Aktualizováno: 23.7.2020

Test Volkswagenu T-ROC

 

 
Volks Wagen neboli německy lidové vozidlo v kategorii SUV, to je nový model T-ROC, který se v mnoha ohledech vymyká ostatní produkci největší evropské značky ale i většiny ostatních výrobců.

Proč lidové vozidlo? Částečně i kvůli základní ceně, která byla na podzim roku 2017 stanovená výrazně níže než u o něco většího modelu Tiguan, ale i v porovnání se Škodou Karoq. Mimo jiné i proto, že materiály použité v interiéru Volkswagenu T-ROC nejsou zdaleka tak kvalitní jako u většiny ostatních modelů VW i konkurence. Přístrojovou desku vyrobenou celou z tvrdého a na poklep hlučného plastu najdeme koncem roku 2017 v paletě vozů značky VW na českém trhu pouze u minivozu Up! nebo třeba u Škody Rapid. Také odhlučnění kabiny je výrazně podprůměrné nejen při porovnání s rodinnými SUV, i s konkurenty. Ani jízdní komfort nepatří mezi silné stránky nového SUV.

Když už jsme u konkurence, tak není vůbec lehké Volkswagen T-ROC zařadit do rozměrových škatulek. Podle nás nahradil Škodu Yeti v pozici nejmenšího SUV nižší střední třídy, kam patří i motorovou paletou, možností pohonu všech kol hned u několika motorů nebo bezpečnostními prvky základní výbavy. Jenže některými rozměry by VW T-ROC pasoval i mezi malá SUV, kde se pro něj najdou také soupeři, v první řadě filozofií velmi podobné Suzuki Vitara.

Volkswagen T-ROC nabízí v porovnání s konkurencí velmi zábavné jízdní vlastnosti, na SUV je jízda s ním až neskutečně sportovní, i když zatím soudím pouze po testech verzí s pohonem všech kol a osmnáctipalcovými koly a dvoulitrovými motory. Potěšilo mne rovněž jeho chování mimo asfalt. Jako velkou zbraň vidím i design vozu.

VW T-ROC by si podle mě měli kupovat hlavně mladí lidé – ať už věkem či duchem – kteří jsou ochotni ke kompromisům v otázce pohodlí, když pro ně bude jízda zábavná stejně jako koncept celého auta. Volkswagen T-ROC by měl oslovit jednotlivce, páry i celé rodiny, na rozdíl od Tiguanu zřejmě nebude mít vůbec žádné ambice zabydlet se ve firemních flotilách.

Volkswagen T-ROC se na českém trhu v předprodeji nabízí od října 2017, první vozy budou u prodejců začátkem ledna 2018. Vyrábí se v Portugalsku nedaleko Lisabonu.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus