Aktualizováno: 18.11.2018

Test třetí generace VW Touareg

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 3.0 TDI/210 kW 4Motion

 
Luxusní, reprezentativní, velké, variabilní a prostorné rodinné i manažerské auto na překonávání dlouhých dálničních vzdáleností i zvládání těžkého terénu - to všechno může být Volkswagen Touareg. Jde o jeden z nejvíce multifunkčních osobních vozů.

Třetí generace Touaregu ještě posílila zaměření předchůdce, který se odchýlil od klasického terénního auta v podání prvního Touaregu z roku 2002 k luxusnímu manažerskému vozu se skvěle odhlučněnou kabinou a dokonale tlumeným pérováním. Trojka k tomu přidala spoustu nejmodernějších technologických vychytávek. Vždyť převzala od modelu Arteon pozici takzvané vlajkové lodi, tedy výkladní skříně značky Volkswagen.

Zvlášť ve verzi se vzduchovým pérováním ale Touareg nerezignoval ani na velmi dobré schopnosti jízdy v těžším terénu.

Při porovnání s konkurenty oceňuji zejména skvělé pohodlí, speciálně s příplatkovými vzduchovými tlumiči. Potěší i prostornost a variabilita kabiny i zavazadlového prostoru. A u současného Touarega zaujme i design, což se o předchozích dvou generacích napsat nedalo.

Touareg si za své kvality nechá zaplatit, což je asi jeho největší nevýhoda. Drahé jsou jak základní verze tak ceny příplatkové výbavy. Cena testovaného auta, které vidíte v testu na obrázcích, se vyšplhala k částce 2,5 milionu korun.

Auto bych doporučil vysoce postaveným manažerům a bohatým podnikatelům, kteří chtějí od svého vozu víc než jen reprezentaci a rychlé, pohodlné překonávání dlouhých dálničních tras. Třeba schopnost pojmout rodinu i s věcmi při cestě na delší dovolenou nebo umění vyrovnat se s výrazně horším povrchem pod koly.

VW Touareg se spolu s Audi Q7 a Q8 či Porsche Cayenne vyrábí na Slovensku v bratislavském závodě koncernu VW. Má společné geny i s modely Bentley Bentayga či Lamborghini Urus.

Třetí generace Touaregu se na českém trhu prodává od roku 2018. Všechny verze jsou vybaveny naftovým šestiválcem, stálým pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Design

Volkswagen Touareg - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Touareg - pohled bok dopravaVolkswagen Touareg - pohled záď čistáVolkswagen Touareg - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Touareg - pohled příď čistá

 

Volkswagen se rozhodl udělat z Touarega takzvanou vlajkovou loď značky, tedy top model, který by měl ukazovat všechny nové technologie i designerský směr.

Tuto roli převzal od čtyřdveřového kupé Arteon. A právě odvážným designem, který se vymyká dosavadnímu usedlému stylu VW i předchozích generací Touarega, na Arteon navazuje.

Test třetí generace VW Touareg Test třetí generace VW Touareg Kromě základního provedení, které zatím v testu vidět nemůžete, protože nemáme ani jeho snímek, existují i dražší výbavové linie. Ty se od nejlevnějšího modelu liší nejen výbavou, ale i vnějším a vnitřním designem. Testovali jsme sportovně laděnou R-Line, na obrázcích vidíte i další dvě výbavy Elegance (modré auto) a Atmosphere (bronzové).

Speciálně v testovaném provedení Touareg R-Line, které sází zvenčí i uvnitř na dynamičtější styl než ostatní výbavové verze, je příď nového Touaregu mimo jiné i díky obrovskému množství chromu výrazná jako neonový poutač a zároveň svébytná. Těžko už Touareg R-Line zaměníte s menším Tiguanem.

Design vyzařuje luxus a eleganci, u verze R-Line i jistou dávku agresivity. Touareg už dávno není SUV krabicovitého tvaru. Třetí generace má mnohem splývavější tvary. V některých liniích se dá vyčíst i lehká isnpirace v současnosti velmi módním křížením SUV a kupé.

Test třetí generace VW Touareg Tady si dal Touareg dostaveníčko s jedním ze svých sourozenců z továrny v Bratislavě - s Audi Q8.

Test třetí generace VW Touareg Snad ještě více šokující byl pro mne design přístrojové desky testovaného VW Touareg. Na patnáctipalcovou obrazovku na středovém sloupku sousedící s více než dvanáctipalcovým displejem nahrazujícím přístroje jsem chvíli nevěřícně zíral. Zatím jsem u žádného jiného auta větší displej neviděl. K jeho funkčnosti se dostaneme v příští kapitole, ale bez ohledu na ni jde o fascinující prvek vyvolávající high-tech atmosféru. Nutno ale dodat, že jde o prvek příplatkový. V základním provedení dostanete obrazovku v mnohem běžnějším rozměru 9,2 palců.

Trochu jako pěst na oko se před obrazovkami jak z velínu kosmické lodi a přístrojové desky plné luxusních materiálů tyčí volant, který můžete mít třeba i v nejlevnějším volkswagenu - minivozu Up!

Jinak bych z hlediska designu ani kvality materiálů nic testovanému Touaregu nevyčítal, ale znovu připomenu, že jsem testoval verzi s cenou blížící se částce 2,5 milionu korun a tudíž příplatkovou výbavou za milion. Nedokážu posoudit, jak by na mě působilo provedení základní.

Kabina je téměř dokonale odhlučněná od vnějších vlivů. Díky za to patří i parádní aerodynamice, ani při vyšších rychlostech téměř nebylo slyšet obtékání vzduchu. Stejně bezhlučné byly například i stěrače.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus