Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Alfa Romeo uvedla na český trh své první SUV Stelvio. Pod milion korun se nedostane

Vloženo: 25.5.2017

Alfa Romeo v nabídce ještě SUV nikdy neměla. Ve snaze vrátit se zpět do černých čísel však loni ukázala model Stelvio. To míří také na český trh, kde se bude snažit přebrat zákazníky Audi Q5 nebo Jaguaru F-Pace. Cena začíná nad milionem.

Návrat na výsluní, nebo minimálně na dostřel německých značek Audi, BMW a Mercedes, zahájila Alfa Romeo sedanem Giulia. Ten stojí na nové platformě Giorgio, kterou přebralo také SUV Stelvio. Délkou 4687 milimetrů a rozvorem 2818 milimetrů se tak řadí do střední třídy po bok svých hlavních konkurentů. Audi Q5, BMW X3 i Mercedes-Benz GLC jsou rozměrově téměř stejní jako italský vůz, jen Jaguar F-Pace je s délkou přes 4,7 metru a rozvorem 2874 milimetrů o něco větší. Porovnat rozměry Stelvia nejen s prémiovými konkurenty můžete v tabulkách zde.

Rovněž technicky má Stelivo s Giulií mnoho společného. V základních verzích tak SUV disponuje pohonem zadních kol, téměř shodná je také nabídka pohonných jednotek. Nejslabší turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 100 kW (136 k) Stelvio sice nenabízí, další výkonové varianty téhož motoru ale ano. Verze s výkonem 110 kW (150 k) a pohonem zadních kol je základním kamenem celé nabídky. 

Silnější provedení o výkonu 132 kW (180 k) se dá pořídit nejen jako zadokolka, ale také jako čtyřkolka Q4. Pohon všech kol za normálních podmínek posílá sílu na zadní nápravu, až polovinu výkonu ale umí elektronika v případě nutnosti přepojit na přední kola. Vrcholem naftové řady je provedení s výkonem 154 kW a standardním pohonem všech kol. Benzín spalují dva přeplňované dvoulitry ve spojení s pohonem všech kol. Slabší má 147 kW, silnější 206 kW.

Motorizace vynikají mezi ostatními SUV střední třídy především zrychlením z 0 na 100 km/h, naopak maximální rychlost mají o něco nižší než konkurence. K nejnižším se řadí laboratorní průměrná spotřeba. Kompletní porovnání najdete zde.

Základní výbava se jmenuje Stelvio a obsahuje mimo jiné přednárazový systém, autonomní brzdění s detekcí chodců, upozornění na nedobrovolné opuštění jízdního pruhu, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným dostupným motorem pro tuto výbavu je nejslabší tubodiesel, s nímž začínají ceny na 1 060 000 korunách. Porovnali jsme základní Stelvio s novou Mazdou CX-5 a končícím Volvem XC60. Podívejte se zde.

Srovnatelně velké konkurenční vozy se prodávají i za poloviční částku. Alfa Romeo se ale počítá mezi takzvané prémiové neboli luxusnější značky, kde jsou podobné cenové poměry jako u Stelvia běžné. Podívejte se ne přehled všech prémiových SUV střední třídy s cenou do 1,2 milionu

Naopak kompletní portfolio jednotek, vyjma právě naftového čtyřválce s výkonem 110 kW, nabízí druhá linie Super. Ta obsahuje navíc třeba adaptivní bi-xenonová světla, čalounění v kombinaci látky a kůže nebo o palec větší litá kola. Nejméně stojí Stelvio Super s dieselem o výkonu 132 kW, a to 1 160 000 korun. Benzínový čtyřválec o výkonu 147 kW s pohonem všech kol je jen o 30 tisíc dražší.

Nejvýše, před příchodem sportovní verze Quadrifoglio, je v ceníku postavená verze First Edition. Ta má pouze nejsilnější benzínový motor a její cena je 1 460 000 korun. Za ni ale dostanete zadní parkovací kameru a senzory na obou koncích, sedmipalcový TFT displej mezi budíky, navigaci s 8,8palcovou obrazovkou, audiosystém s deseti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním, kožené čalounění, dřevěné obložení interiéru nebo dvacetipalcová kola. Na srovnání Stelvia First Edition s Jaguarem F-Pace a BMW X4 se podívejte zde.

Kompletní ceník Alfy Romeo Stelvio naleznete zde

Související články

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq

blog comments powered by Disqus

Volvo zveřejnilo ceny kompaktního SUV XC40. Pod milion korun se zatím nedostanou
Volvo rozšiřuje nabídku svých SUV směrem dolů. Po velké XC90 a středně velké XC60 přichází kompaktní XC40. To jako první vůz značky stojí na modulární platformě CMA a míří proti BMW X1 nebo Audi Q3. Nabídka verzí je ale na českém trhu zatím omezená.
19.11.2017 | více
 

S Vánočným od Hyundaie můžete získat slevu u některých modelů až 30 tisíc
U Hyundaie v rámci své podzimní kampaně připravili zajímavé cenové zvýhodnění některých modelů, které nazvali jako Vánočné. Nabídka se týká řad i10, i20, ix20, i30 a Tucson ve výbavách Best of family a Best of Czech a pohybuje se od 10 do 30 tisíc korun.
18.11.2017 | více
 

Kia Picanto X-Line: nový turbomotor a outdoorová výbava X-Line
Nová Kia Picanto se už na českém trhu etablovala a importér postupně rozšiřuje nabídku. Podzimní novinky představují přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDI/74 kW a výbava X-Line. Ta stojí stejně jako špičková GT-Line, ale cílí na trochu jiné zákazníky.
18.11.2017 | více
 

Volkswagen Tiguan: diesely zdraženy o devět tisíc, od výbavy Comfortline standardně adaptivní tempomat
Říjnové zdražování u Volkswagenu postihlo i Tiguan. Oblíbené SUV je nyní dražší o devět tisíc, pokud má pod kapotou turbodiesel. Ceny zážehových verzí se nemění, základní model stojí 582 900 korun. Od výbavy Comfortline je nově ve standardu adaptivní tempomat.
15.11.2017 | více
 

Ford S-Max ST-Line: nová výbava láká na sportovní podvozek a atraktivní designové doplňky
Koncem října rozšířil importér Fordu nabídku rodinného MPV o novou atraktivní výbavu ST-Line s 18palcovými koly a designovým paketem. Stojí o 72 tisíc korun více než výbava Titanium a s motorem 1.5 Ecoboost ji můžete mít již za 855 990 korun.
13.11.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál