TGI, ceny začínají na 376 900 korunách.

Provedení GTI má vedle sportovních prvků karosérie, anatomických sedadel, sportovního volantu nebo 17palcových litých kol také LED světlomety. Jediná motorizace s dvoulitrovým čtyřválcem a automatickou převodovkou přijde na 569 900 korun, s manuálem by měla být o 40 tisíc korun nižší.

Do konce září pak tuzemské zastoupení nabízí při vykoupení starého vozu na protiúčet slevu 25 tisíc v případě výbav Trendline, Comfortline a Beats, respektive 30 tisíc u verzí Highline a GTI.

Kompletní ceník vozu si prohlédněte zde.

Související články

Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nový Nissan Micra sází na hravost a naftový motor, v základní výbavě stojí 259 tisíc
Opel Corsa: Benzinové verze zlevněny, naftové výrazně zdraženy

blog comments powered by Disqus

Foto: V centru Prahy je částečný zákaz kol, auta ale jezdí dál. Podívejte se, jak zákaz (ne)funguje
Praha 1 pod vedením Oldřicha Lomeckého z TOP 09 zavedla omezení cyklistů v pěších zónách v centru. Radnice argumentuje tím, že se především snaží omezit elektrické koloběžky, které se vyrojily po zákazu segwayů. A pak chce také chránit chodce před bezohlednými cyklisty. "Normální cyklista to chápe," tvrdí mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková. Mezi lety 2007 a 2017 se přitom v pěších zónách Prahy 1 staly pouze tři nehody chodce s cyklistou. Podívali jsme se, jak omezení funguje v praxi.
17.7.2018 | více
 

Test motorky: Aprilia Tuono je bestie na silnice i na okruh. Krotit ji mohou jen odvážní
Tuono je jedna z mála motorek, která má díky svým vlastnostem třídu samu pro sebe. Když se v patnácti rozhodovala, co dál dělat, neměla svou jasnou volbu, a tak je to na první pohled naháč, ale na první svezení “prachsprostý“ supersport. Podrobili jsme ji testu.
17.7.2018 | více
 

První český hybrid není za hubičku. Hyundai Tucson nabízí po modernizaci i levnější verze
Se sloganem "první český hybridní vůz" přichází na český trh omlazená podoba Hyundai Tucson. Podívejte se do galerie, kolik stojí.
17.7.2018 | více
 

Prodáváte své ojeté auto? Vyvarujte se chyb, které vás mohou připravit o peníze
Soukromník své hýčkané ojeté auto obvykle neprodává každý den. A tak se může stát, že z obchodu nezíská tolik peněz, kolik by mohl, kdyby věděl jak na to. Projdete si náš přehled, jak prodat svou ojetinu snadno a za co nejlepší cenu. Poradíme, jak se vyvarovat chyb nezkušených.
17.7.2018 | více
 

Škoda má za sebou rekordní pololetí. Zákazníkům dodala 650 tisíc aut, tahouny prodejů jsou SUV
Škoda Auto v posledních letech pravidelně překonává svá prodejní čísla. Loni například prodala celosvětově 1,2 milionu automobilů. Podle trendu z prvního pololetí roku 2018, kdy dodávky zákazníkům přesáhly 652 tisíc aut, by však mohla toto číslo letos ještě o něco překonat.
16.7.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál