Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat 500 L: Nafouklá pětistovka přichází s novinkami v ceníku i technice

Vloženo: 9.4.2016

Rodinné MPV Fiat 500 L přichází v dubnu s vylepšenými motory z hlediska spotřeby ale převážně s vyššími cenami. Týká se to i odvozených verzí 500 L Trekking a 500 L Living.

Automobilka Fiat při uvedení novodobé „pětistovky“ sklidila velký komerční úspěch, který svým způsobem přetrvává dodnes. Bylo proto logickým tahem, že Fiat na bázi tohoto modelu postavil celou rodinu, aby využil imageový potenciál malého "cinquecenta" a naplnil potřeby zákazníků od miniautomobilů až po nižší střední třídu s důrazem na retrostyl. Kromě kabrioletu 500 C a SUV 500 X přibylo v roce 2012 do této rodiny také kompaktní MPV 500 L. Tato řada se pak ještě rozrostla o další deriváty v podobě crossoveru 500 L Trekking a až sedmimístné prodloužené verze 500 L Living.

MPV od Fiatu to však na českém trhu nemá přes docela bohatou nabídku variant jednoduché. Oproti povedené základní „pětistovce“ nemá verze 500 L přitažlivý design (…které MPV ho má?), vnitřní prostor je z hlediska celkových rozměrů omezený a ceny nejsou nejnižší. V dubnu se navíc u některých verzí zvýšily. Není se co divit, že se v České republice letos prodalo jen 167 kusů tohoto modelu a v žebříčku registrací mu patří až 66. místo. Podívejte se zde na celý žebříček registrací nových automobilů na českém trhu v březnu a v prvním čtvrtletí 2016.

Fiat 500L se na českém trhu momentálně prodává ve třech samostatných výbavách s pestrou paletou motorů. Nabídka zážehových pohionných jednotek začíná atmosféricky plněným čtyřválcem 1,4/70 kW, který není ani úsporný (kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km) ani dynamický (0-100 km/h za 12,8 s). O něco výkonnější alternativou je přeplňovaný dvouválec 0,9 Twin Air/77 kW. Ten sice zrychluje podobně pomalu, ale zato je velmi úsporný (4,8 l/100 km). Také je možné si jej pořídit ve verzi, která umí spalovat stlačený zemní plyn (CNG), ale v tomto případě je výkon snížený na 63 kW a dynamika při použití alternativního plynu silně podprůměrná (0-100 km/h za 15,7 s). V tomto ohledu je na tom mnohem lépe přeplňovaný motor 1.4 T-JET/88 kW, který se z klidu na 100 km/h dostane za 10,2 s. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotku lze mít i ve verzi, která může alternativně spalovat LPG. Pak si ovšem pohorší v akceleraci z 0-100 km/h o čtyři desetiny. O tři desetiny (6,4 l/100 km) má tato pohonná jednotka po drobných úpravách také nižší spotřebu. A od ní je pro změnu odvozena varianta, která může spalovat LPG.

Pro příznivce nafty má Fiat v nabídce turbodiesely 1.3 Multijet/70 kW a 1.6 Multijet/88 kW. Podívejte se zde na porovnání zážehových motorů v kategorii kompaktních MPV na českém trhu.

Vznětová nabídka se zúžila na dvě pohonné jednotky, z ceníku totiž zmizela slabší verze přeplňovaného čtyřválce 1.6 Multijet/77 kW a zbyly tak motory 1.3 Multijet/70 kW a 1.6 Multijet/88 kW. Ten menší byl inovován a jeho výkon se zvýšil o 8 kW 70 kW), což vedlo k lepší akceleraci z klidu na 100 km/h o šest desetin (15,4 s), zvýšila se i nejvyšší rychlost na 169 km/h a spotřeba klesla jednu desetinu. Nový motor je navíc možné kombinovat s robotizovanou převodovkou MTA. Jde vlastně o klasickou ručně řazenou převodovku se samočinně ovládanou spojkou.

Fiat 500 L je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy: základní Pop, prostřední Plus a nejvyšší Lounge. V základu má „pětistovka“ jen spartánskou výbavu. Ve standardu je např. dálkové centrální zamykání, palubní počítač nebo elektricky ovládaná okna vpředu, ale chybí audiosystém i klimatizace. Tato varianta se však nabízí pouze s motory 1.4/70 kW 0,9 TwinAir/63 kW na CNG. U motoru 1.4 se vyplatí si připlatit 3000 korun za speciální verzi Air, neboť v této ceně dostanete navíc klimatizaci.

Vyšší výbava Plus je dražší o 47 tisíc korun než Pop (verze 1.4/70 kW stojí 346 300 Kč), ale zde se již můžete těšit na elektricky ovládaná zrcátka, tempomat, audiosystém s bluetooth handsfree a ovládáním na volantu nebo kola z lehké slitiny. U Fiatu 500 L však byla právě tato výbava ve spojení s motorem 1.3 Multijet/77 kW zdražena o 14 tisíc korun (422 300 Kč) a ve verzi s robotizovanou převodovkou o 13 tisíc korun (446 300 Kč). Protože z nabídky vypadl motor 1.6 Multijet/77 kW, nově se začala prodávat ve výbavě Plus i nejsilnější vznětová motorizace 1.6 Multijet/88 kW.

Vrcholné verze tohoto MPV se označují jménem Lounge a kombinují se se všemi dostupnými pohonnými jednotkami s výjimkou verzí na CNG a LPG, nejvyšší výbava se zároveň nenabízí s robotizovanou převodovkou. Oproti výbavě Plus je dražší o 30 tisíc korun, ale zato dostanete například parkovací senzory vzadu, mlhové světlomety, světelný a dešťový senzor, popřípadě klimatizaci se samočinnou regulací teploty. Všechny verze mají mimochodem plnou záruku na 5 let nebo do ujetí 100 tisíc km. Vůbec nejdražší model v nabídce se tak již blíží částce půl milionu korun, kterou pak lze s příplatkovou výbavou lehce přesáhnout. Připlatit si totiž můžete třeba za kolenní airbag, parkovací kameru, přední vyhřívané okno, zatmavená okna v zadní části, kožené čalounění nebo navigační systém.

Z porovnání všech tří verzí Fiatu 500 L (podívejte se zde) vyplývá, že prodloužená varianta 500 L Living má motorový program, výbavy a specifikace prakticky stejné jako základní 500 L, ale nabídka začíná u výbavy Plus. Větší model je pak překvapivě o 6400 levnější, ale za třetí řadu sedadel si musíte připlatit 25 tisíc korun. Lehce zvýšený a nelakovanými plasty chráněný Fiat 500 L Trekking je specifický. Nabízí se jen v nejvyšších motorizacích 1.4 T-JET/88 kW a 1.6 Multijet/88 kW a pouze ve dvou výbavách – základní, která vychází ze specifikace Plus, a Beats Edition. Ta prozrazuje, že hlavním stavebním kamenem nejluxusnější a nejdražší varianty Fiatu 500 L (verze Beats 1.6 Multijet stojí 544 300 Kč) je audiosoustava, kterou speciálně pro Fiat vytvořila mladá ale stále populárnější americká značka Beats by Dr. Dre.

Porovnali jsme Fiat 500 L ve výbavě Lounge s motorem 1.4 T-JET/88 kW s Citroënem C3 Picasso a Opelem Meriva. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník Fiatu 500 L si prohlédněte zde, podrobný test modelu 500 L Trekking čtěte zde.

Související články

Trax a Captur mají pět hvězd od Euro NCAP. Sandero čtyři a Evalia tři
Deset nejlevnějších aut na zemní plyn (CNG)
Deset nejlevnějších aut s parkovací kamerou

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál