Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat 500 L: Nafouklá pětistovka přichází s novinkami v ceníku i technice

Vloženo: 9.4.2016

Rodinné MPV Fiat 500 L přichází v dubnu s vylepšenými motory z hlediska spotřeby ale převážně s vyššími cenami. Týká se to i odvozených verzí 500 L Trekking a 500 L Living.

Automobilka Fiat při uvedení novodobé „pětistovky“ sklidila velký komerční úspěch, který svým způsobem přetrvává dodnes. Bylo proto logickým tahem, že Fiat na bázi tohoto modelu postavil celou rodinu, aby využil imageový potenciál malého "cinquecenta" a naplnil potřeby zákazníků od miniautomobilů až po nižší střední třídu s důrazem na retrostyl. Kromě kabrioletu 500 C a SUV 500 X přibylo v roce 2012 do této rodiny také kompaktní MPV 500 L. Tato řada se pak ještě rozrostla o další deriváty v podobě crossoveru 500 L Trekking a až sedmimístné prodloužené verze 500 L Living.

MPV od Fiatu to však na českém trhu nemá přes docela bohatou nabídku variant jednoduché. Oproti povedené základní „pětistovce“ nemá verze 500 L přitažlivý design (…které MPV ho má?), vnitřní prostor je z hlediska celkových rozměrů omezený a ceny nejsou nejnižší. V dubnu se navíc u některých verzí zvýšily. Není se co divit, že se v České republice letos prodalo jen 167 kusů tohoto modelu a v žebříčku registrací mu patří až 66. místo. Podívejte se zde na celý žebříček registrací nových automobilů na českém trhu v březnu a v prvním čtvrtletí 2016.

Fiat 500L se na českém trhu momentálně prodává ve třech samostatných výbavách s pestrou paletou motorů. Nabídka zážehových pohionných jednotek začíná atmosféricky plněným čtyřválcem 1,4/70 kW, který není ani úsporný (kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km) ani dynamický (0-100 km/h za 12,8 s). O něco výkonnější alternativou je přeplňovaný dvouválec 0,9 Twin Air/77 kW. Ten sice zrychluje podobně pomalu, ale zato je velmi úsporný (4,8 l/100 km). Také je možné si jej pořídit ve verzi, která umí spalovat stlačený zemní plyn (CNG), ale v tomto případě je výkon snížený na 63 kW a dynamika při použití alternativního plynu silně podprůměrná (0-100 km/h za 15,7 s). V tomto ohledu je na tom mnohem lépe přeplňovaný motor 1.4 T-JET/88 kW, který se z klidu na 100 km/h dostane za 10,2 s. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotku lze mít i ve verzi, která může alternativně spalovat LPG. Pak si ovšem pohorší v akceleraci z 0-100 km/h o čtyři desetiny. O tři desetiny (6,4 l/100 km) má tato pohonná jednotka po drobných úpravách také nižší spotřebu. A od ní je pro změnu odvozena varianta, která může spalovat LPG.

Pro příznivce nafty má Fiat v nabídce turbodiesely 1.3 Multijet/70 kW a 1.6 Multijet/88 kW. Podívejte se zde na porovnání zážehových motorů v kategorii kompaktních MPV na českém trhu.

Vznětová nabídka se zúžila na dvě pohonné jednotky, z ceníku totiž zmizela slabší verze přeplňovaného čtyřválce 1.6 Multijet/77 kW a zbyly tak motory 1.3 Multijet/70 kW a 1.6 Multijet/88 kW. Ten menší byl inovován a jeho výkon se zvýšil o 8 kW 70 kW), což vedlo k lepší akceleraci z klidu na 100 km/h o šest desetin (15,4 s), zvýšila se i nejvyšší rychlost na 169 km/h a spotřeba klesla jednu desetinu. Nový motor je navíc možné kombinovat s robotizovanou převodovkou MTA. Jde vlastně o klasickou ručně řazenou převodovku se samočinně ovládanou spojkou.

Fiat 500 L je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy: základní Pop, prostřední Plus a nejvyšší Lounge. V základu má „pětistovka“ jen spartánskou výbavu. Ve standardu je např. dálkové centrální zamykání, palubní počítač nebo elektricky ovládaná okna vpředu, ale chybí audiosystém i klimatizace. Tato varianta se však nabízí pouze s motory 1.4/70 kW 0,9 TwinAir/63 kW na CNG. U motoru 1.4 se vyplatí si připlatit 3000 korun za speciální verzi Air, neboť v této ceně dostanete navíc klimatizaci.

Vyšší výbava Plus je dražší o 47 tisíc korun než Pop (verze 1.4/70 kW stojí 346 300 Kč), ale zde se již můžete těšit na elektricky ovládaná zrcátka, tempomat, audiosystém s bluetooth handsfree a ovládáním na volantu nebo kola z lehké slitiny. U Fiatu 500 L však byla právě tato výbava ve spojení s motorem 1.3 Multijet/77 kW zdražena o 14 tisíc korun (422 300 Kč) a ve verzi s robotizovanou převodovkou o 13 tisíc korun (446 300 Kč). Protože z nabídky vypadl motor 1.6 Multijet/77 kW, nově se začala prodávat ve výbavě Plus i nejsilnější vznětová motorizace 1.6 Multijet/88 kW.

Vrcholné verze tohoto MPV se označují jménem Lounge a kombinují se se všemi dostupnými pohonnými jednotkami s výjimkou verzí na CNG a LPG, nejvyšší výbava se zároveň nenabízí s robotizovanou převodovkou. Oproti výbavě Plus je dražší o 30 tisíc korun, ale zato dostanete například parkovací senzory vzadu, mlhové světlomety, světelný a dešťový senzor, popřípadě klimatizaci se samočinnou regulací teploty. Všechny verze mají mimochodem plnou záruku na 5 let nebo do ujetí 100 tisíc km. Vůbec nejdražší model v nabídce se tak již blíží částce půl milionu korun, kterou pak lze s příplatkovou výbavou lehce přesáhnout. Připlatit si totiž můžete třeba za kolenní airbag, parkovací kameru, přední vyhřívané okno, zatmavená okna v zadní části, kožené čalounění nebo navigační systém.

Z porovnání všech tří verzí Fiatu 500 L (podívejte se zde) vyplývá, že prodloužená varianta 500 L Living má motorový program, výbavy a specifikace prakticky stejné jako základní 500 L, ale nabídka začíná u výbavy Plus. Větší model je pak překvapivě o 6400 levnější, ale za třetí řadu sedadel si musíte připlatit 25 tisíc korun. Lehce zvýšený a nelakovanými plasty chráněný Fiat 500 L Trekking je specifický. Nabízí se jen v nejvyšších motorizacích 1.4 T-JET/88 kW a 1.6 Multijet/88 kW a pouze ve dvou výbavách – základní, která vychází ze specifikace Plus, a Beats Edition. Ta prozrazuje, že hlavním stavebním kamenem nejluxusnější a nejdražší varianty Fiatu 500 L (verze Beats 1.6 Multijet stojí 544 300 Kč) je audiosoustava, kterou speciálně pro Fiat vytvořila mladá ale stále populárnější americká značka Beats by Dr. Dre.

Porovnali jsme Fiat 500 L ve výbavě Lounge s motorem 1.4 T-JET/88 kW s Citroënem C3 Picasso a Opelem Meriva. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník Fiatu 500 L si prohlédněte zde, podrobný test modelu 500 L Trekking čtěte zde.

Související články

Trax a Captur mají pět hvězd od Euro NCAP. Sandero čtyři a Evalia tři
Deset nejlevnějších aut na zemní plyn (CNG)
Deset nejlevnějších aut s parkovací kamerou

blog comments powered by Disqus

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Na trhu je nový městský crossover. KIA XCeed s bohatou výbavou pod 500 tisíc korun
Kronika rodu Ceedů má novou kapitolu. Korejská rodina se rozrostla o nového robustního člena a s cenovkou 489 980 korun ho představuje na českém trhu. Co nového nabídne?
12.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál