Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Volkswagen Golf 2017: špičkové technologie, nové motory a prémiové ceny

Vloženo: 24.1.2017

Volkswagen uvádí na český trh modernizovaný Golf. Bestseler koncernu přichází s vylepšeným designem, výbavou a novými motory. Základní verze Trendline 1.0 TSI/81 kW s pětidveřovou karoserií stojí 411 900 Kč.

Volkswagen Golf sedmé generace modelového roku 2017 se od svého předchůdce tvarově v zásadě neliší, zaujme však nově navrženou přídí s LED diodami pro denní svícení (u modelu GTI mají červené obroučky a u modelu GTE modré) a přepracovanou zádí s novým nárazníkem (celkově je delší o 3 mm) a LED zadními světlomety u všech verzí. Lépe vybavené modely mají navíc tzv. dynamický ukazatel směru. To znamená, že se diody rozvěcují postupně ve směru, kterým automobil odbočuje. Novinkou jsou také přední „Full LED“ světlomety, které nahradily xenony. Za ně si připlatíte 36 900 Kč, jen modely Golf R a R Variant je mají v základní výbavě.

Dalšími novinkami výbavy jsou asistenční systémy, jako je například asistent pro jízdu v dopravní koloně umožňující autonomní jízdu do rychlosti 60 km/h (nesmíte ovšem pustit ruce z volantu) nebo funkce pro rozpoznávání chodců, která je součástí systému autonomního brzdění. Užitečným pomocníkem by mohl být i asistent pro jízdu s přívěsem nebo vylepšený parkovací asistent. Premiéru v kompaktní třídě má ovládání gesty u vrcholné verze multimediálního systému Discover Pro, který mimo jiné disponuje středovým displejem s uhlopříčkou 9,2 palce. Za ten si u verze Comfortline připlatíte 62 500 a u verze Highline 52 000 Kč. A stejně jako Passat může mít nově i Golf místo analogových kontrolních přístrojů LCD panel s názvem Active Info Displej, za který si připlatíte 16 400 Kč.

Pod kapotou inovovaného Golfu se poprvé objevuje nová generace zážehových čtyřválců 1.5 TSI EVO. V nabídce budou dva o výkonu 110 kW a 96 kW v úsporné verzi BlueMotion, která je vybavena systémem deaktivace válců ACT. Podrobnější technické údaje zatím importér nezveřejnil, k dispozici je pouze kombinovaná spotřeba (v obou případech 5,1 l/100 km), která je však pouze o desetinu respektive o dvě desetiny litru lepší než u motorů 1.4 TSI/92 a 110 kW. Oba tyto motory rovněž zůstávají v nabídce, zmizely však úplně čtyřválce 1.2 TSI/63 a 81 kW.

Základem je nyní na českém trhu nově litrový tříválec 1.0 TSI/81 kW, který bude k dispozici také se sedmistupňovou převodovkou DSG. Za tu si ale připlatíte 60 tisíc korun. Parametry nejslabšího motoru nejsou vůbec špatné. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za 9,9 s, nejvyšší rychlost je 196 km/h a kombinovaná spotřeba 4,8 litru na 100 km. Na srovnání zážehových pohonných jednotek konkurence v přehledných tabulkách se podívejte zde.

Nabídka turbodieselů se oproti předchůdci v zásadě nezměnila. Základem je vylepšený čtyřválec 1.6 TDI/85 kW, pro náročnější zákazníky je určen větší a silnější motor 2.0 TDI/110 kW. Oba lze kombinovat s novým sedmistupňovým automatem DSG, silnější verzi lze objednat i s pohonem všech kol (pouze s manuálem). Na přehled vznětových motorů v kompaktní třídě se podívejte v přehledných tabulkách zde.

Nový Golf se na českém trhu začne nabízet v pěti výbavových stupních: Trendline, Comfortline, Highline, R-Line Comfortline a R-Line Highline. Základní Trendline je k dispozici pouze s tříválcem 1.0 TSI/81 kW a stojí 411 900 Kč. Ve standardu jsou například 15palcová ocelová kola, plná bezpečnostní výbava včetně kolenního airbagu pro řidiče, náhradní kolo pro nouzové dojetí, samočinná dvouzónová klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, audiosystém s barevným dotykovým displejem 6,5 palce, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, palubní počítač a kůží obšitý volant.

Porovnali jsme základní Golf s modely Hyundai i30 a Opel Astra. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší výbava Comfortline je dražší o 46 tisíc korun. S motorem 1.0 TSI/81 kW přijde na 457 900 Kč a nad rámec výbavy Trendline má ve standardu kola z lehké slitiny (rozměru 15 nebo 16 palců podle motoru), multifunkční volant, tempomat s omezovačem rychlosti. Vyšší výbava se liší také komfortními předními sedadly s loketní opěrkou a výdechy ventilace dozadu nebo loketní opěrkou vzadu včetně otvoru pro transport dlouhých předmětů. Nechybí ani zrcátka ve slunečních clonách s osvětlením a výškově nastavitelná jsou tentokrát obě přední sedadla. Verze Comfortline je k dispozici se všemi dostupnými motory s výjimkou nového čtyřválce 1.5 TSI EVO/110 kW a verze s pohonem všech kol 2.0 TDI/110 kW 4 Motion, která je dostupná až od výbavy Highline.

Ta je dražší o 25 tisíc korun a nedodává se jak s litrovým tříválcem, tak úspornými verzemi motorů 1.4 TSI BM/92 kW a 1.5 TSI EVO/96 kW. Nejlevnější verze má pod kapotou motor 1.4 TSI/110 kW a přijde na 558 900 Kč. Sériová výbava Highline je oproti Comfortline mimo jiné rozšířena o adaptivní tempomat, autonomní brzdění do 30 km/h, ambientní osvětlení interiéru, parkovací senzory vpředu i vzadu, audiosystém s osmipalcovým dotykovým displejem a šesti reproduktory a připojením bluetooth, předními mlhovými světlomety, světelným a dešťovým senzorem nebo 16palcovými koly z lehké slitiny. Highline má navíc ještě velurové čalounění sedadel, chromované rámečky některých ovladačů a přední sedadla s lepším bočním vedením.

Ke standardním výbavám nabízí importér ještě speciální sportovní pakety R-Line u výbav Comfortline a Highline. Pakety zahrnují vnější a vnitřní stylistické prvky R-Line, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna nebo 17palcová kola z lehké slitiny. U nižší výbavy Comfortline se připlácí za paket R-Line 25 tisíc korun, u vyšší Highline jen 10 tisíc korun a nelze si jej objednat v případě úsporných variant Blue Motion.

Hned od začátku bude nový Golf k dispozici také jako kombi Variant včetně outdoorové verze Alltrack s vyšší světlou výškou a ochrannými plastovými prvky karoserie. Nabídka se od hatchbacku v zásadě neliší (v základu má kombi navíc výškově nastavitelná sedadla vpředu), ceny standardních výbav Trendline, Comfortline a Highline jsou v porovnání s odpovídajícími verzemi krátkého modelu o 30 000 Kč vyšší a začínají na částce 441 900 Kč za model Trendline s motorem 1.0 TSI/85 kW. U modelu Golf Alltrack je nejlevnější motorizací 2.0 TDI/110 kW 4 Motion za 742 900 Kč. Výbava zvýšeného Alltracku vychází z modelu Highline, takže má ve standardu mimo jiné adaptivní tempomat, audiosystém s osmipalcovým displejem, dešťový a světlený senzor, multifunkční volant nebo dvouzónovou klimatizaci.

Porovnali jsme Golf Variant 2.0 TDI/110 kW Highline s modely Škoda Octavia Combi a Ford Focus kombi. Podívejte se zde.

V nabídce od začátku budou i sportovní modely Golf GTI, Golf GTI Performance a Golf R, které mají pod kapotou různé verze motoru 2.0 TSI ve výkonových stupních 169 kW (GTI), 180 kW (GTI Performance) a 228 kW (R). Jejich úspornější alternativu představuje Golf GTD s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TDI/135 KW. Nově vyvinutá sedmistupňová dvouspojková převodovka v modelové řadě Golf postupně nahradí všechny šestistupňové DSG.

Sportovní modely Golf GTI (692 900 Kč), Golf GTI Performance (745 900 Kč), Golf GTD (687 900 Kč) a Golf R (989 900 Kč) mají v sériové výbavě mimo jiné pouze třídveřovou karoserii, audiosystém s osmipalcovým displejem, adaptivní tempomat, dešťový a světelný semzor, zadní světlomety s dynamickými ukazateli směru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu a v případě verze GTI Performance také digitální panel přístrojů Active Info Display. Verze GTD a R jsou k dispozici také v karoserii kombi s názvem Variant. V prvním případě si oproti třídveřovému hatchbacku připlatíte 50 tisíc korun (737 900 Kč), ve druhém pak dokonce 120 tisíc korun (1 109 900 Kč). Verze R Variant je vůbec nejdražším Golfem. Faceliftované varianty ekologických verzí Golf GTE a e-Golf se na trh dostanou až na jaře.

Do konce března lze u dealerů Volkswagenu využít akce „Výkup na protiúčet“ s bonusem 30 000 Kč a prodlouženou zárukou na 4 roky nebo do ujetí 80 000 km v hodnotě 6100 Kč. Ojetý vůz však musí být mladší než 10 let.

Na ceníky a technická data jednotlivých verzí nového Golfu se podívejte zde, modernizované verze mají dodatkové označení FL (facelift).

Související články

Volkswagen up! po faceliftu: s turbomotorem jede jako Golf GTI první generace
Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Za novou Octavii s dělenými světlomety dáte minimálně 407 900 Kč
Třetí generace Hyundai i30 přichází na český trh za zaváděcí cenu 399 990 Kč

blog comments powered by Disqus

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Na trhu je nový městský crossover. KIA XCeed s bohatou výbavou pod 500 tisíc korun
Kronika rodu Ceedů má novou kapitolu. Korejská rodina se rozrostla o nového robustního člena a s cenovkou 489 980 korun ho představuje na českém trhu. Co nového nabídne?
12.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál