Aktualizováno: 8.9.2017

Test Volkswagenu Polo

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 5
Testované motory: 1.0 TSI, 1.0 TSI DSG

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Palubní desku považuji za velmi povedenou. Na jednu stranu jsou tu známé ovladače z ostatních Volkswagenů, na druhou stranu tu najdeme i celou řadu nových prvků, takže se vlastně člověk nenudí. Posaz za volantem je ukázkový, rozhled ven také.

Test Volkswagenu Polo Volant už dobře známe. V základu je samozřejmě nastavitelný podélně i výškově a to v docela slušném rozsahu. Na obrázku vidíte jeho multifunkční verzi dostupnou od prostřední výbavy Comfortline. Ovladače jsou stejné jako u Golfu a jiných Volkswagenů.

Test Volkswagenu PoloPřístroje jsou také dobře známé. Už v základu dostanete povedený palubní počítač.Vše je přehledné a dobře čitelné.

Test Volkswagenu PoloZa příplatek má být k dispozici i displej nahrazující budíky. Jde o druhou generaci systému, ktreý má už Golf, Passat nebo Arteon. V ceníku Pola ale aktuálně není (září 2017), objeví se později. Vůz s touto výbavou jsem neřídil, ale obrázek slibuje praktické funkce.

Test Volkswagenu PoloZa celkem rozumný příplatek dostanete také lesklý displej zábavního systému s navigací, na který se sice chytají otisky prstů, ale funguje rychle a má hezkou grafiku.

Test Volkswagenu PoloZařízení lze propojit s chytrými telefony a pak nechat jejich menu zobrazit – jako tady iPhone.

Test Volkswagenu PoloŘadu dalších ovladačů najdete u patky řadící páky, včetně startovacího tlačítka, voliče režimů adaptivních tlumičů nebo systému pro automatické parkování.

Ceník Pola je na jeho kategorii velmi pestrý. Za hodně funkcí se ale musí připlácet. K dispozici je i varování před nebezpečím v mrtvém úhlu a v nabídce dokonce nechybí ani adaptivní tempomat, tedy systém schopný na dálnici udržovat vzdálenost za ostatními vozy. Za něj si automobilka také účtuje další peníze.

Vrcholem jsou pak adaptivní tlumiče DCC umožňující nastavení tuhosti, což je v této kategorii raritou. O nich více až v kapitole podvozku.

Kabina a kufr

Volkswagen Polo 5dv. nový - pohled sedadla přední Volkswagen Polo 5dv. nový - pohled sedadla zadní Volkswagen Polo 5dv. nový - pohled kufr základní Volkswagen Polo 5dv. nový - pohled kufr maximální

 

Přesné měření ještě v době psaní základní recenze nemám, nicméně nárůst rozvoru se projevil na podélném prostoru v kabině zcela očividně. Na předních místech nevidím žádný problém ani pro vyšší postavy, dokonce jsem měl i kam složit nohy. Prostoru nad hlavou je také dostatek.

Test Volkswagenu Polo Na zadních sedadlech je samozřejmě potřeba v rámci třídy se uskromnit, ideální je cestování ve dvou. Další dva dospělí se sem ale také na středně dlouhé trasy vejdou, aniž by nějak trpěli. Jen koleny budou brousit do zad předních sedadel.

Test Volkswagenu Polo Kufr patří ke špičce v dané kategorii. Pokud ho srovnáme s českým bestsellerem, tak je dokonce větší a to o celých 21 litrů. Celkem výrobce udává 351 litrů v základním rozměru přepravní kapacity.

Test Volkswagenu Polo Zadní sedadla se ale nesklápí do roviny, což by mohlo vadit při transportu větších předmětů.

Test Volkswagenu Polo Hodně místa najdete také pod podlahou, zejména pokud nemáte rezervu, ale jen dofukovací sadu. V takovém případě je tu hotová studně.

Test Volkswagenu Polo Ke kufru mám i výtku z hlediska absence jakéhokoliv systému pro zafixování drobností. Žádné síťky, žádné kapsy, to je škoda.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus