Aktualizováno: 17.6.2016

Test Volva V90

 

 
Obří kombík pro top manažery a bohaté rodiny – to je nové Volvo V90. Délkou se řadí do vyšší střední třídy, tedy o kategorii výš než Škoda Superb Combi.

Volvo se nepokouší jízdní dynamikou konkurovat německým soupeřům, vsadilo na komfort, bezpečnost, robustnost a luxus – tedy atributy, které od severského výrobce očekáváte a v nichž vyniká.

Hodně silné je i v technologiích, výčet standardně montovaných i příplatkových asistentů připomíná telefonní seznam a je mezi nimi i několik systémů, které se dají v roce 2016, tedy v době příjezdu auta na trh, označit jako unikátní. Jde například o asistent zabraňující nechtěnému vyjetí z vozovky, nebo systém varující před srážkou s mnoha překážkami včetně velké zvěře, který umí spustit i na řidiči nezávislé brzdění.

Volvo V90 zaostává v zatáčkách, tam působí těžkopádně a neláká k žádnému řádění. Slabinou bude i vysoká cenová hladina, kterou ale částečně ospravedlňuje v některých ohledech bohatá standardní výbava.

Pod kapotou si lze vybírat pouze ze čtyřválců dopovaných turbodmychadlem. Díky novému patentu PowerPulse, který v nízkých otáčkách „plivnutím“ vzduchu z tlakové lahve roztočí turbodmychadlo, a skvělému odhlučnění se ale nejsilnější naftový motor D5 nemusí stydět v porovnání s šestiválci u konkurence. Kromě benzinových a naftových motorů je v nabídce i plug-in hybrid, tedy agregát kombinující benzinový motor s elektromotorem s dobíjením baterií i ze sítě a možností fungovat jako elektromobil. Označuje se T8.

Volvo V90 je zcela nový model, který nenavazuje na žádného předchůdce a jde o největší kombík značky. V Česku se dá objednávat od jara 2016, u prodejců budou auta od září. 

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus