Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Ceny nové generace Kia Rio na českém trhu začínají na částce 279 980 korun

Vloženo: 22.2.2017

Nová generace modelu Kia Rio vyrostla, dospěla a nyní se uchází o přízeň českých zákazníků. Nabízí jednu karoserii, čtyři motorizace a dvě výbavy, ceny se pohybují od necelých 280 tisíc až po bezmála 350 tisíc korun.

Segment B je v Evropě velice nabitý a uspět v něm je pro mnoho výrobců klíčové. Kia se poslední dobou prosazovala hlavně o třídu výše modelem cee´d, nyní však má větší ambice také o segment níže. Zde jsou však karty rozdané. Škoda Fabia si jen za loňský rok ukrojila bezmála polovinu z celého koláče a ostatní nechala sbírat jen drobky. Předchozí generaci Kia Rio si loni v ČR koupilo celkem 1124 zákazníkům, což znamenalo 11. místo ve třídě malých aut s podílem 2,24 %.

Podle představitelů automobilky by novinka měla být rozhodně úspěšnější. Má k tomu všechny předpoklady. Auto je o 1,5 cm delší (4065 mm), o 0,5 cm nižší (1450 mm) a zároveň o o 0,5 cm širší, o centimetr na 2580 mm narostl rozvor náprav. Díky přepracovanému interiéru se nejvíce změnil zavazadlový prostor z 288 na 325 litrů, což je konečně konkurence schopné. Ostatně podívejte se na rozměru novinky a konkurentů v přehledných tabulkách – zde.

Nové Rio zatím pohání výhradně zážehové pohonné jednotky se třemi nebo čtyřmi válci. Nejmodernějším a nejmenším motorem je benzínový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI, který najdete i modelu cee´d. Na českém trhu se nabízí jen silnější varianta o výkonu 88 kW kombinovaná s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Rio s tříválcem zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,2 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 190 km/h a vystačí si s 4,7 litry benzínu na 100 km v kombinovaném cyklu. Na srovnání podobných motorů ve třídě malých vozů se podívejte v přehledných tabulkách – zde.

Levnější ale také podstatně línější a přitom nenasytnější alternativy představují atmosféricky plněné čtyřválce 1.25 CVVT/62 kW a 1.4 CVVT/74 kW, které novinka zdědila po svém předchůdci. V prvním případě s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou to Riu trvá z klidu na 100 km/h bezmála 13 s při kombinované spotřebě 4,8 l/100 km. Ve druhém s šestistupňovou převodovkou to není o mnoho lepší (12,2 s), spotřeba se přitom zvýší na 5,0 l/100 km. Vůbec nejméně dynamickou verzi představuje nová motorizace 1.4 CVVT/74 kW se samočinnou šestistupňovou převodovkou, která se z klidu na stovku „prokousává“ bezmála 14 s a v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,1 l/100 km.

Předchozí generace se stále ještě nabízí v neskutečném množství výbav (Active, Cool, Cool Plus, Exclusive a TOP), u novinky se tento počet zredukoval na dvě: Comfort a Exclusive). V základní výbavě však najdete pouze jednu motorizaci – nejslabší čtyřválec 1.25 CVVT/62 kW za 279 980 Kč.

I když na trhu najdete u konkurence levnější startovací modely (podívejte se zde), nová Kia Rio by jim měla konkurovat bohatou výbavou. Ve standardu má totiž verze Comfort třeba klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, audiosystém se 4 reproduktory, sklopné a dělené opěradlo druhé řady nebo 15palcová ocelová kola. Připlatit si můžete kromě metalického laku (13 tisíc korun) ještě za balíček bezpečnostních asistentů ADAS (14 tisíc korun), který obsahuje mimo jiné autonomní nouzové brzdění, tempomat a systém varování při opuštění jízdního pruhu.

Druhá a zároveň nejvyšší výbava Exclusive stojí o 25 tisíc korun více a nabízí se se všemi motorizacemi. Za čtyřválec 1.4 CVVT/74 kW si připlatíte 20 tisíc korun, za samočinnou převodovku 25 tisíc korun a za silnější tříválec 1.0 T-GDI/88 kW rovných 45 tisíc korun. Ve standardu výbavy Exclusive je oproti verzi Comfort mnohem více chromovaných prvků, které zlepšují celkový dojem karoserie, uvnitř pak najdete třeba audiosystém s pětipalcovým dotykovým displejem, bluetooth a šesti reproduktory nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Ve standardu nechybí ani zadní parkovací kamera nebo 15palcová kola z lehkých slitin. Pokud si připlatíte za paket Premium (30 tisíc korun), můžete se těšit i ze samočinné klimatizace, 16palcových kolz lehkých slitin, vyhřívaných sedadel i volantu, dešťového senzoru nebo zatmavených oken vzadu. A když ještě přihodíte 11 tisíc korun, získáte navigační systém se sedmipalcovým dotykovým displejem.

Podrobný test nového Ria si můžete přečíst zde, podrobnější technické údaje jednotlivých motorizací najdete zde.

Související články

Kia Optima SW: první kombi střední třídy této korejské značky na českém trhu
Kia Niro: crossover, který byl od počátku navržen jako hybrid. Potěší spotřebou
Kia Soul po faceliftu: Zdražení a nový motor. Základní model přijde na 384 980 Kč
Hyundai i20: V akční výbavě Limited Edition již za 239 990 Kč

blog comments powered by Disqus

Škoda hlásí velké zdražování, připlatíte si za čtyři modely. Víme kolik
Mladoboleslavská automobilka zvedla ceny hned čtyř svých modelů. Jde o Škodu Kamiq, Karoq, Superb a Scala. Někde ceny rostly jen o 10 tisíc korun, v jiném případě ale vůz stojí až o 63 tisíc korun víc než na začátku roku. Máme podrobnosti.
5.3.2021 | více
 

Škoda Enyaq má novu výbavu Sportline. Dostala chytrá světla a obří kola
Elektromobil z Mladé Boleslavi rozšiřuje svou nabídku výbav. Nově se v jeho ceníku objevuje verze Sportline, která má více zajímavých prvků. Známe její cenu.
3.3.2021 | více
 

Lexus ES nasadil hybridní bonus. Auto dostanete o 318 tisíc korun levněji
Luxusní japonská automobilka Lexus nasadila velmi zajímavou slevu na svůj manažerský model Lexus ES. Výbavu Prestige TOP v rámci takzvané hybridní slevy stáhla o 318 tisíc korun. Za pozornost stojí i sleva ve verzi Limited Edition.
1.3.2021 | více
 

Citroën Berlingo zlevňuje. Na krátké i XL verzi lze ušetřit 20 tisíc korun
České zastoupení francouzské automobilky srazilo cenu vybraných modelů. Sleva se týká i oblíbeného kompaktního MPV Berlingo a to jak jeho krátké verze, tak prodloužené varianty XL. Nejdostupnější je za 399 900 korun.
25.2.2021 | více
 

Škoda Octavia rozšířila nabídku svých motorů. Láká i na benzin s automatem a 4x4
Mladá Boleslav pokračuje v rozšiřování nabídky motorizací pro svůj bestseller. Škoda Octavia se nově nabízí s motorem na CNG v kombinaci s manuální převodovkou. Novinkou je také zajímavá motorizace 2.0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
22.2.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál