Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Citroën C4 Picasso prodělal decentní facelift a lehce podražil

Vloženo: 17.8.2016

Populární francouzské MPV dostalo novou tvář, bohatší výbavu a nabídku posílí i zážehový motor 1.6 THP/121 kW. Ceny začínají na 499 900 Kč v případě krátké verze a na 554 900 Kč u modelu Grand C4 Picasso.

Nová generace rodinného minivanu postaveného na platformě zástupce francouzské automobilky v nižší střední třídě je na trhu již tři roky, což podle zákonitostí dnešního trhu představuje pro výrobce povinnost přinést v případě takového modelu nějaké oživení. U C4 Picasso to byl trochu problém, protože futuristický design modelu z roku 2012 vypadal stále atraktivně i moderně a navíc se rozhodně neokoukal.

Není proto divu, že změny v designu jsou spíše decentního rázu. Rozmístění ani tvar světlometů, které kombinují diody pro denní svícení a halogenové nebo příplatkové xenonové světlomety jako hlavní se nezměnil, nová je ale maska chladiče, ve které je i místo pro registrační značku a zcela nový je celý přední nárazník s integrovanými mlhovkami. Po faceliftu navíc podle přední části nepoznáte rozdíl mezi pěti- a sedmimístnou variantou Grand. Další inovací jsou zadní sdružené světlomety s tzv. 3D efektem a v nabídce vyšších výbav krátké verze se objevují atraktivní 17palcová kola s diamantovým výbrusem stejně jako černá střecha. Verze Grand bude mít pro změnu šedo-stříbrný střešní oblouk, který nahrazuje ližiny a nové odstíny karoserie. Faceliftované krátké provedení je o 1 cm delší a 1,5 centimetrů vyšší, rozměry sedmimístné verze Grand se v podstatě nezměnily (na délku novinka narostla o 0,5 cm).

V interiéru se zájemci o tento francouzský rodinný vůz mohou těšit na nový sedmipalcový dotykový kapacitní (jako u smartfonů) displej s vylepšeným rozhraním a novým systémem Connect Nav, který dostal celou řadu nových funkcí. Kromě plánování trasy v reálném čase zvládá také dopravní informace o zácpách a uzavírkách, informace o počasí, cenách pohonných hmot a dokonce volných místech na veřejných parkovištích.

V nabídce samozřejmě zůstaly úsporné vznětové motory BlueHDI, které v rámci plnění emisní normy Euro 6 potřebují ke své činnosti kapalinu AdBlue na eliminaci oxidů dusíku (nádrž na AdBlue se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru). Základem nabídky je čtyřválec 1.6 BlueHDI/73 kW určený pouze pro krátkou verzi. Silnější verzí 1.6 BlueHDI/88 kW začíná nabídka modelu Grand C4 Picasso. Vrcholnou naftovou motorizací je pak dvoulitr 2.0 BlueHDI/110 kW. Všechny turbodiesely mají v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, u silnějšího 1.6 BlueHDI a dvoulitru si můžete také připlatit za samočinnou šestistupňovou převodovku EAT6, kterou koncernu PSA dodává japonská firma Aisin. Motory BlueHDI patří mezi nejúspornější na trhu, ostatně podívejte se zde na srovnání s konkurenty ve třídě.

Dosavadní modely C4 Picasso se na českém trhu nabízely výhradně se vznětovými motory, po faceliftu však přichází také zážehová varianta, která má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP/121 kW kombinovaný s šestistupňovou samočinnou převodovkou EAT6. Výkonný benzinový motor dokáže krátkou variantu rozpohybovat z klidu na rychlost 100 km/h za 8,4 s a dlouhou za 8,7 s. Oba pak mohou jet maximální rychlostí až 210 km/h a přitom by si měly v kombinovaném cyklu vystačit s 6,4 l/100 km.

Nové Picasso nabízí tři stupně výbav: Live, Feel a Shine. V prvním a druhém případě je k dispozici nový zážehový motor 1.6 THP, nejluxusnější varianta Shine se dodává pouze s turbodiesely 1.6 BlueHDI/88 kW a 2.0 BlueHDI/110 kW.

Základ nabídky a nejlevnější variantu představuje C4 Picasso 1.6 BlueHDI/73 kW ve výbavě Live, který přijde na 499 900 Kč. V bohaté standardní výbavě mimo jiné najdete asistent pro rozjezd do kopce, omezovač rychlosti a tempomat, světlený a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, vpředu i vzadu elektricky ovládaná okna, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, startování tlačítkem, palubní počítač, audiosystém s bluetooth a konektorem USB nebo multifunkční volant. Za silnější turbodiesel 1.6 BlueHDI/88 kW si připlatíte 20 tisíc korun, za 2.0 BlueHDI/110 kW 50 tisíc korun (v ceně jsou i standardně dodávaná kola z lehkých slitin) a za zážehový motor 1.6 THP/121 kW celkem 40 tisíc korun. Samočinná převodovka EAT6 pak stojí navíc 30 tisíc korun.

Výbava Feel je dražší o 30 tisíc korun a rozšiřuje komfort jízdy a ovládání mimo jiné o zadní parkovací senzory, mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky, bezklíčový přístup, kola z lehkých slitin a vestavěnou navigaci. Za vrcholnou variantu Shine si oproti Feel připlatíte navíc 70 tisíc a za to dostanete mimo jiné navíc parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kameru, systém pro sledování mrtvého úhlu ve vnějších zpětných zrcátkách, zatmavená okna vzadu a sklopná vnější zpětná zrcátka.

Porovnali jsme Citroën C4 Picasso 1.6 THP/121 kW Feel s konkurencí v podobě Volkswagenu Golf Sportsvan a Opelu Zafira. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

V případě verze Grand C4 Picasso je nabídka jednotlivých modelů a výbav stejná, jen se nenabízí s nejslabším turbodieselem 1.6 BlueHDI/73 kW. Základní verze 1.6 BlueHDI/88 kW ve výbavě Live pak stojí 554 900 Kč, což je v porovnání s krátkým modelem o 35 tisíc korun více.

Porovnali jsme Citroën Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDI/88 kW Shine s Peugeotem 5008 a Volkswagenem Touran. Podívejte se zde.

Kompletní ceník faceliftovaného modelu C4 Picasso najdete zde, údaje, specifikace a výbavy k modelu Grand C4 Picasso si můžete prohlédnout zde.

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál