Autoblok
Začátek článku
Design
Řidičova zóna
Kabina a kufr
Motorizace
Podvozek
Diskuze
Technická data
Luxusní, reprezentativní, velké a prostorné rodinné auto na překonávání dlouhých dálničních vzdáleností i zvládání těžkého terénu - to všechno může být Volkswagen Touareg. Záleží, jakou konfiguraci si zvolíte.
Na rozdíl od předchozí generace Touaregu, která v sobě nesla spoustu genů klasického terénního vozu, je ten aktuální spíše luxusním manažerským autem se skvěle odhlučněnou kabinou a dokonale tlumeným pérováním. Za lepší terénní schopnosti si musíte připlatit. V provedení Terrain Tech a se vzduchovým odpružením patří mezi vozy SUV k absolutní špičce.
Při porovnání s minulou generací i konkurenty oceňuji skvělé jízdní vlastnosti zejména ve smyslu poskytovaného pohodlí. Podle mého jde speciálně s příplatkovými vzduchovými tlumiči o jedno z nejkomfortnějších aut napříč všemi kategoriemi.
Touareg si za své kvality nechá zaplatit, což je asi jeho největší nevýhoda. Drahé jsou jak základní verze tak ceny příplatkové výbavy. Cena testovaného auta, které vidíte v testu na obrázcích, se vyšplhala přes 2,2 miliony korun.
Auto bych doporučil vysoce postaveným manažerům a bohatým podnikatelům, kteří chtějí od svého vozu víc než jen reprezentaci a rychlé, pohodlné překonávání dlouhých dálničních tras. Třeba schopnost pojmout rodinu i s věcmi při cestě na delší dovolenou nebo umění vyrovnat se s výrazně horším povrchem pod koly.
VW Touareg se spolu s Audi Q7 a Porsche Cayenne vyrábí na Slovensku v bratislavském závodě koncernu VW.
Druhá generace Touaregu se na českém trhu prodává od jara roku 2010. Koncem roku 2014 prošla modernizací. Všechny verze jsou vybaveny stálým pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.
Design
Líbivý, uhlazený, nekomplikovaný a souznící s ostatními volkswageny včetně třeba malého Pola - takový je vzhled Touaregu.
Modernizace v roce 2014 přinesla spíše retuše než zásadní facelift. Posuďte sami. Vlevo vidíte starší verzi, vpravo novou.
Nenašel jsem na karoserii jediný rušivý moment, auto je mi sympatické ze všech stran. Na druhou stranu v sobě nemá nic, co by mě nutilo na něm spočívat očima delší dobu. Design více dává vědět o příslušnosti ke Značce a méně vyjadřuje schopnosti auta.
Uvnitř jsem jeden fascinující prvek objevil - a tím je neskutečně masivní středový sloupek. O přístrojové desce ale platí vše, co jsem před chvílí psal o karoserii.
I přes modernizaci už Touareg není úplně na špičce, co se týká high-tech prvků, zvlášť těch, co jsou vidět na první pohled. Myslím tím třeba přístroje, které na rozdíl od Passatu nemohou být zcela digitální.
Materiály uvnitř testovaných aut odpovídají ceně vozu. Působí kvalitně až luxusně.
Neobjevil jsem nic, co by narušovalo dojem prvotřídní kvality. Fascinovalo mne naprosto dokonalé odhlučnění kabiny.
Pokračování článku Řidičova zóna
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
blog comments powered by Disqus- BMW X5
- Hyundai Grand Santa Fe
- Jeep Grand Cherokee
- Lexus RX
- Mercedes-Benz GLE
- Toyota Land Cruiser 5dv.
- Volvo XC90