Aktualizováno: 14.10.2019

Test nového Volkswagenu Passat Variant

 

 
Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle mne naváže. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř auta se dá označit za revoluci. A jen těžko hledám oblast, kde by Passat Variant  nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Fascinuje mne zejména lehkost jízdního projevu testovaných verzí kombíku, která se kombinuje s tradičním komfortem, i když ten nebyl u verze bez adaptivních tlumičů tak vynikající jako u sedanu touto vychytávkou disponujícím.

Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb auta v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Skvělé jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

Na výběr je mezi pohonem přední nápravy a všech kol s označením 4Motion. K častějším výletům mimo zpevněné cesty slouží verze Alltrack, kterou vedeme jako samostatný model.

Vysoké ceny příplatkové výbavy jsou spolu s pouze základní dvouletou zárukou nejvýznamnější slabinou při srovnání s soupeři.

Kombík odvozený od Volkswagenu Passat osmé generace se v Česku prodává od konce roku 2014.

"SEat alhambr ".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus