Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Citroën C4 Picasso prodělal decentní facelift a lehce podražil

Vloženo: 17.8.2016

Populární francouzské MPV dostalo novou tvář, bohatší výbavu a nabídku posílí i zážehový motor 1.6 THP/121 kW. Ceny začínají na 499 900 Kč v případě krátké verze a na 554 900 Kč u modelu Grand C4 Picasso.

Nová generace rodinného minivanu postaveného na platformě zástupce francouzské automobilky v nižší střední třídě je na trhu již tři roky, což podle zákonitostí dnešního trhu představuje pro výrobce povinnost přinést v případě takového modelu nějaké oživení. U C4 Picasso to byl trochu problém, protože futuristický design modelu z roku 2012 vypadal stále atraktivně i moderně a navíc se rozhodně neokoukal.

Není proto divu, že změny v designu jsou spíše decentního rázu. Rozmístění ani tvar světlometů, které kombinují diody pro denní svícení a halogenové nebo příplatkové xenonové světlomety jako hlavní se nezměnil, nová je ale maska chladiče, ve které je i místo pro registrační značku a zcela nový je celý přední nárazník s integrovanými mlhovkami. Po faceliftu navíc podle přední části nepoznáte rozdíl mezi pěti- a sedmimístnou variantou Grand. Další inovací jsou zadní sdružené světlomety s tzv. 3D efektem a v nabídce vyšších výbav krátké verze se objevují atraktivní 17palcová kola s diamantovým výbrusem stejně jako černá střecha. Verze Grand bude mít pro změnu šedo-stříbrný střešní oblouk, který nahrazuje ližiny a nové odstíny karoserie. Faceliftované krátké provedení je o 1 cm delší a 1,5 centimetrů vyšší, rozměry sedmimístné verze Grand se v podstatě nezměnily (na délku novinka narostla o 0,5 cm).

V interiéru se zájemci o tento francouzský rodinný vůz mohou těšit na nový sedmipalcový dotykový kapacitní (jako u smartfonů) displej s vylepšeným rozhraním a novým systémem Connect Nav, který dostal celou řadu nových funkcí. Kromě plánování trasy v reálném čase zvládá také dopravní informace o zácpách a uzavírkách, informace o počasí, cenách pohonných hmot a dokonce volných místech na veřejných parkovištích.

V nabídce samozřejmě zůstaly úsporné vznětové motory BlueHDI, které v rámci plnění emisní normy Euro 6 potřebují ke své činnosti kapalinu AdBlue na eliminaci oxidů dusíku (nádrž na AdBlue se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru). Základem nabídky je čtyřválec 1.6 BlueHDI/73 kW určený pouze pro krátkou verzi. Silnější verzí 1.6 BlueHDI/88 kW začíná nabídka modelu Grand C4 Picasso. Vrcholnou naftovou motorizací je pak dvoulitr 2.0 BlueHDI/110 kW. Všechny turbodiesely mají v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, u silnějšího 1.6 BlueHDI a dvoulitru si můžete také připlatit za samočinnou šestistupňovou převodovku EAT6, kterou koncernu PSA dodává japonská firma Aisin. Motory BlueHDI patří mezi nejúspornější na trhu, ostatně podívejte se zde na srovnání s konkurenty ve třídě.

Dosavadní modely C4 Picasso se na českém trhu nabízely výhradně se vznětovými motory, po faceliftu však přichází také zážehová varianta, která má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP/121 kW kombinovaný s šestistupňovou samočinnou převodovkou EAT6. Výkonný benzinový motor dokáže krátkou variantu rozpohybovat z klidu na rychlost 100 km/h za 8,4 s a dlouhou za 8,7 s. Oba pak mohou jet maximální rychlostí až 210 km/h a přitom by si měly v kombinovaném cyklu vystačit s 6,4 l/100 km.

Nové Picasso nabízí tři stupně výbav: Live, Feel a Shine. V prvním a druhém případě je k dispozici nový zážehový motor 1.6 THP, nejluxusnější varianta Shine se dodává pouze s turbodiesely 1.6 BlueHDI/88 kW a 2.0 BlueHDI/110 kW.

Základ nabídky a nejlevnější variantu představuje C4 Picasso 1.6 BlueHDI/73 kW ve výbavě Live, který přijde na 499 900 Kč. V bohaté standardní výbavě mimo jiné najdete asistent pro rozjezd do kopce, omezovač rychlosti a tempomat, světlený a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, vpředu i vzadu elektricky ovládaná okna, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, startování tlačítkem, palubní počítač, audiosystém s bluetooth a konektorem USB nebo multifunkční volant. Za silnější turbodiesel 1.6 BlueHDI/88 kW si připlatíte 20 tisíc korun, za 2.0 BlueHDI/110 kW 50 tisíc korun (v ceně jsou i standardně dodávaná kola z lehkých slitin) a za zážehový motor 1.6 THP/121 kW celkem 40 tisíc korun. Samočinná převodovka EAT6 pak stojí navíc 30 tisíc korun.

Výbava Feel je dražší o 30 tisíc korun a rozšiřuje komfort jízdy a ovládání mimo jiné o zadní parkovací senzory, mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky, bezklíčový přístup, kola z lehkých slitin a vestavěnou navigaci. Za vrcholnou variantu Shine si oproti Feel připlatíte navíc 70 tisíc a za to dostanete mimo jiné navíc parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kameru, systém pro sledování mrtvého úhlu ve vnějších zpětných zrcátkách, zatmavená okna vzadu a sklopná vnější zpětná zrcátka.

Porovnali jsme Citroën C4 Picasso 1.6 THP/121 kW Feel s konkurencí v podobě Volkswagenu Golf Sportsvan a Opelu Zafira. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

V případě verze Grand C4 Picasso je nabídka jednotlivých modelů a výbav stejná, jen se nenabízí s nejslabším turbodieselem 1.6 BlueHDI/73 kW. Základní verze 1.6 BlueHDI/88 kW ve výbavě Live pak stojí 554 900 Kč, což je v porovnání s krátkým modelem o 35 tisíc korun více.

Porovnali jsme Citroën Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDI/88 kW Shine s Peugeotem 5008 a Volkswagenem Touran. Podívejte se zde.

Kompletní ceník faceliftovaného modelu C4 Picasso najdete zde, údaje, specifikace a výbavy k modelu Grand C4 Picasso si můžete prohlédnout zde.

blog comments powered by Disqus

Hyundai i30 se prodává pod 300 tisíc korun. Je nejlevnější kompaktní hatchback v Česku
České zastoupení korejské automobilky radikálně snížilo cenu u základního modelu. Výhodně koupíte také jeho praktičtější provedení Kombi. V ceníku se navíc objevila nová výbava. Víme víc.
17.10.2019 | více
 

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál