Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat Punto 1.3 Multijet: turbodiesel se vrací, přijde na 320 tisíc korun

Vloženo: 16.9.2016

Italský veterán, který je ve třetí generaci na trhu již od roku 2006, stále bojuje o místo na slunci a nově dostal turbodiesel 1.3 Multijet/70 kW. S ním patří mezi nejlevnější pětidveřové automobily se vznětovým motorem na trhu.

Fiat prodává výrazně modernizované Punto od roku 2012. Vzhledem k tomu, že faceliftů tohoto modelu již bylo mnoho, je třeba poznamenat, že aktuální model poznáte podle přídavných směrových předních světel v úrovni registrační značky a kulatých mlhových světel ve spodním nasávacím otvoru (od verze Lounge).

Deset let staré Punto sice patří k nejdelším hatchbackům ve svém segmentu. Interiér je rozměrově spíše průměrný s výjimkou nadprůměrné vnitřní šířky, která umožňuje, aby na zadních sedadlech seděli v případě potřeby i tři dospělí. Porovnat parametry karoserie a interiéru Punta s konkurenty můžete zde.

Dnes již Fiat Punto moc zákazníků nemá, v letošním roce si pro tento model přišlo k prodejcům turínské značky pouze 85 zákazníků. Za srpen jich bylo dokonce jen devět, což tento italský hatchback velikosti Fabie řadí až na 188. místo žebříčku všech nových automobilů prodávaných na českém trhu.

V nabídce Punta jsou aktuálně tři pohonné jednotky. První dvě patří do legendární řady FIRE a spalují benzín, popřípadě LPG a CNG. Základem nabídky je atmosféricky plněný osmiventilový čtyřválec 1,2 litru o výkonu 51 kW, který nenadchne ani dynamikou (0-100 km/h za 14,4 s, nejvyšší rychlost 156 km/h) ani spotřebou (kombinovaná 5,4l/100 km). Nad ním je rovněž osmiventilový atmosféricky plněný čtyřválec ovšem již o zdvihovém objemu 1,4 litru a výkonu 57 kW respektive 51 kW ve verzi na CNG.

Vznětovou alternativu k těmto motorům představuje nově kompaktní turbodiesel 1.3 Multijet o výkonu 70 kW, který se vrací pod kapotu této modelové řady, a měl by patřit mezi nejlevnější vznětové motory na trhu. Nový motor určitě nadchne hospodárností (kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km), dynamika je však spíše podprůměrná (0-100 km/h za 13,1 s). Konkurence na tom ale není jinak, ostatně podívejte se zde na přehled malých vozů se vznětovými motory z hlediska jejich výkonových a jízdních parametrů.

Nový turbodiesel 1.3 Multijet/70 kW najdete jen pod kapotou pětidveřového Punta, třídveřová verze je sice stále v nabídce, ale existuje pouze v jediné verzi s motorem 1.2/51 kW ve výbavě Plus za 219 900 Kč. Ve standardu jsou pouze čelní airbagy, klimatizace, palubní počítač či centrální zamykání s dálkovým ovládáním, za audiosystém nebo boční airbagy je třeba si připlatit.

Výbava Plus je také základem pětidveřové varianty, za kterou ve spojení s motorem 1.2/51 kW zaplatíte 236 900 Kč. Motor 1.4/57 kW je dražší o 14 tisíc korun, verze na LPG o 39 tisíc korun a verze na CNG dokonce o 102 tisíc korun. Turbodiesel v této výbavě přijde na 320 tisíc korun, což je plně srovnatelné s podobně výkonnými a úspornými hatchbacky s výjimkou modelu Dacia Sandero, který je i v atraktivní verzi Stepway výrazně levnější. Podívejte se ostatně zde na přehled všech modelů se vznětovými motory na českém trhu do 330 tisíc korun.

Pokud vám nestačí spartánsky vybavená verze Plus, můžete si připlatit 30 tisíc korun za výbavu Lounge. Ta má již ve standardu mimo jiné 15palcová kola z lehkých slitin, volant potažený kůží, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie, přední mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky, zadní dělené sedadlo, hlavové airbagy nebo audiosystém s bluetooth a ovládáním na volantu. I zde si je třeba připlatit za elektrické ovládání bočních oken vzadu (5500 Kč), samočinnou dvouzónovou klimatizaci (8000 Kč + zadní parkovací senzory) nebo přední boční airbagy (8600 Kč).

Porovnali jsme Fiat Punto 1.3 Multijet s modely Renault Clio a Ford Fiesta. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Aktuální ceník pětidveřového Punta včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších informací si můžete otevřít zde.

Související články

Fiat 500 Riva: atraktivní verze v námořním stylu vrcholem nabídky
Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
Deset nejlevnějších naftových aut
Volkswagen Polo: Celkové zdražení, základní verze Allstar za 314 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Hyundai i30 se prodává pod 300 tisíc korun. Je nejlevnější kompaktní hatchback v Česku
České zastoupení korejské automobilky radikálně snížilo cenu u základního modelu. Výhodně koupíte také jeho praktičtější provedení Kombi. V ceníku se navíc objevila nová výbava. Víme víc.
17.10.2019 | více
 

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál