Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Alfa Romeo uvedla na český trh své první SUV Stelvio. Pod milion korun se nedostane

Vloženo: 25.5.2017

Alfa Romeo v nabídce ještě SUV nikdy neměla. Ve snaze vrátit se zpět do černých čísel však loni ukázala model Stelvio. To míří také na český trh, kde se bude snažit přebrat zákazníky Audi Q5 nebo Jaguaru F-Pace. Cena začíná nad milionem.

Návrat na výsluní, nebo minimálně na dostřel německých značek Audi, BMW a Mercedes, zahájila Alfa Romeo sedanem Giulia. Ten stojí na nové platformě Giorgio, kterou přebralo také SUV Stelvio. Délkou 4687 milimetrů a rozvorem 2818 milimetrů se tak řadí do střední třídy po bok svých hlavních konkurentů. Audi Q5, BMW X3 i Mercedes-Benz GLC jsou rozměrově téměř stejní jako italský vůz, jen Jaguar F-Pace je s délkou přes 4,7 metru a rozvorem 2874 milimetrů o něco větší. Porovnat rozměry Stelvia nejen s prémiovými konkurenty můžete v tabulkách zde.

Rovněž technicky má Stelivo s Giulií mnoho společného. V základních verzích tak SUV disponuje pohonem zadních kol, téměř shodná je také nabídka pohonných jednotek. Nejslabší turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 100 kW (136 k) Stelvio sice nenabízí, další výkonové varianty téhož motoru ale ano. Verze s výkonem 110 kW (150 k) a pohonem zadních kol je základním kamenem celé nabídky. 

Silnější provedení o výkonu 132 kW (180 k) se dá pořídit nejen jako zadokolka, ale také jako čtyřkolka Q4. Pohon všech kol za normálních podmínek posílá sílu na zadní nápravu, až polovinu výkonu ale umí elektronika v případě nutnosti přepojit na přední kola. Vrcholem naftové řady je provedení s výkonem 154 kW a standardním pohonem všech kol. Benzín spalují dva přeplňované dvoulitry ve spojení s pohonem všech kol. Slabší má 147 kW, silnější 206 kW.

Motorizace vynikají mezi ostatními SUV střední třídy především zrychlením z 0 na 100 km/h, naopak maximální rychlost mají o něco nižší než konkurence. K nejnižším se řadí laboratorní průměrná spotřeba. Kompletní porovnání najdete zde.

Základní výbava se jmenuje Stelvio a obsahuje mimo jiné přednárazový systém, autonomní brzdění s detekcí chodců, upozornění na nedobrovolné opuštění jízdního pruhu, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným dostupným motorem pro tuto výbavu je nejslabší tubodiesel, s nímž začínají ceny na 1 060 000 korunách. Porovnali jsme základní Stelvio s novou Mazdou CX-5 a končícím Volvem XC60. Podívejte se zde.

Srovnatelně velké konkurenční vozy se prodávají i za poloviční částku. Alfa Romeo se ale počítá mezi takzvané prémiové neboli luxusnější značky, kde jsou podobné cenové poměry jako u Stelvia běžné. Podívejte se ne přehled všech prémiových SUV střední třídy s cenou do 1,2 milionu

Naopak kompletní portfolio jednotek, vyjma právě naftového čtyřválce s výkonem 110 kW, nabízí druhá linie Super. Ta obsahuje navíc třeba adaptivní bi-xenonová světla, čalounění v kombinaci látky a kůže nebo o palec větší litá kola. Nejméně stojí Stelvio Super s dieselem o výkonu 132 kW, a to 1 160 000 korun. Benzínový čtyřválec o výkonu 147 kW s pohonem všech kol je jen o 30 tisíc dražší.

Nejvýše, před příchodem sportovní verze Quadrifoglio, je v ceníku postavená verze First Edition. Ta má pouze nejsilnější benzínový motor a její cena je 1 460 000 korun. Za ni ale dostanete zadní parkovací kameru a senzory na obou koncích, sedmipalcový TFT displej mezi budíky, navigaci s 8,8palcovou obrazovkou, audiosystém s deseti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním, kožené čalounění, dřevěné obložení interiéru nebo dvacetipalcová kola. Na srovnání Stelvia First Edition s Jaguarem F-Pace a BMW X4 se podívejte zde.

Kompletní ceník Alfy Romeo Stelvio naleznete zde

Související články

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq

blog comments powered by Disqus

Ford S-Max: Zdražení až o 37 tisíc, nově se zárukou na pět let
Ford začátkem února zdražoval a nevyhnula se tomu ani modelová řada S-Max. Ceny se posunuly vzhůru poměrně razantně, o 30 až 37 tisíc korun. Malou útěchou může být zavedení standardní pětileté záruky. Novinkou je zvýhodněná výbava ST-Line TOP Edition.
22.2.2018 | více
 

Mitsubishi ASX s turbodieselem je zpět. V jediné výbavě stojí skoro 700 tisíc
S příchodem modelového roku 2018 české zastoupení Mitsubishi výrazně upravilo ceník populárního kompaktního SUV ASX. Především z něj vyřadilo všechny turbodiesely a jedinou možností tak zůstal benzinový čtyřválec 1.6 MIVEC. Teď se jeden z naftových agregátů vrací do nabídky.
20.2.2018 | více
 

Akční výbavy Hyundai i30 Best of Czech zdražily o 20 tisíc korun, novinkou je tzv. Startovné
Hyundai zavádí další akční pobídku. Jmenuje je „Startovné“ a jedná se v podstatě o bonus 30 tisíc za vykoupení staršího vozu. Pokud se ale podíváte na nové akční ceníky, zjistíte, že některé modely podražily. Například i30 kombi a Fastback o 20 tisíc korun.
19.2.2018 | více
 

Seat proti dieselům: Naftové verze Leonu zdraženy o šest tisíc korun, některé dokonce končí
Nejprodávanější model španělské automobilky je na trhu šestým rokem, vloni prošel mezigeneračním faceliftem a nyní se dočkal po dlouhé době nového ceníku, která nepotěší příznivce turbodieselů. Některé varianty naftových motorů končí, ostatní byly zdraženy o šest tisíc korun.
16.2.2018 | více
 

Upsizing od Renaultu. Nová generace benzinových motorů pro Scénic a Grand Scénic
Stejně jako Peugeot obnovuje svůj motorový program také další francouzská automobilka, Renault nasazuje novou generaci přeplňovaného čtyřválce 1,3 litru jako první do rodinných MPV Scénic a Grand Scénic.
14.2.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál