Aktualizováno: 23.7.2020

Test Volkswagen Passat Variant

 

 
Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tyto úspěchy i díky verzi kombi (Variant) navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla faceliftem.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř vozu se dá označit za revoluci. A jen těžko hledáme oblast, kde by Passat Variant nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb automobilu v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Skvělé jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

V červenci téhož roku jsme v týdenním testu prověřili Volkswagen Passat Variant s agregátem 2.0 TSI (200 kW). Tato pohonná jednotka nám doslova vyrazila dech svou dynamikou. Překvapila nás také svou nesmírnou kultivovaností a úsporností. Za nás mohu s klidným srdcem říci, že jde o vůbec nejlepší motor z celého koncernu.

Manažersko-rodinné kombi si můžete pořídit jak s pohonem přední nápravy, tak i všech kol s označením 4Motion. K častějším výletům mimo zpevněné cesty slouží verze Alltrack, kterou vedeme jako samostatný model. Zajímavostí je i plug-in hybrid GTE. Toto provedení jsme zkoušeli jako první po nedávné modernizaci, proto většina fotek v tomto testu pochází z něj.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus