Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Alfa Romeo uvedla na český trh své první SUV Stelvio. Pod milion korun se nedostane

Vloženo: 25.5.2017

Alfa Romeo v nabídce ještě SUV nikdy neměla. Ve snaze vrátit se zpět do černých čísel však loni ukázala model Stelvio. To míří také na český trh, kde se bude snažit přebrat zákazníky Audi Q5 nebo Jaguaru F-Pace. Cena začíná nad milionem.

Návrat na výsluní, nebo minimálně na dostřel německých značek Audi, BMW a Mercedes, zahájila Alfa Romeo sedanem Giulia. Ten stojí na nové platformě Giorgio, kterou přebralo také SUV Stelvio. Délkou 4687 milimetrů a rozvorem 2818 milimetrů se tak řadí do střední třídy po bok svých hlavních konkurentů. Audi Q5, BMW X3 i Mercedes-Benz GLC jsou rozměrově téměř stejní jako italský vůz, jen Jaguar F-Pace je s délkou přes 4,7 metru a rozvorem 2874 milimetrů o něco větší. Porovnat rozměry Stelvia nejen s prémiovými konkurenty můžete v tabulkách zde.

Rovněž technicky má Stelivo s Giulií mnoho společného. V základních verzích tak SUV disponuje pohonem zadních kol, téměř shodná je také nabídka pohonných jednotek. Nejslabší turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 100 kW (136 k) Stelvio sice nenabízí, další výkonové varianty téhož motoru ale ano. Verze s výkonem 110 kW (150 k) a pohonem zadních kol je základním kamenem celé nabídky. 

Silnější provedení o výkonu 132 kW (180 k) se dá pořídit nejen jako zadokolka, ale také jako čtyřkolka Q4. Pohon všech kol za normálních podmínek posílá sílu na zadní nápravu, až polovinu výkonu ale umí elektronika v případě nutnosti přepojit na přední kola. Vrcholem naftové řady je provedení s výkonem 154 kW a standardním pohonem všech kol. Benzín spalují dva přeplňované dvoulitry ve spojení s pohonem všech kol. Slabší má 147 kW, silnější 206 kW.

Motorizace vynikají mezi ostatními SUV střední třídy především zrychlením z 0 na 100 km/h, naopak maximální rychlost mají o něco nižší než konkurence. K nejnižším se řadí laboratorní průměrná spotřeba. Kompletní porovnání najdete zde.

Základní výbava se jmenuje Stelvio a obsahuje mimo jiné přednárazový systém, autonomní brzdění s detekcí chodců, upozornění na nedobrovolné opuštění jízdního pruhu, tempomat, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Jediným dostupným motorem pro tuto výbavu je nejslabší tubodiesel, s nímž začínají ceny na 1 060 000 korunách. Porovnali jsme základní Stelvio s novou Mazdou CX-5 a končícím Volvem XC60. Podívejte se zde.

Srovnatelně velké konkurenční vozy se prodávají i za poloviční částku. Alfa Romeo se ale počítá mezi takzvané prémiové neboli luxusnější značky, kde jsou podobné cenové poměry jako u Stelvia běžné. Podívejte se ne přehled všech prémiových SUV střední třídy s cenou do 1,2 milionu

Naopak kompletní portfolio jednotek, vyjma právě naftového čtyřválce s výkonem 110 kW, nabízí druhá linie Super. Ta obsahuje navíc třeba adaptivní bi-xenonová světla, čalounění v kombinaci látky a kůže nebo o palec větší litá kola. Nejméně stojí Stelvio Super s dieselem o výkonu 132 kW, a to 1 160 000 korun. Benzínový čtyřválec o výkonu 147 kW s pohonem všech kol je jen o 30 tisíc dražší.

Nejvýše, před příchodem sportovní verze Quadrifoglio, je v ceníku postavená verze First Edition. Ta má pouze nejsilnější benzínový motor a její cena je 1 460 000 korun. Za ni ale dostanete zadní parkovací kameru a senzory na obou koncích, sedmipalcový TFT displej mezi budíky, navigaci s 8,8palcovou obrazovkou, audiosystém s deseti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním, kožené čalounění, dřevěné obložení interiéru nebo dvacetipalcová kola. Na srovnání Stelvia First Edition s Jaguarem F-Pace a BMW X4 se podívejte zde.

Kompletní ceník Alfy Romeo Stelvio naleznete zde

Související články

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq

blog comments powered by Disqus

Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun
Citroën ukončil v Trnavě výrobu malého MPV C3 Picasso. To v rámci aktuálních trendů nahradil podobně velkým SUV C3 Aircross, které je sourozencem Opelu Crossland X. Základní cena 310 tisíc korun je pro obě auta stejná.
23.9.2017 | více
 

Nabídka Karoqu se rozšířila na šestnáct variant, základní výbava Active mezi nimi není
Škoda spustila v červenci předprodej nástupce modelu Yeti. Stále platí, že automobil se na trh dostane až 18. října, ale již nyní se nabídka rozšiřuje o další motorizace. Jde zejména o nový motor 1.5 TSI a alternativní verze se slabšími motory 1.0 TSI a 1.6 TDI se samočinnými převodovkami DSG.
20.9.2017 | více
 

Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun
Opel zveřejnil ceník svého nového kompaktního SUV Grandland X. Prodává se od 479 900 korun. Pikantní je, že technicky shodný Peugeot 3008, který už na trhu působí několik měsíců, stojí minimálně 560 tisíc korun.
19.9.2017 | více
 

Toyota RAV4 podražila. Pod 600 tisíc korun už ji nekoupíte
Čtvrtá generace japonského SUV zdražila o 10 tisíc korun. To znamená, že základní model ve výbavě Live s turbodieselem 2.0 D-4D a pohonem předních kol již stojí 609 900 korun. Nejlevnější čtyřkolka je o 90 tisíc korun dražší.
18.9.2017 | více
 

Deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků, aut velikosti Škody Fabia
Dacia Sandero se dá pořídit už od 174 900 korun. Následuje obrovská mezera zvoucí 55 tisíc, a teprve poté druhý nejlevnější pětidveřový malý hatchback - Citroën C3. Deset nejlevnějších aut se vejde do necelých 270 tisíc korun.
17.9.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál