Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Citigo: Zdražení a akční model Czech Team

Vloženo: 26.6.2016

Citigo je sice nejslabším článkem výrobního programu Škody z hlediska počtu prodaných vozů, i tak u nás vládne segmentu miniautomobilů. Nyní tento automobil podražil a nabídku rozšířila „olympijská“ výbava Czech Team.

Škoda vylepšila nabídku modelů Rapid, Rapid Spaceback, Fabia, Fabia Combi a Citigo o výbavu Czech Team, která využívá partnerství automobilky s českým olympijským výborem v souvislosti s blížící se olympiádou v brazilském Riu. Malý automobil vyráběný společně s modely Volkswagen Up! a Seat Mii v Bratislavě byl současně s tím také zdražen. Podívejme se, jak se to odrazilo v nabídce jednotlivých výbav.

Ve srovnání s prodejními čísly ostatních modelů Škody ukazuje Citigo malou oblibu segmentu A mezi českými motoristy. Zatímco třeba Fabie se za prvních pět měsíců letošního roku prodalo 9454, Citigo si vybralo jen 1259 zákazníků a v žebříčku registrací nových automobilů na českém trhu v roce 2016 mu tak patří až 17. místo. I tak je však nejmenší škodovka zdaleka nejprodávanjším malým automobilem na českém trhu.

Pod kapotou Citigo pracují dvě varianty zážehového tříválce 1.0 MPI/44 a 55 kW. Silnější z nich zvládne akceleraci z místa na rychlost 100 km/h za 13,2 s, slabšímu to trvá ještě 1,2 s déle. Udávaná je u línější varianty 4,2 l/100 km, u sinější jen o dvě desetiny horší. Z hlediska provozních nákladů se však vyplatí pořídit si verzi G-TEC, která umí spalovat stlačený zemní plyn (CNG). Upravený tříválec 1.0 MPI dosahuje pod kapotou plynového Citigo výkonu 50 kW a automobil zrychluje z klidu na 100 km/ za nekonečných 16,3 s, ale kombinovaná spotřeba je pouze 4,4 kg/100 km. Oproti základní verzi je sice Citigo G-TEC o 77 tisíc korun dražší, ale náklady na kilometr jízdy se pohybují okolo 1 koruny na kilometr.Podívejte se zde na přehled všech osobních automobilů na CNG prodávaných na českém trhu.

Základem nabídky celé modelové řady je výbava Active, který byla zdražena o 700 až 4700 Kč, vyjma verzí se samočinnou převodovkou, které jsou naopak levnější o 800 Kč. Nejlevnější Citigo tak nyní přijde na 197 900 Kč, za což dostanete slabší motor 1.0 MPI/44 kW, pětistupňovou převodovku, dvoje boční dveře, čelní a boční airbagy popřípadě sklopné opěradlo druhé řady sedadel. Za všechno ostatní si je třeba připlácet včetně klimatizace (16 200 Kč), audiosystému (4500 Kč) nebo třeba záruky na pět let nebo do 100 000 km (6800 Kč). Metalický lak přijde u toho malého automobilu na 10 300 Kč, centrální zamykání s dálkovým ovládáním je součástí paketu Active Plus, který stojí 6100 Kč. Za silnější motor se připlácí 10 000 Kč, za samočinnou převodovku 13 000 Kč. I když nejlevnější Citigo a vlastně i nejlevnější škodovka stojí mén než 200 tisíc korun, zdaleka se nejedná o nejlevnější automobil na trhu vůbec. Podívejte se zde na nabídku všech modelů na českém trhu do 200 tisíc korun.

Nad výbavou Actice je výbava Ambition, která byla také zdražena, konkrétně o 3700 až 7700 Kč, ale nově najdete ve standardu diody pro denní svícení. V nejlevnější verzi s motorem 1.0 MPI/44 kW tak stojí 217 900 Kč. Oproti základu je zde navíc výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a okna vpředu elektricky ovládaná, ale klimatizace a rádio jsou i zde stále jen za příplatek.

Této výbavy se dočkáte až u nejoblíbenější výbavy Fresh, která je o 10 tisíc korun levnější než nejluxusnější Style, ale přitom přidává několik prvků výbavy navíc. Jde o součásti paketu Style Plus, za který se u výbavy Style připlácí 10 900 korun a obsahuje například parkovací senzory, zatmavená zadní skla nebo kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Už varianta Style přitom zahrnuje mimo jiné klimatizaci, rádio, 14palcová litá kola, přední mlhovky nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Nejlevnější modelem s výbavou Fresh je třídveřové Citigo s motorem 1.0 MPI/44 kW a stojí 223 900 Kč.

Nová výbava Czech Team je ještě nad výbavou Fresh a zaplatíte za ní o 12 tisíc korun více. Za to dostanete navíc světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a samočinnou klimatizaci.

Porovnali jsme pětidveřovou Škodu Citigo 1.0/55 kW Czech Team s Toyotou Aygo a Hyundai i10 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník, výbavy, technická data a výkony třídveřové Škody Citigo si prohlédněte zde, pětidveřové zde.

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál