Aktualizováno: 8.9.2017

Test Volkswagenu Polo

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 5
Testované motory: 1.0 TSI, 1.0 TSI DSG

Motory, řazení, řízení, brzdy

Základem jsou tříválce, ten silnější má turbodmychadlo. K dispozici je také upravená varianta jezdící na stlačený zemní plyn (CNG). V nabídce je ještě sportovně střižená verze GTI, kterou ale máme zavedenou jako samostatný model. Později se dočkáme třeba menších čtyřválcových dieselů.

Zatím se všechny motory vyjma GTI pojí s manuální pětistupňovou převodovkou. Pro silnější tříválec je pak ještě možnost sedmistupňového automatu DSG, GTI má šestistupňový. Poháněná jsou samozřejmě přední kola.

1.0

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

1.0 TSI

Benzínový tříválec považuji za velmi povedený motor. Litrová přeplňovaná jednotka produkuje výkon 70 kW, což není sice papírově mnoho, ale díky slušné pružnosti to pro Polo víc než stačí. Hlavně když se spojí s povedenou manuální převodovkou, kterou popisuji níže. Akcelerace z nuly na 100 km/h trvá 10,8 sekundy, to je u převážně městského vozu také dostatečné, navíc v nízkých rychlostech je s tímto motorem docela pružný.

Po nastartování i během jízdu je nutné chválit také kultivovanost. U tříválců jsem zvyklý na vrnivý hluk, vibrace. Nic takového se tady ale nedostavuje, motor je naprosto tichý. Týden před svezením s Polem jsem měl možnost řídit auto s přeplňovaným tříválcem od koncernu PSA (1.2 PureTech), který mě obdobně mile překvapil. I díky tomu lze konstatovat, že oba motory patří k tomu nejlepšímu mezi tříválci.

S manuální převodovkou točí pohonná jednotka okolo 3000 otáček za minutu při dálničních 130 km/h, což dává možnost autu ještě akcelerovat. Navíc se odvděčí slušnou spotřebou. Zatím jsem s autem ujel jen pár desítek kilometrů, takže je závěr příliš brzký, ale za 5 litrů se mi dařilo skončit testovací den. Při dlouhodobém ježdění se zdá být tabulkových 4,4 litru reálných.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

1.0 TSI DSG

 

Po svezení v kombinaci tříválce s manuální převodovkou jsem na chvíli usedl i za volant verze s automatem. Opět lze hovořit o tichosti, také po dynamické stránce jsou si oba vozy podobné. Na dálnici točí motor o pár set otáček méně. Spotřeba byla vyšší, konkrétně 5,6 litrů benzinu na 100 km. V provozu jsem ale ujel jen 30 kilometrů a tak nelze vyloučit vliv okolní dopravy. Podle tabulek má být spotřeba s automatem o dvě deci vyšší. Pořízení této verze doporučím těm, co hledají pohodlné ježdění.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Řazení

Test Volkswagenu PoloManuální převodovka je sice jen pětistupňová, ale patří k těm nejlepším, které jsem v této třídě mohl řídit. Volkswagen zkrátka umí udělat skříň s jasně definovanými dráhami. Nic nezadrhává, nehlučí a páka je pevná a hlavně přesná. Převody jako takové jsou nastaveny jako delší (s benzinovým turbem)

Test Volkswagenu PoloAutomat se mi zdál u tak malého vozu trochu jako přestřel, ale klientelu si najde. Dvouspojka funkguje dobře, jen několikrát se mi stalo, že zařadila trochu podivně až to v ní zachrastilo. Bylo to při pomalém popojíždění a náhlém sundání nohy z plynu. Nebyl jsem jediný, kolegové zaznamenali podobný efekt. V rámci fungování jde ale o marginální záležitost a tak pokud chcete pohodlné cestování bez nutnosti šlapat na spojku, doporučuji.

Řízení

Je skvělé. Velmi citlivé a navíc přesné. Vím, že jsme to už psali o minulé generaci, ale Polo se prostě ovládá pohodlně a zároveň docela zábavně. Posilovač má samozřejmě vyšší účinnost, což se u městského auta očekává.

Podvozek

Polo má sice vyšší cenovku, ale tu si jednoznačně dokáže obhájit svými jízdními vlastnosti. Právě přechod na platformou MQB A0 je jeho největší konkurenční výhodou, i proti koncernové sestřenici Fabii, která ji nepoužívá. Srovnávat se tak může hlavně s Ibizou. Právě platforma autu propůjčila velmi dospělé chování, což způsobuje, že jsem se za jeho volantem cítil jako v o třídu větším modelu.

Test Volkswagenu PoloZákladní podvozek je velmi dobře vyvážený. Je sice tužší, ale to neznamená, že by nedokázal dobře filtrovat nerovnosti. Pohodlí dokáže poskytnout i bez toho, aby svou posádku houpal. Polo je v zatáčkách sebejisté, na rozbitých cestách neposkakuje a navíc je podvozek velmi dobře odhlučněný. Troufám si tvrdit, že lepší jízdní vlastnosti ve třídě nenajdete.

A pak je tu ještě jeden trumf. Polo je snad jediným vozem své kategorie, který za příplatek nabízí nastavitelné tlumiče DCC. To je další výhoda platformy MQB. Výběr jízdních režimů umožní měkčí nebo sportovnější svezení. S vozem vybaveným tímto příplatkem jsem ale bohužel neměl zatím tu čest.

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus