Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Volkswagen Touran: mírné zdražení, základní verze přijde nově na 565 900 Kč

Vloženo: 21.9.2016

Své ceníky koncem prázdnin zrevidovali také u Volkswagenu a usoudili, že v rámci obchodní bilance prospěje některým modelům mírné zdražení. Rodinné MPV Touran například zdražilo o 10 tisíc korun.

Po domácím Superbu druhý dlouhodobě nejprodávanější model střední třídy nemá o zákazníky nouzi. V České republice si na aféru „Dieselgate“ nikdo moc nehraje a Volkswagenu se daří znamenitě, tradiční modelové řady Golf a Passat se prodávají jako housky na krámě, i když cenově jsou v rámci mainstreamu posazeny o něco výš než konkurence, a dlouhodobě si wolsburgská automobilka drží druhé místo v registracích hned za svou dceřinou společností Škoda Auto, která má na českém trhu neotřesitelnou pozici.

Nejúspěšnější v registracích je samozřejmě Golf (do konce srpna 2016 se prodalo celkem 4047 vozů), hned za ním se drží Passat (3440) a třetí místo obsadilo v interním „volkswagenovském“ žebříčku Polo (2348). Přes tisíc registrací bylo zaznamenáno také u Touranu (1554), Golfu Sportsvan (1403) a Tiguanu (1126). Úspěšnou obchodní bilanci zdá se nijak zásadně neovlivní zářijové zdražení, které potkalo většinu modelových řad počínaje Polem (o 3000-5000 Kč), přes Sharan (+ 10 000 Kč), Golf Sportsvan (+5000-7000 Kč), Tiguan (+9000 Kč) Passat (+9000 Kč) včetně hybridních verzí GTE (+13 000 Kč) a konče Touranem.

Podívejme se nyní podrobněji na čtvrtý nejoblíbenější model v nabídce wolsburgské automobilky. Touran je postavený na platformě MQB a v nabídce Volkswagenu přestavuje mezi třemi MPV zlatou střední cestu, ostatně je z nich také nejprodávanější. Aktuální Touran představuje poctivě postavené MPV podle osvědčených receptů německé značky s tradičně výbornou ergonomií a nekonfliktním designem. Jediným překvapením může být pro někoho nečekaně velký nárůst do délky oproti předchůdci o celých 13 cm. Ve Wolfsburgu se nejen chtěli vyrovnat domácí konkurenci v podobě Opelu Zafira a francouzské od Citroënu, Peugeotu a Renaultu, ale zároveň potřebovali Tourab umístit do středu nabídky osobních MPV mezi modely Golf Sportvan a Sharan.

Jestli se to povedlo nevím, ale délkou 4527 mm je Touran stále na dolním okraji svého segmentu. Kromě toho, že Touran narostl do délky, se také o 11,3 cm zvětšil jeho rozvor (2791 mm) a lepší hodnoty pro cestující jsou také na šířku zvláště ve druhé řadě v úrovni loktů (1514 mm), což je u automobilů této kategorie poměrně sledovaný údaj. I v Touranu jsou totiž ve druhé řadě vedle sebe tři sedadla a cestující na těch krajních jsou většinou doslova nalepeni na dveře. V tomto ohledu je na tom nový Touran oproti svému předchůdci lépe, dokonalé to ale samozřejmě pořád není. Tvůrci vozidla tvrdí, že se sem bez problémů vejdou vedle sebe tři dětské sedačky, ostatně všechna sedadla druhé řady mají integrovány držáky Isofix. Na srovnání vnějších i vnitřních rozměrů s konkurencí se ostatně podívejte zde.

Paleta motorů pro Touran je docela široká. Benzín tankují přeplňované čtyřválce 1.2 TSI/81 kW, 1.4 TSI/110 kW a 1.8 TSI/132 kW, naftu pak rovněž přeplňované čtyřválce 1.6 TDI/81 kW, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. Vedle základní ručně řazené šestistupňové převodovky lze šesti- a sedmistupňové převodovky DSG s výjimkou motoru 1.2 TSI kombinovat se všemi motorickými verzemi, příplatek činí 40 tisíc korun. V nabídce jsou také jen dvě výbavy: Comfortline a Highline.

Základní cena verze Comforline s motorem 1.2 TSI/81 kW je 565 900 korun. Za tyto peníze se zákazník už v základu může těšit z klimatizace se samočinným udržováním teploty ve třech nezávislých zónách, tedy nejen na místě řidiče, spolujezdce, ale také na zadních sedadlech. Nechybí dále kolenní airbag, omezovač rychlosti a tempomat nebo senzor na samočinné spouštění světlometů či stěračů. Samozřejmostí je také audiosystém s CD, nejlevnější Touran však nemá například kola z lehkých slitin. Výbava Comfortline se pak pojí i s ostatními motorizacemi 1.4 TSI (597 900 korun), 1.6 TDI (od 615 900 korun) i 2.0 TDI (od 677 900 korun).

Porovnali jsme nejlevnější Touran s inovovaným Citroënem Grand C4 Picasso a Opelem Zafira Tourer - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Vyšší výbava nového Volkswagenu Touran se jmenuje Highline a stojí o třicet tisíc víc než Comfortline. To kompenzuje navýšením výbavy o 16palcová kola z lehkých slitin, audiosystém s bluetooth, adaptivní tempomat, kožený potah volantu, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček a spoustu dalších většinou milých a praktických drobností.

Nejlevnější Touran Highline s motorem 1.4 TSI/110 kW stojí 627 900 Kč, silnější zážehová alternativa 1.8 TSI dodávaný výhradně se samočinnou převodovkou DSG přijde na 780 900 Kč. O 30 tisíc je dražší základní turbodiesel 1.6 TDI/81 kW, dalších 30 tisíc korun navíc pak stojí dvoulitr 2.0 TDi/110 kW. Nejdražším Touranem v nabídce je verze s motorem 2.0 TDI/140 kW DSG Highline za 759 900 Kč.

Porovnali jsme špičkově vybavený Touran 2.0 TDI/110 DSG Highline s Fordem Grand C-Max a BMW 2 Gran Tourer - podívejte se zde.

Kompletní modelu Volkswagen Touran najdete zde, test si můžete přečíst zde.

Související články

Volkswagen Passat: zdražení o devět tisíc, minimálně za 664 900 korun
Deset nejlevnějších sedmimístných SUV
Volkswagen Polo: Celkové zdražení, základní verze Allstar za 314 900 Kč
10 nejlevnějších MPV - multifunkčních rodinných aut

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál