Aktualizováno: 8.9.2017

Test modernizovaného VW Polo

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 MPI/55 kW, 1.2 TSI/66 kW, 1.4 TDI

 
Pátá generace jednoho ze symbolů evropských malých aut přijela na český trh v roce 2009 a o pět let později absolvovala relativně malou modernizaci zvenčí, ale poměrně zásadní uvnitř.

Čím Polo převyšuje své konkurenty? Dospělostí a vyvážeností. Nejen designem, ale i kvalitou interiéru a jízdními vlastnostmi připomíná vítěz novinářské ankety o evropské auto roku 2010 svého většího bratra Golfa. S jistými omezeními může sloužit i jako rodinné auto, spíš bych ho ale viděl jako druhý vůz pro bohatší rodiny, automobil pro starší páry, nebo služební auto.

Nedostatků moc nemá. Cenově se ale nachází výš než většina lidových konkurentů.

Silnou stránkou Volkswagenu Polo jsou po modernizaci motory. Řada z nich dosahuje rekordně nízké spotřeby, ne vždy se ale rekordmani objevují v nabídce pro český trh.

Nedovážejí se k nám speciální úsporné verze BlueMotion nebo BlueGTI s vypínatelnými válci.

Na začátku prodeje modernizované verze nebyly k dispozici ani Cross Polo, které vypadá jako kříženec s terénním autem, nebo třídveřová verze. Ty se ale od konce roku 2014 nabízejí a vedeme je jako samostatné modely.

Design

Volkswagen Polo 5dv. - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Polo 5dv. - pohled bok dopravaVolkswagen Polo 5dv. - pohled záď čistáVolkswagen Polo 5dv. - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Polo 5dv. - pohled příď čistá

 

V jednoduchosti je síla! Karoserie Pola je do všech směrů tak akorát velká, takže působí vyváženě a kompaktně. Chybí emotivní prvky typu gigantických tlam nebo netradičních křivek, přesto autu neschází dynamika a šarm.

Test modernizovaného VW Polo Test modernizovaného VW Polo Modernizace v roce 2014 nepřinesla nic zásadního, jak můžete zjistit při porovnání s předchozí verzí (vlevo). Příď Pola vypadá po faceliftu ještě jednodušeji, čistěji a také o něco moderněji. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Vzhledem k tomu, že se do Česka nedováží základní výbavový stupeň Trendline, tak všechna pola mají například kliky a zrcátka lakovaná v barvě karoserie.

Podobné pocity jako karoserie ve mě vyvolává interiér. Také u něj prospívá absence výbavy Trendline s tvrdými plasty a volantem bez kůže. Aktuální základní stupeň Comfortline už vypadá velmi úhledně a kvalitně.

Na rozdíl od karoserie prošla přístrojová deska proměnou dost výraznou, o níž se postaral například nový volant, moderní páčky pod volantem nebo nová generace rádií a multimediálních systémů. Rozhodně jí to prospělo a působí mnohem moderněji než dříve.

Kvalita použitých materiálů a zpracování se pozná už z tlumeného zabouchnutí dveří nebo schránky před spolujezdcem.

U tří z pěti testovaných aut na mezinárodní prezentaci jsem ale objevil mouchy. Jednomu povrzávaly stěrače a u dvou dalších něco drnčelo a šramotilo v palubní desce.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus