Aktualizováno: 21.5.2020

Test Volkswagen Passat Variant

 

 
Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla facelitem.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř auta se dá označit za revoluci. A jen těžko hledáme oblast, kde by Passat Variant nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb auta v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Skvělé jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

Na výběr je mezi pohonem přední nápravy a všech kol s označením 4Motion. K častějším výletům mimo zpevněné cesty slouží verze Alltrack, kterou vedeme jako samostatný model. Zajímavostí je i plug-in hybrid GTE. Ten jsme testovali jako první motorizaci modelu po faceliftu, proto většina fotek v tomto testu zatím pochází z něj.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus