Aktualizováno: 29.8.2020

Test Škody Octavia Combi

 

 
Čtvrtá generace nejprodávanějšího auta v Česku přichází s ještě prostornějším interiérem, velmi bohatou výbavou ale i lepšími jízdními vlastnostmi. Proti minulému modelu ale narostla i cena. Stane se Škoda Octavia opět miláčkem českého národa?

Nová Škoda Octavia Combi je i ve svém čtvrtém vydáním králem kombíků. Uvnitř je tak velká, že dokáže konkurovat i větším modelům ve střední třídě a tak ji tam dokonce někteří odborníci mylně zařazují. Octavia jako taková je nejprodávanějším vozem Škody na světě a také v Česku.

Vůz stojí na inovované podvozkové platformě MQB Evo a nabízí proto i lepší jízdní vlastnosti než předchůdce. Mladá Boleslav jej navíc prodává s výbavou, která byla ještě před pár lety doménou jen výrazně dražších aut luxusních značek. Například vůbec poprvé se zde objevuje head-up displej. To ale souvisí i s vyšší cenou a celou řadou příplatků, které mohou finální cenu vozu vyšponovat opravdu hodně vysoko.

Škoda Octavia Combi se předně stane miláčkem firemních vozových parků, tento model má ale i rozumnou šanci na soukromé vlastnictví. Díky její velikosti bychom ji doporučili i větším rodinám, které nechtějí přesednout do SUV. Ani v něm totiž nenajdou tolik prostornosti. Pak také těm, kteří využijí její nadměrně velký kufr, od řemeslníků po architekty. Logickou skupinou jsou samozřejmě stěhovaví chalupáři.

Konkurentů je hodně. Asi nejsilnějším je na českém trhu Hyundai i30 Kombi, který ale nenabízí tak velkou výbavu, tak dobré jízdní vlastnosti, ani takovou prostornost. Z logiky věci bude Octavii konkurovat i nový Volkswagen Golf Variant, ten má prakticky shodnou techniku i výbavu, jde o sesterský model. Totéž platí i pro Seat Leon ST. Zajímavým konkurentem je ještě Ford Focus kombi, který má zajímavější řízení.

V březnu 2020 jsme jako první testovali Škodu Octavia Combi s benzinovým motorem 1.5 TSI ACT. Upozorňujeme, že šlo ještě o předsériový model a některé věci tedy mohou v produkčním autě fungovat jinak – povětšinou lépe. Změn ale už bude jen minimum, pokud vůbec nějaké budou. Koncem léta jsme pak český bestseller vyzkoušeli se základním naftovým motorem 2.0 TDI 85 kw.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus