Aktualizováno: 9.12.2014

Test osmé generace Volkswagenu Passat

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 0

 
Volkswagen Passat se stal v Česku pro spoustu manažerů vysněným autem. Dlouhá léta drží pozici nejoblíbenějšího zahraničního vozu střední třídy. Nová, už osmá generace podle mne náskok před konkurenty ještě zvýší.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř auta se dá označit za revoluci. A jen těžko hledám oblast, kde by Passat nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Fascinuje mne zejména lehkost jízdního projevu testovaných verzí Passatu, která se kombinuje s tradičním komfortem. Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb auta v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Vynikající jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

Kromě verzí s pohonem přední nápravy nechybí v nabídce ani "čtyřkolka" označovaná jazykem Volkswagenu jako 4Motion.

Jediným zásadním záporem u vyšperkovaných variant, které jsem zatím testoval, byly příplatky za některé prvky výbavy. Z hlediska poměru ceny a výbavy základních verzí je na tom novinka vzhledem ke konkurentům proti předchozí generaci lépe. High-tech vychytávky však přijdou na velké peníze a vystřelily cenu všech zkoušených aut vysoko nad milion.

Volkswagen Passat osmé generace se v Česku prodává od konce roku 2014.

Design

Volkswagen Passat - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Passat - pohled bok dopravaVolkswagen Passat - pohled záď čistáVolkswagen Passat - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Passat - pohled příď čistá

 

Vizáž karoserie zdaleka nenaznačuje revoluci, která proběhla uvnitř auta. Vzhledem k prodejním výsledkům Passatu by ale nějaká zásadní designerská změna ani nedávala logiku. Vůbec jsem nebyl překvapený, když jsem na prezentaci zjistil, že vizáž karoserie dostal na starosti pán ve středních letech. Vizáž auta je opravdu vyzrálá.

Na první pohled opět vidíte - Passat. Ale když se na novinku podíváte detailněji, zjistíte, že osmá generace vypadá díky ostřeji řezaným rysům moderněji, dynamičtěji a zároveň honosněji a luxusněji než předchůdce. Trochu mi připomíná vrcholný model Volkswagenu Phaeton.

Všechna provedení, která jsem zatím testoval, zkrášlovala příplatková osmnácti a devatenáctipalcová kola, základ přitom tvoří šestnáctky.

Test osmé generace Volkswagenu Passat Zkoušená auta na mě "dělala oči" slušivými a také příplatkovými LED světlomety. Chci tím říct, že základně vybavená auta asi takovou parádu neudělají, ale rozdíl by neměl být dramatický.

Množství příplatkové výbavy v testovaných autech samozřejmě ovlivňovalo také dojem z interiéru, který byl na úrovni luxusních značek. Jim ale odpovídala i cena testovaných passatů.

Kombinace voňavé měkké kůže, kartáčovaného hliníku, velkých displejů a měkkých plastů zabalená do praktických, ale zároveň pohledných a vycizelovaných křivek neměla chybu.

Kvalitu naznačují i naprosto nehlučné stěrače, tlumený zvuk zavírání dveří i schránek nebo mačkání tlačítek. Celkově vynikající úroveň odhlučnění kabiny měla zřejmě na svědomí i speciální příplatková boční a přední okna absorbující randál.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus