Aktualizováno: 3.8.2018

Test modernizovaného VW Golf Sportsvan

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3

 
Třetí generace nafouknutého Golfu se poprvé nejmenuje Plus, ale Sportsvan. Zvýrazňovat sportování u typicky rodinného auta, to může u někoho vyvolávat shovívavý úsměv, nicméně po testování různých verzích Golfu Sportsvan před modernizací v roce 2017 i po ní hodnotím jízdní vlastnosti v zatáčkách v porovnání s ostatními rodinnými vozy kategorie MPV jako špičkové a zábavné.

Volkswagen Golf Sportsvan převyšuje většinu konkurentů jízdním komfortem, vlastnostmi některých motorů nebo třeba podélnou prostorností interiéru.

Golf Sportsvan je o 9 cm delší, 1 cm širší a 12 cm vyšší než Golf hatchback. Nabízí tedy více vnitřního prostoru a také vyšší polohu sezení. Proti předchůdci, Golfu Plus, narostl Sportsvan do délky o více než 13 cm. Z křížence mezi hatchbackem a MPV se proporcemi posunul mezi čistokrevné, i když menší velkoprostorové vozy nižší střední třídy. Větší a až sedmimístný Touran nyní tvoří něco jako jeho Grand verzi.

Nevýhodu proti většině ostatních kompaktních MPV představuje vyšší základní cena Golfu Sportsvan, kterou ale částečně ospravedlňuje bohatá standardní výbava. V roce 2018, kdy píšeme tento test, ale není rozdíl tak velký jako v roce 2014, kdy byl model uveden na trh. Výrazně levnější byly v roce 2018 pouze dacie. Na většinu soupeřů Volkswagen Golf Sportsvan ztrácí i délkou zavazadlového prostoru, která se ale dá zvětšit posouváním zadních sedadel až o 18 cm.

Volkswagen Golf Sportsvan se na českém trhu nabízí od jara roku 2014. Koncem roku 2017 se začala prodávat modernizovaná verze s ostřejším sportovnějším designem, modernizovanou přístrojovou deskou a novými motory.

Design

Volkswagen Golf Sportsvan - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Golf Sportsvan - pohled bok dopravaVolkswagen Golf Sportsvan - pohled záď čistáVolkswagen Golf Sportsvan - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Golf Sportsvan - pohled příď čistá

 

Sportsvan se sice zepředu Golfu hatchback podobá, ale zároveň se od něj docela zřetelně liší tvarem světlometů, mlhovek, nárazníku i dalších dílů přídě. Obsahuje mnohem více chromovaných lišt.

Test modernizovaného VW Golf Sportsvan Test modernizovaného VW Golf Sportsvan Posuďte sami. Nahoře vidíte příď Golfu, dole Sportsvanu.

Zádi i boční profil se liší ještě výrazněji.

Svému jménu se snaží Golf Sportsvan dostát na poměry vozů MPV docela dynamickými křivkami, které se ještě zostřily při modernizaci v roce 2017.

Test modernizovaného VW Golf Sportsvan Opět můžete posoudit sami, zde vidíte příď auta před faceliftem.

Test modernizovaného VW Golf Sportsvan Nejvyšší řadu světlometů už netvoří xenony, ale příplatkové LEDky. Tyto jsou statické, ale existují ještě dražší s natáčením do zatáček a regulací dálkového svícení.

Dřívější střídnost a nenápadnost v porovnání s konkurenty už zdaleka tak neplatí. Design ale podle mne zůstává velmi nadčasový a nestárnoucí - tak jako u většiny vozů značky Volkswagen.

Z interiéru dýchá typická útulnost a kvalita, u nejvyšší výbavy Highline s příplatkovými prvky i high-tech (modernizace v roce 2017 tomuto dojmu hodně pomohla) a sex-appeal. Materiály potěší oči i hmat. Chod ovladačů a tlačítek je tlumený, tichý a precizní. Dveře se zabouchnou bez plechového řinčení, odhlučnění karoserie patří k absolutní špičce. To platilo i pro testované auto poháněné tříválcovým benzinovým turbomotorem.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus