Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Třetí generace Hyundai i30 přichází na český trh za zaváděcí cenu 399 990 Kč

Vloženo: 11.1.2017

Hyundai i30 třetí generace vstupuje na český trh. V nabídce zatím bude pouze jako pětidveřový hatchback se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI nebo turbodieselem 1.6 CRDi v bohaté výbavě Symbol.

S třetí generací tohoto modelu mají u Hyundaie velké plány. Postupně by měly nabídku tohoto modelu rozšiřovat další karosářské varianty i motorizace, ale na startu kariéry je k dispozici pouze jedna karoserie, jedna výbava a dvě pohonné jednotky.

Vnější rozměry pětidveřového hatchbacku se oproti svému předchůdci měnily pouze z hlediska karoserie, rozvor zůstal stejný (2650 mm). Do délky přesto nový i30 narostl o 4 cm na 4340 mm, do šířky o 1,2 cm na 1795 mm a výška se naopak snížila o centimetr na 1455 mm. I nižší střecha způsobila, že celková přepravní kapacita se při dvoumístném uspořádání snížila o 10 litrů na 1301 litrů, přestože základní objem zavazadlového prostoru narostl o 17 litrů na 395 l. Za zmínku stojí i skutečnost, že se o 3 litry zmenšil objem palivové nádrže (50 l).

Motorový program zaváděcí série čítá dvě položky. Přestože s novým měřícím cyklem spotřeby automobilky pomalu upouštějí od downsizingu, nový i30 vyvíjeli v době, kdy se v nižší střední třídě začaly ve velkém množství objevovat přeplňované tříválce a Hyundai na to musel nějak reagovat. Tříválec 1.0 T-GDI/88 kW je tak zatím jediným zážehovým motorem nabídky, kterou doplňuje ještě turbodiesel 1.6 CRDi/81 kW. Oba motory mají v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, vznětový motor ještě můžete mít ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Nový motor, který je v nižší střední třídně nejvýkonnějším tříválcem, poskytne i30 celkem průměrnou dynamiku. „Stovku“ s klidu dá nový hyundai za 11,1 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 190 km/h a kombinovaná spotřeba je 5,0 litru na 100 km. Na srovnání této motorizace s konkurencí se podívejte v přehledných tabulkách zde .

S turbodieselem 1.6 CRDi/81 kW je i30 při akceleraci 0-100 km/h o desetinu rychlejší než s litrovým tříválcem, nejvyšší rychlost je stejná, ale v kombinovaném cyklu si vystačí jen se 3,8 litry nafty na 100 km. Na nejúspornější motorizace v nižší střední třídě se podívejte v přehledných tabulkách zde.

Zatím jedinou výbavu nazvali u Hyundaie jménem Symbol a nenajdete v ní závažnější mezery. Snad jedinou je absence automatické dvouzónové klimatizace, která se v nižší střední třídě pomalu dostává i do nižších výbav. V nové i30 se musí první nedočkaví majitelé spokojit s jednoduchou klimatizací bez možnosti samočinné regulace teploty.

Jinak je ve standardu tempomat a omezovač rychlosti, parkovací kamera včetně zadních parkovacích senzorů, světelný dešťový senzor, samočinné tlumení dálkových světel, elektrické otevírání oken vpředu i vzadu, sklopná vnější zpětná zrcátka, audiosystém s bluetooth a pětipalcovým dotykovým displejem, vyhřívaná přední sedadla i volant a 16palcová kola z lehké slitiny.

Kromě této výbavy se budoucí majitelé mohou těšit i na systém varování před čelním nárazem a autonomní nouzové brzdění do 180 km/h, asistenta pro udržení jízdy v pruzích nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu popřípadě sledování únavy řidiče.

Za základní model s motorem 1.0 T-GDI/88 kW zaplatíte 399 990 Kč, k tomu si lze navíc připlatit 40 tisíc korun za Paket Plus, který obsahuje kompletní diodové světlomety, výše zmíněnou dvouzónovou samočinnou klimatizaci a navigační systém s osmipalcovým dotykovým displejem. Lze očekávat, že se časem na trhu objeví méně vybavený model za výrazně nižší ceny, konkurence totiž začívá ve většině případů na výrazně nížší ceně, o čemž se můžete přesvědčit v přehledu všech modelů nižší střední třídy do 400 tisíc korun zde.

Motor 1.6 CRDi je dostupný pouze s výše zmíněným paketem Plus za celkovou cenu 489 990 Kč. To je o 55 000 korun více než u předchozí generace se stejným motorem. Za samočinnou převodovku zaplatíte navíc 50 tisíc korun a metalický lak přijde na 16 900 Kč.

Porovnali jsme Hyundai i30 1.0 T-GDI/88 kW s loňským evropským automobilem roku Opelem Astrou a loňskou novinkou z Apeninského poloostrova Fiatem Tipo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, srovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo modely.

Kompletní ceník, technické údaje, rozměry a výbavu nové generace modelu Hyundai i30 najdete zde.

Související články

Mazda 3 je po faceliftu o šest až devět tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu
Hyundai Ioniq: první elektromobil a hybrid v nabídce korejské automobilky na českém trhu
Inovovaný Hyundai i10 dorazil na český trh, změny jsou minimální
Hyundai ix20: Zlevnění základní verze nejprodávanějšího modelu kategorie MPV na českém trhu

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál