Aktualizováno: 26.10.2017

Test Volkswagenu T-ROC

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4

 
Volks Wagen neboli německy lidové vozidlo v kategorii SUV, to je nový model T-ROC, který se v mnoha ohledech vymyká ostatní produkci největší evropské značky ale i většiny ostatních výrobců.

Proč lidové vozidlo? Částečně i kvůli základní ceně, která byla na podzim roku 2017 stanovená výrazně níže než u o něco většího modelu Tiguan, ale i v porovnání se Škodou Karoq. Mimo jiné i proto, že materiály použité v interiéru Volkswagenu T-ROC nejsou zdaleka tak kvalitní jako u většiny ostatních modelů VW i konkurence. Přístrojovou desku vyrobenou celou z tvrdého a na poklep hlučného plastu najdeme koncem roku 2017 v paletě vozů značky VW na českém trhu pouze u minivozu Up! nebo třeba u Škody Rapid. Také odhlučnění kabiny je výrazně podprůměrné nejen při porovnání s rodinnými SUV, i s konkurenty. Ani jízdní komfort nepatří mezi silné stránky nového SUV.

Když už jsme u konkurence, tak není vůbec lehké Volkswagen T-ROC zařadit do rozměrových škatulek. Podle nás nahradil Škodu Yeti v pozici nejmenšího SUV nižší střední třídy, kam patří i motorovou paletou, možností pohonu všech kol hned u několika motorů nebo bezpečnostními prvky základní výbavy. Jenže některými rozměry by VW T-ROC pasoval i mezi malá SUV, kde se pro něj najdou také soupeři, v první řadě filozofií velmi podobné Suzuki Vitara.

Volkswagen T-ROC nabízí v porovnání s konkurencí velmi zábavné jízdní vlastnosti, na SUV je jízda s ním až neskutečně sportovní, i když zatím soudím pouze po testech verzí s pohonem všech kol a osmnáctipalcovými koly a dvoulitrovými motory. Potěšilo mne rovněž jeho chování mimo asfalt. Jako velkou zbraň vidím i design vozu.

VW T-ROC by si podle mě měli kupovat hlavně mladí lidé – ať už věkem či duchem – kteří jsou ochotni ke kompromisům v otázce pohodlí, když pro ně bude jízda zábavná stejně jako koncept celého auta. Volkswagen T-ROC by měl oslovit jednotlivce, páry i celé rodiny, na rozdíl od Tiguanu zřejmě nebude mít vůbec žádné ambice zabydlet se ve firemních flotilách.

Volkswagen T-ROC se na českém trhu v předprodeji nabízí od října 2017, první vozy budou u prodejců začátkem ledna 2018. Vyrábí se v Portugalsku nedaleko Lisabonu.

Design

Volkswagen T-Roc - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen T-Roc - pohled bok dopravaVolkswagen T-Roc - pohled záď čistáVolkswagen T-Roc - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen T-Roc - pohled příď čistá

 

Při hodnocení vzhledu auta jsem ovlivněný tím, že jsem zatím testoval a viděl pouze nejvyšší stupně Design Style a Sport, které jsou samozřejmě také designově nejzajímavější. Základní provedení T-ROC a Design s šestnáctipalcovými koly bez možností vícebarevného provedení karoserie zřejmě takovým trhákem nebudou.

Testovaná provedení se mi ale hodně líbila, na auto značky Volkswagen je T-ROC opravdu originální a slušný odvaz. Hodně mu sluší testované kombinace modré karoserie s bílou střechou nebo zlatožluté kurkumové barvy většiny auta s černou střechou a chromovými doplňky. Kontrastní lakování střechy patří ke standardu výbavy Design Style.

Test Volkswagenu T-ROC Ke standardu každého Volkswagenu T-ROC patří výrazné LED denní svícení v podobě obrysu jakési šipky ukazující do středu auta.

Test Volkswagenu T-ROC To při řidičem avizovaných změnách směru jízdy zežloutne a stane se viditelným blinkrem. Hodně zajímavý a vtipný nápad! Líbí se mi i silueta střechy částečně inspirovaná vozy kupé. Také interiér testovaných vozů vypadal na první pohled zajímavě.

Test Volkswagenu T-ROC Barva karoserie se může dovnitř auta promítnout v podobě panelů obkládajících přístrojovou desku i další části interiéru, částečně se objevuje i na čalounění. To pěkně rozbíjí základní tmavě šedé tvrdé plasty, které nepůsobí moc kvalitně na pohled, když třeba opravdu nepříjemně odrážejí sluneční paprsky, a už vůbec ne na poklep. Bez kontrastní barvy u základních verzí může být přístrojová deska dost nudná a nevzhledná. Samozřejmě, že její monolit rozbíjí i audiosystém, který už v základním provedení obsahuje dotekový displej s úhlopříčkou 6,5 palců (u testovaných aut byla vyšší osmipalcová verze) a u dražších provedení také celodigitální přístrojový štít. Ani tyto moderní prvky ale nedokáží zcela zakrýt lacinost plastů na přístrojové desce. Nejvíc se přístrojovka Volkswagenu T-ROC podle mě podobá Škodě Rapid. U značky VW si podobně laciné provedení prostoru před řidičem a spolujezdcem vybavuji pouze u minivozu Up!

Lacinost se projevuje i hlasitým plechovým zvukem při zavírání dveří, nebo křápnutím při zavření přihrádky před spolujezdcem. Na druhou stranu jsme při testech tří verzí nezaznamenali ani na největších nerovnostech nějaké pazvuky způsobené špatným slícováním a zpracováním.

Odhlučnění kabiny je na poměry SUV nižší střední třídy špatné. Řidič hodně slyší jak zvuk motoru, tak obtékání vzduchu kolem karoserie, a asi nejvíc odvalování pneumatik. Netypicky hlasité jsou na poměry VW i zvuky některých ovladačů. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus