Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Alfa Romeo uvedla na český trh své první SUV Stelvio. Pod milion korun se nedostane

Vloženo: 25.5.2017

Alfa Romeo v nabídce ještě SUV nikdy neměla. Ve snaze vrátit se zpět do černých čísel však loni ukázala model Stelvio. To míří také na český trh, kde se bude snažit přebrat zákazníky Audi Q5 nebo Jaguaru F-Pace. Cena začíná nad milionem.

Návrat na výsluní, nebo minimálně na dostřel německých značek Audi, BMW a Mercedes, zahájila Alfa Romeo sedanem Giulia. Ten stojí na nové platformě Giorgio, kterou přebralo také SUV Stelvio. Délkou 4687 milimetrů a rozvorem 2818 milimetrů se tak řadí do střední třídy po bok svých hlavních konkurentů. Audi Q5, BMW X3 i Mercedes-Benz GLC jsou rozměrově téměř stejní jako italský vůz, jen Jaguar F-Pace je s délkou přes 4,7 metru a rozvorem 2874 milimetrů o něco větší. Porovnat rozměry Stelvia nejen s prémiovými konkurenty můžete v tabulkách zde.

Rovněž technicky má Stelivo s Giulií mnoho společného. V základních verzích tak SUV disponuje pohonem zadních kol, téměř shodná je také nabídka pohonných jednotek. Nejslabší turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 100 kW (136 k) Stelvio sice nenabízí, další výkonové varianty téhož motoru ale ano. Verze s výkonem 110 kW (150 k) a pohonem zadních kol je základním kamenem celé nabídky. 

Silnější provedení o výkonu 132 kW (180 k) se dá pořídit nejen jako zadokolka, ale také jako čtyřkolka Q4. Pohon všech kol za normálních podmínek posílá sílu na zadní nápravu, až polovinu výkonu ale umí elektronika v případě nutnosti přepojit na přední kola. Vrcholem naftové řady je provedení s výkonem 154 kW a standardním pohonem všech kol. Benzín spalují dva přeplňované dvoulitry ve spojení s pohonem všech kol. Slabší má 147 kW, silnější 206 kW.

Motorizace vynikají mezi ostatními SUV střední třídy především zrychlením z 0 na 100 km/h, naopak maximální rychlost mají o něco nižší než konkurence. K nejnižším se řadí laboratorní průměrná spotřeba. Kompletní porovnání najdete zde.

Základní výbava se jmenuje Stelvio a obsahuje mimo jiné přednárazový systém, autonomní brzdění s detekcí chodců, upozornění na nedobrovolné opuštění jízdního pruhu, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným dostupným motorem pro tuto výbavu je nejslabší tubodiesel, s nímž začínají ceny na 1 060 000 korunách. Porovnali jsme základní Stelvio s novou Mazdou CX-5 a končícím Volvem XC60. Podívejte se zde.

Srovnatelně velké konkurenční vozy se prodávají i za poloviční částku. Alfa Romeo se ale počítá mezi takzvané prémiové neboli luxusnější značky, kde jsou podobné cenové poměry jako u Stelvia běžné. Podívejte se ne přehled všech prémiových SUV střední třídy s cenou do 1,2 milionu

Naopak kompletní portfolio jednotek, vyjma právě naftového čtyřválce s výkonem 110 kW, nabízí druhá linie Super. Ta obsahuje navíc třeba adaptivní bi-xenonová světla, čalounění v kombinaci látky a kůže nebo o palec větší litá kola. Nejméně stojí Stelvio Super s dieselem o výkonu 132 kW, a to 1 160 000 korun. Benzínový čtyřválec o výkonu 147 kW s pohonem všech kol je jen o 30 tisíc dražší.

Nejvýše, před příchodem sportovní verze Quadrifoglio, je v ceníku postavená verze First Edition. Ta má pouze nejsilnější benzínový motor a její cena je 1 460 000 korun. Za ni ale dostanete zadní parkovací kameru a senzory na obou koncích, sedmipalcový TFT displej mezi budíky, navigaci s 8,8palcovou obrazovkou, audiosystém s deseti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním, kožené čalounění, dřevěné obložení interiéru nebo dvacetipalcová kola. Na srovnání Stelvia First Edition s Jaguarem F-Pace a BMW X4 se podívejte zde.

Kompletní ceník Alfy Romeo Stelvio naleznete zde

Související články

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq

blog comments powered by Disqus

Volvo spouští vlastní operativní leasing. Jako první pronajímá malé SUV XC40
Volvo XC40 si v březnu připsalo titul evropské Auto roku 2018, což ještě podpořilo zájem zákazníků. V květnu automobilka uvedla, že má na vůz již téměř 80 tisíc objednávek, které nestíhá tak rychle vyřizovat. A od července si malé SUV zapíše další primát – stane se prvním modelem značky, který si budou zákazníci moci pronajmout.
21.6.2018 | více
 

Volvo už vyrábí auta i v USA. Pionýrem je sedan S60, který skoncoval s naftovými motory
V Charlestonu v Jižní Karolíně otevřelo Volvo svou vůbec první továrnu v USA. Při jejím slavnostním otevření švédská automobilka navíc odhalila také podobu nové generace sedanu S60. Ta z designového ani technického hlediska není překvapením - v Ženevě mělo premiéru kombi V60 a již nějakou dobu se i v českých showroomech dá koupit dvojice S90 a V90. Překvapit však může informace, že z nabídky zcela vypadnou naftové motory.
21.6.2018 | více
 

Pozor na dálnice u Prahy, hrozí dlouhé kolony. Víme, kudy je při cestě na víkend objet
Opravy dálnic na samém kraji Prahy znamenají zdržení takřka každý den. Jakmile zhoustne doprava, hrozí i více než hodinové kolony. Problém je na dálnicích D1 a D5, kde se opravuje povrch v obou směrech. Víme, kudy problémové úseky objet.
21.6.2018 | více
 

Cena nafty i benzinu mírně klesla. Nejdráž tankují motoristé v Praze, litr naturalu za 34,2 koruny
Nejnižší ceny paliv jsou na jihu Čech. Průměrná cena litru benzinu v Jihočeském kraji je 33,02 koruny.
21.6.2018 | více
 

Dostupných kabrioletů na českém trhu není mnoho. Ten nejlevnější má jen dvě místa k sezení
Blíží se léto a s ním i nejpříhodnější doba pro koupi kabrioletu. Výběr na českém trhu zůstává relativně široký, zvlášť pokud je zákazník ochoten utratit částky vysoko přesahující milionovou hranici. Pokud se však chce dostat pod ni, nabídka se podstatně zúží. Samozřejmě existuje možnost koupě ojetiny, i za částky pod milion korun se dá koupit zachovalý kousek některé ze sportovních značek. Ne každý ale chce starší typ, proto se podívejte, jaké nové kabriolety s cenou do jednoho milionu korun aktuálně na českém trhu seženete.
21.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál