Aktualizováno: 17.3.2017

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 2
 

 
Volkswagen Beetle, stylový třídveřový hatchback se silným odkazem na svého legendárního předchůdce, prodělal facelift. S ním přišla na řadu také nabídka stylových výbav. Kromě módní „džínové“ varianty Denim, černé Black Edition nebo stylové Design, si lze pořídit i „plážovou“, nazvanou Dune. Jednotlivé výbavy mají specifické prvky, takže si stačí vybrat, co komu sedne.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu My jsme v první testu vyzkoušeli přávě variantu Dune. Ta se na první pohled tváří, jako by byla schopná vyrazit i do lehkého terénu. Jsou to ale samozřejmě jen mimikry. Brouk hraje samozřejmě i v tomto provedení hlavně na stylovou notu.

Aktuální Volkswagen Beetle je druhou reinkarnací ikonického vozu, jemuž se podařilo rozhýbat poválečnou Evropu. Jeho první moderní verze byla spíš vnímána jako auto pro ženy. Druhá je o poznání sportovnější. Vděčí za to snížené střeše, která dodává vzhled kupé. Vyloženě pánskou záležitostí by mohla být právě i varianta Dune. Jde o výbavu, jež v ceně zahrnuje řadu nápadných prvků.

Asi nejvýraznější je díky své barvě, která nese označení žlutá Sandstorm. Doplňují ji stříbrná zpětná zrcátka, černá střecha nebo černé křídlo a la „kachní ocas“ na zádi. Dune se tváří terénně. Očividně chce lákat ty, kterým se líbí styl takzvaných allroadů, tedy vozů na vyšším podvozku připravených dovézt svého majitele za dobrodružstvím někam mimo asfalt. Proto má Dune podobnou ochranu karoserie spočívající v tmavých plastových lemech okolo prahů a oblouků nad koly a chromové kryty pod přídí a zádí. Podvozek byl zvýšen o jeden centimetr, ale pohon všech kol by zájemce o opravdovou jízdu mimo asfalt hledal marně. Do žádných odvážnějších misí by se tedy s tímto vozem pouštět neměl.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu Interiér pokračuje ve stejném duchu jako exteriér. Písková barva se přelila na palubní desku a na vnitřní panely dveří. Tím se jí podařilo vytvořit dojem, že i kabina je kovová, podobně jako tomu bývalo u stařičkých brouků. Tady jde tedy o plast. Žlutá se objevuje ještě na obšití páky automatu nebo volantu a také na sedadlech. Kokpit tak působí jako do detailu promyšlené místo.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu Retro styl neznamená, že by majitel přišel o moderní prvky výbavy. Auto lze doplnit třeba o příplatkovou dotykovou obrazovku s přehrávačem multimédií a navigací.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu Vrch palubní desky mohou za pár tisícikorun navíc obsadit tři speciální budíky s ukazateli teploty oleje, tlaku turbodmychadla a stopkami. Reálně jde opět spíš o dojem než o funkčnost. Totéž lze říci rovněž o bezrámových dveřích, kterými se přistupuje do kabiny.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu Milovníci rockové hudby ocení příplatkovou audiosoustavu o výkonu 400 kilowattů od slavného výrobce elektrických kytar Fender. Zní dobře, zvlášť zapojí-li se do práce silný subwoofer ukrytý v kufru. Myšlenkou zřejmě bylo, že majitel dojede s Beetlem Dune na pláž, otevře dveře i kufr a pustí si k pikniku svou oblíbenou desku od AC/DC.

Beetle ani ve verzi Dune není primárně zaměřen na praktičnost. Jeho čtyřmístný interiér je proto třeba brát s rezervou. Zadní sedadla jsou spíš na nouzové přejíždění. Naopak vpředu se sedí stejně pohodlně jako v běžném golfu. Kufr je také praktický. Třetí dveře se otevírají jako liftback. Jsou docela těžké a mohly by se vyklápět výš, aby se člověk neuhodil o vyčnívající vnitřní část zámku. Do kufru se nicméně vejde slušných 310 litrů zavazadel.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu Verze Dune může jezdit s jakýmkoliv motorem z nabídky Beetlu.

Testovaný přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní se jeví jako ideál. Má hezký zvuk a v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG přijatelnou spotřebu okolo osmi litrů benzinu na 100 kilometrů.

Test Volkswagenu Beetle po faceliftu Automat se ho snaží držet v co nejnižších otáčkách. To může být nepříjemné, pokud řidič od vozu vyžaduje dynamičtější svezení. Naštěstí stačí podřadit o stupeň páčkou pod volantem a Beetle předvede slušný rozjezd.

Auto má navíc dobře nastavený podvozek, takže ani na velkých, 18palcových kolech (jsou v ceně) nezlobí výraznými ranami na nerovnostech. Rozhodně je komfortnější než třeba konkurenční Mini Cooper.

Za volantem tohoto vozu zřejmě nejčastěji potkáme mladší řidiče či bezdětné páry, které nechtějí zapadnout v šedi každodenního provozu. Model Beetle Dune je totiž tak výrazný, že si ho s jiným vozem jen tak nespletete.

Podrobný test Volkswagenu Beetle před modernizací si můžete přečíst zde.

Volkswagen Beetle - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Beetle - pohled bok dopravaVolkswagen Beetle - pohled záď čistáVolkswagen Beetle - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Beetle - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Volkswagen Beetle - pohled sedadla přední Volkswagen Beetle - pohled sedadla zadní Volkswagen Beetle - pohled kufr základní Volkswagen Beetle - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Volkswagen Beetle Cabriolet