Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Základní verze Citroënu Berlingo je levnější, ostatní modely však podražily

Vloženo: 8.6.2016

Citroën začátkem června změnil ceníky a v převážné většině šlo o zdražení. Výjimkou je model Berlingo, který zčásti podražil, ale u některých variant došlo také k zlevnění. Základní verze Live s motorem 1.6 VTi/72 kW nyní vyjde na 334 900 Kč.

Původně užitkový kompakt a posléze také úspěšné rodinné MPV je na trhu již 20 let. Aktuální generace pochází z roku 2008, v roce 2012 a pak také prodělala dva facelifty. Ten druhý přinesl novou generaci motorů, které splňují emisní normu Euro 6. Zatímco užitková verze se v prodejích musí sklonit před konkurencí, povedené MPV je ve své kategorii velmi úspěšné. Během prvních pěti měsíců letošního roku se prodalo již 857 automobilů a v celkových registracích mu patří 29. místo. Přesvědčit se o tom můžete v žebříčcích nejprodávanějších aut zde.

Zážehové verze Berlinga pohání čtyřválec 1,6 litru, který si lze objednat buď s výkonem 72 nebo 88 kW. Oba tyto motory nejsou příliš úsporné (kombinovaná spotřeba je 6,4 a 6,5 l/100 km) ani bůhvíjak dynamické (0-100 km/h za 12,8 a 12 s), a tak se pozornost zákazníků soustředí spíše na turbodiesely BlueHDi, které disponují zdvihovým objemem 1,6 litru a výkony 55, 74 a 88 kW. Jejich spotřeba se přitom vejde do 5 litrů na 100 km, čímž patří k nejúspornějším na českém trhu. Na důkaz se podívejte zde. Je ale samozřejmě jasné, že vznětové motory jsou dražší, takže otázka jejich rentabiliy se odvíjí od počtu ujetých kilometrů.

Ty nyní u základní verze Live určitě narostou, protože zatímco zážehová verze 1.6 VTi/73 kW zlevnila o 5000 korun na 334 900 Kč, zatímco vznětový motor 1.6 BlueHDi/55 kW zdražil o stejnou částku na 364 900 Kč. Jestliže základní výkonová varianta zážehového čtyřválce nepatří k nejdynamičtějším, nejslabší turbodiesel je vysloveně líný, takže rozhodnout se mezi oběma motory vyžaduje chladnou hlavu a pečlivé počítání. Výbava Live od loňska nově nabízí záruku 5 let nebo do ujetí 90 000 kilometrů, ale jinak základní Berlingo disponuje pouze centrálním zamykáním, elektrickým stahováním předních oken, sklopným sedadlem spolujezdce nebo posuvnými dveřmi na jedné straně. Klimatizace nebo hlavové airbagy chybí, takže její pořízení není příliš výhodné. Základní modely Berlinga jsou ale jinak s výjimkou rumunské Dacie cenově konkurenceschopné, což můžeme doložit přehledem všech MPV na českém trhu do 370 tisíc korun.

Za další výbavový stupeň Feel nově zaplatíte minimálně 369 900 Kč (1.6 VTi/88 kW), neboť podražil o 7 - 17 tisíc korun. I tak se to ale vyplatí, protože v základu dostanete navíc klimatizaci, audiosystém, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky, dálkové centrální zamykání, posuvné dveře na obou stranách nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče či LED denní svícení.

Aktuálně však mají nyní u Citroënu ještě zajímavější nabídku: Akční výbava Feel Edition totiž rozšiřuje výbavu Feel o větší 16palcová kola, zadní parkovací senzory, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, boční airbagy, kůží potažený volant a střešní nosiče a přitom stojí stejně jako Feel. K dispozici je ale pouze v omezené škále motorů, konkrétně ji lze získat s benzinovým motorem 1.6 VTi/88 kW a turbodiesely 1.6 BlueHDi/73 a 88 kW.

Takhle vybavené Berlingo s turbodieselem 1.6 BlueHDi/73 kW jsme porovnali s Fiatem Dobló Panorama a Fordem Tourneo Connect - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Pokud k výbavě Feel přihodíte 20 tisíc korun, můžete mít designově mnohem atraktivnější variantu XTR, která se tváří díky ochranným prvkům karoserie pro jízdu mimo zpevněné cesty a větší světlé výšce odhodlaně outdoorově. Navíc pak nabídne také klimatizaci se samočinnou regulací teploty, tři samostatná a vyjímatelná sedadla ve druhé řadě, loketní opěrky u předních sedadel a další komfortní doplňky interiéru.

Na vrcholu nabídky celé modelové řady je výbava Shine, která oproti verzi XTR disponuje navíc multimediálním systémem se sedmipalcovým dotekovým displejem, koly z lehkých slitin, předními parkovacími senzory, zatmavenými skly zadních bočních oken, světelným a dešťovým senzorem, otevíratelným oknem pátých dveří a dalšími komfortní i praktické prvky v interiéru. Ceny výbavy Shine se změnily nahoru i dolů, konkrétně zlevnila zážehová varianta 1.6 VTi/88 kW o 3000 Kč na 404 900 Kč, zatímco vznětové verze 1.6 BlueHDi byly zdražena na 429 900 Kč (1.6 BlueHDi/73 kW) a 449 900 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW).

Kompletní ceník Citroënu Berlingo včetně technických údajů naleznete zde. Test si můžete přečíst zde.

Související články

Nárazové testy nových generací Citroënu C4 Picasso a Hondy CR-V
Volkswagen Caddy umí jezdit na CNG i s automatem

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál