Aktualizováno: 6.4.2017

Test Volkswagenu e-Golf

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 100 kW

 
Cítím se v něm za volantem stejně příjemně a přirozeně jako v normálním golfu. Při rozjíždění mám spíš pocit, že jedu ve sportovním Golfu GTI. Přitom neslyším motor, protože konzumuje elektřinu. Testoval jsem Volkswagen e-Golf - a to už podruhé. Nejnověji po významné modernizaci v roce 2017.

Podle výrobce se s elektrickým golfem v praxi ujede na jedno nabití v průměru celého roku (hodně záleží na počasí) kolem 200 km, což mohu potvrdit, laboratorní testy zjistily dojezd až 300 km. Před modernizací e-Golfu to bylo jen 130 až 190 km. Z běžné sítě vůz následně dočerpává energii třináct hodin - stejně jako dříve.

V porovnání s ostatními elektromobily zaujme zejména čtyřmi stupni intenzity rekuperace - tedy brzdění motorem, přeměňování kinetické energie na elektřinu a jejího ukládání do baterií.

E-Golf vznikl z pětidveřového Golfu a ponechává si většinu jeho výhod při porovnání s ostatními kompaktními hatchbacky.

V první řadě jde o dospělost, komfort a suverenitu podvozku s víceprvkovou zadní nápravou. Nejen většinu elektromobilů, ale také kompaktních hatchbacků překonává rovněž propracovaností řidičovy zóny.

Volkswagen e-Golf patří stejně jako všechny ostatní elektromobily zejména do velkoměstských aglomerací. Lidem nesmrdí pod nos a neruší je hlukem, což ale může být v případě neopatrných chodců i na škodu. Fascinuje téměř dokonalý klid v kabině.

Pořídit by si Volkswagen e-Golf mohli zejména bohatší lidé z města a příměstských oblastí naklonění ekologii a novým technologiím jako druhé auto do rodiny, se kterým se jezdí do práce, na nákupy nebo pro děti do školy - zkrátka se s ním vyřizuje běžná agenda všedního dne. Na to jeho dojezd bohatě stačí. A nyní už dost často i na víkendové cesty na chalupu nebo chatu.

Největší nevýhodu podle mě představuje cena výrazně vyšší než u podobně velkého Nissanu Leaf a srovnatelná s extravagantním BMW i3. Částečně ji ale kompenzuje bohatá standardní výbava.

Volkswagen e-Golf se na českém trhu prodává od poloviny roku 2014, v roce 2017 prodělal výše zmíněnou modernizaci.

Design

Volkswagen e-Golf - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen e-Golf - pohled bok dopravaVolkswagen e-Golf - pohled záď čistáVolkswagen e-Golf - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen e-Golf - pohled příď čistá

 

Elektrický golf se na první pohled liší od benzinového jen v detailech.

Test Volkswagenu e-Golf Test Volkswagenu e-Golf  Posuďte sami. U zlatého vozu vidíte příď klasické verze, bílý je e-Golf. Zajímavé je, že facelift v roce 2017 znamenal u elektrogolfu jen minimální změny designu.

Test Volkswagenu e-Golf Poznávacím znakem e-Golfu jsou i nadále zejména výrazná LED světla pro denní svícení. Kompletně diodami jsou tvořeny i hlavní světlomety (po modernizaci dostaly modré lemování) nebo zadní lampy.

Test Volkswagenu e-Golf V interiéru najdete změn proti běžnému golfu ještě méně. Mírně upravené jsou třeba palubní přístroje. Kožené čalounění je prošívané modrou nití, modrá je taková rozpoznávací barva pro elektrický golf.  

E-Golf se nabízí v jediném výborně vybaveném stupni výbavy, takže exceluje na poměry kompaktních hatchbacků luxusně vyhlížející přístrojovou deskou včetně velkého dotekového displeje (9,2 palců) s navigací na středovém panelu.

Modernizace se tady nejvíce projevila v možnosti připlatit si za plně digitální přístroje Active Info Displej. Větší a efektnější než dříve je také displej multimediálního systému na středovém panelu.

Parádní disciplínou většiny elektromobilů je ticho v kabině a e-Golf není v tomto ohledu výjimkou. Spíše naopak, k čemuž přispívá výborná aerodynamika.

Nenašel jsem jediný důvod ke stížnostem na kvalitu zpracování auta.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus