Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Suzuki Baleno: nový konkurent Fabie startuje na 293 300 korunách

Vloženo: 13.7.2016

Suzuki oprášilo staré jméno Baleno a přichází se zbrusu novým modelem v podobě kompaktního pětidveřového hatchbacku na český trh. Má příjemný projev a velký zavazadelník, ale oproti konkurenci je o něco dražší.

Suzuki představilo nové Baleno již loni ve Frankfurtu, teprve nyní se však automobil vyráběný v Indii dostává na český trh. Pokud se vám libí jeho netradiční asijsko-orientální tvary, určitě budete nadšeni ze zavazadlového prostoru (355-1085 l), který je největší ve třídě. Baleno tak odstraňuje největší nevýhodu Swiftu, kterou byl právě malý zavazadelník. Jinak pětidveřový hatchback měří na délku bez 5 mm celkem 4 metry, široký je 1745 mm a vysoký 1470 mm. V tomto ohledu zcela zapadá do průměru mezi konkurenci na trhu představovanou především modely Škoda Fabia, Opel Corsa, Ford Fiesta nebo Renault Clio či Kia Rio. Na srovnání rozměrů v kompaktní třídě se podívejte zde.

Pod přední kapotou Balena mohou být napříč uloženy dva zážehové motory. Základem je atmosféricky plněný čtyřválec 1,2 DualJet/66 kW s dvojicí vstřikovačů pro každý válec a vysokým kompresním poměrem až 12:1, výkonnější alternativou je přeplňovaný tříválec s přímým vstřikováním 1,0 BoosterJet/82 kW, který vychází z podobně koncipovaného čtyřválce 1.4 BoosterJet z SUV Vitara. Čtyřválec nabízí jen omezenou dynamiku (0-100 km/h za 12,3 s) ale solidní hospodárnost (kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km), litrový tříválec pak přes celkem vysoký výkon svou dynamikou rovněž nepatří k velkým dravcům ve třídě malých vozů, což si můžete ověřit zde.

Třetí možností je tzv. mikrohybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), který spojuje čtyřválec 1,2 DualJet s reverzibilním alternátorem. Podobný systém používal koncern PSA u motorů e-HDI. Základem celého zařízení je kompaktní startér-generátor (ISG), který při brzdění předává rekuperovanou energii malé přídavné li-ion baterii a následně ji využívá pro start/stop systém a také při rozjezdu a akceleraci. Výkonové parametry motoru se nemění, ale zato se sníží spotřeba. V případě kombinovaného cyklu je to o 0,3 litru na 4,0 l/00 km a v případě městského cyklu dokonce o 0,9 l na 4,7 l/100 km.

Vedle pětistupňové ručně řazené převodovky jsou k dispozici také automaty. Zatímco motor 1.2 DuelJet/66 kW využívá bezestupňovou převodovku CVT, litrový tříválec dostal klasickou šestistupňovou samočinnou převodovku s hydrodynamickým měničem. V tomto případě se sice zlepší dynamika (0-100 km/h za 11,0 s), ale zároveň stoupne i kombinovaná spotřeba (4,9 l/100 km).

Na českém trhu bude nové Baleno k dispozici ve třech stupních výbav: Start, Comfort a Elegance. Základem je Baleno 1,2 DualJet/66 kW Start za 293 300 korun, což je jedna z nejvyšších základních cen modelu segmentu B na trhu. Podívejte se ostatně zde, co všechno můžete mít mezi kompaktními pětidveřovými hatchbacky do 300 000 korun.

Jinak má výbava Start v základu 15palcová ocelová kola, šest airbagů, LED světla pro denní svícení, světelný senzor, klimatizaci, centrální zamykání a palubní počítač. Chybí například audiosystém s bluetooth nebo dálkové ovládání centrálního zamykání. Tyto prvky obsahuje až o 9000 Kč dražší výbava Comfort, navíc ještě přidává praktičtější dělená zadní sedadla a elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Pokud si objednáte výbavu Comfort s motorizací 1.2 DualJet/66 kW s převodovkou CVT, budou součástí standardní výbavy také 16palcová kola z lehkých slitin, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat, asistent rozjezdu do kopce a multifunkční volant potažený kůží. Ale bude vás to také stát o 42 tisíc korun více.

Na vrcholu nabídky je výbava Elegance, která oproti Comfort CVT přidává navíc xenonové světlomety, přední mlhové světlomety, zatmavená a elektricky ovládaná okna vzadu, bezklíčový přístup, samočinnou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací a parkovací kamerou. Výbava Elegance je dostupná se všemi pohonnými jednotkami včetně výše popsaného mikrohybridu a je oproti výbavě Comfort o 67 tisíc korun dražší. Nejlevnější je verze 1.2 DualJet za 369 900 Kč, motor 1.0 BoosterJet je o 59 tisíc korun dražší (428 900 Kč), za samočinnou převodovku dáte navíc 54 tisíc korun (482 900 Kč) a mikrohybrid přijde na 404 900 Kč.

Připlatit si lze pouze za metalický lak 11 000 Kč a prodlouženou záruku. V základu jsou tři roky nebo do ujetí 100 000 km, 4 roky nebo 150 tisíc km stojí navíc 3520 Kč a pět let nebo 150 tisíc km přijde na 5100 Kč.

Porovnali jsme, podle nás, nejatraktivnější verzi 1.2 DualJet/66 kW Elegance s podobně výkonnými a vybavenými modely Škoda Fabia a Renault Clio. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, můžete porovnávat také další motorizace, výbavy a dokonce i úplně jiné modely.

Kompletní ceník nového Balena najdete zde, test si přečtěte zde.

Související články

Nový minivůz Suzuki Celerio stojí od 238 400 Kč s bohatou výbavou
Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie

blog comments powered by Disqus

Češi mohou objednávat Dacii Spring. Je to nejlevnější elektromobil na trhu
Dacia Spring přišla s jarem na český trh. První elektromobil rumunské automobilky se hned stal nejlevnějším vozem této kategorie, který si nyní můžete koupit. Máme jeho kompletní ceník.
21.4.2021 | více
 

Hyundai Tucson jezdí už jako hybrid do zásuvky. Známe české ceny
Na českém trhu se začala prodávat nová ekologicky střižená motorizace SUV Hyundai Tucson. Jde o motor 1.6 T-GDI PHEV, tedy plug-in hybridní provedení. Známe ceny této verze ve všech výbavách.
20.4.2021 | více
 

Hyundai prodává v Česku další elektromobil. Máme kompletní ceník modelu Ioniq 5
Korejská automobilka to s elektromobilitou myslí vážně. I proto poslala na český trh další model do zásuvky. Jde o první vůz jezdící pod samostatnou značkou Ioniq. Je to crossover a my máme kompletní ceník.
17.4.2021 | více
 

Kia Ceed je levnější až o 20 tisíc korun. Je ale potřeba vědět po jaké verzi sáhnout
Korejská automobilka změnila ceník u řady svých modelů. Většina jich zdražila, ale najdou se výjimky. Na nich se dá ušetřit 10 až 20 tisíc korun. Jednou z nich je i oblíbený model nižší střední třídy hatchback Ceed a kombi Ceed SW.
14.4.2021 | více
 

Renault Kadjar mírně zdražuje. Připlatíte si za základní motor
Francouzská automobilka na českém trhu zvedla ceny svého středně velkého SUV Renault Kadjar. To je tak nyní o 10 tisíc korun dražší. Zdražení platí pro motor 1.3 TCe o výkonu 103 kW, který se nově prodává ve výbavě Zen za 535 tisíc korun.
13.4.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál