Aktualizováno: 6.8.2015

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Stejně jako u hatchbacku mě od prvního okamžiku, kdy jsem nahlédl do nového Aurisu TS, překvapil netypický tvar přístrojové desky, která se před šoférem tyčí kolmo jak skalní město v Českém ráji.

Po usednutí do sedadla v jeho nejnižší poloze mě ale přístrojovka ve výhledu nepřekážela, ten přesto není úplně optimální. Čelní sklo mi připadalo úzké.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports S předobočním výhledem doleva to není tak zlé. Je ale fakt, že řada konkurentů nabízí lepší řešení a také řešení u předchůdce s děleným předním sloupkem a malým okénkem v něm mi připadalo lepší.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Prosklenou plochu nového Aurisu Touring Sports zmenšuje i zajímavé designerské řešení, kvůli němuž vrchní část výplně dveří částečně překrývá okna.

Potěší nadprůměrná šířka v loktech, překážet si nebudou ani hodně ramenatí chlapi.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Loketní opěrka patří ke standardu každého Aurisu TS, od druhé výbavy Active se může podélně nastavovat a ve třetí Executive ji u Toyoty potáhli kůží.

Přední sedadla vyhověla i na delších trasách. Tvarování obepíná celé opěradlo až nahoru, takže dobře drží řidičovo tělo v zatáčkách. Sedák mi podpíral stehna přibližně ze tří čtvrtin. Sezení v Aurisu TS je sice tvrdší, hlavně v oblasti hlavových opěrek, ale stále pohodlné.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Celolátková sedadla jsou ve dvou základních výbavách. V nejvyšší výbavě Executive jsou pak bočnice a opěrky potažené kůží. Taková sedadla si můžete prohlédnout v základní sadě fotek hned pod začátkem příští kapitoly.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Kožený volant, který vidíte, patří k prostřednímu stupni Active, nejlevnější auris se musí spokojit s umělou hmotou. Díky měkké kůži se testované kormidlo výborně drželo, potěší i výrazně tvarovaná místa úchopu.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Vyhovovala mi módní kruhová tlačítka na ovládání audiosystému (standard) a i telefonu přes Bluetooth handsfree (dostupný od druhé výbavy Active). Přímo z volantu se dá chvályhodně ovládat i palubní počítač (standard) a aktivovat omezovač rychlosti (spolu s tempomatem patří ke standardu nejvyšší verze Executive).

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Tempomat se i nadále obsluhuje tradiční malou páčkou u volantu, s níž se dá pracovat bez toho, aby ruce řidiče opustily volant.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Už už bych napsal, že mi pracoviště řidiče Aurisu TS připadá bezchybné a promyšlené, jenže to bych nesměl objevit seřizování zrcátek ukryté v rohu přístrojové desky. To přece patří do výplní dveří, abych nemusel natahovat ruku, ne?

Ve shluku tlačítek vidíte i aktivátor inteligentního parkovacího asistenta, který má sám vyhledat místo a točit volantem tak, aby auto do něj zaplulo nezávisle na parkovací inteligenci řidiče (čky), která jen podle pokynů šlape na plyn a řadí. Tahle dnes už celkem běžná vychytávka patří ke standardu výbavy Executive, ale bohužel jsem neměl čas ji zatím vyzkoušet.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Modernizace se dotkla i palubních přístrojů. Od druhé výbavy se nově ukrývají v tubusech, mezi nimiž se nachází TFT displej s velmi poutavou grafikou.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Přístroje hybridní verze se samozřejmě dost zásadně liší. Místo otáčkoměru vidí řidič powermeter, díky němuž přesně ví, jakou maximální silou může šlapat na plyn, aby při jízdě v elektrickém EV módu neaktivoval benzinový motor. Samozřejmě nechybí ani ukazatel režimu automatické převodovky CVT, která se s každým hybridem pojí.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Středovému sloupku dominuje od druhé výbavy Active dotykový displej multimediálního systému Toyota Touch. Od modernizace v roce 2015 je vsazen do černého klavírního dekoru orámovaným chromovými liniemi. V našem případě šlo o příplatkovou verzi obsahující i navigaci. S ovládáním přístroje jsem neměl žádný problém. Pomocí chromových linek došlo opticky k propojení středového panelu s palubními přístroji a rozložení desky již nepůsobí nahodile.

Novinkou Aurise Touring Sports po modernizaci v roce 2015 je bezpečnostní paket, který obsahuje asistenta dálkových světel, systém rozpoznání dopravních značek, asistenta pro jízdu v pruzích a bezpečnostní systém pro předcházení kolizím PCS.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Pre-Collision Safety System (PCS) rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich při rychlostech od 10 do 140 km/h. Systém začne automaticky brzdit a případně zastaví vůz (při jízdě do 30 km/h), pokud řidič nereaguje na optickou ani akustickou výstrahu. Během testu však systém ve dvou případech nazafungoval správně, což technici od Toyoty vysvětlili tím, že překážka (maketa zádi auta) byla dvojrozměrná a systém je nastaven na členitost vozů. Dalším důvodem selhání systému byl údajně vítr, který rozpohyboval překážku a tím došlo ke špatnému vyhodnocení přístroje.

Kabina a kufr

Toyota Auris Touring Sports - pohled sedadla přední Toyota Auris Touring Sports - pohled sedadla zadní Toyota Auris Touring Sports - pohled kufr základní Toyota Auris Touring Sports - pohled kufr maximální

 

Nový kombík je s délkou 4,6 m o 27 cm delší než hatchback Aurisu a celý nárůst konstruktéři použili na prodloužení kufru. Karoserií se nový Auris TS řadí mezi konkurenty k delším. Měří téměř nachlup stejně jako Honda Civic Tourer.

Prodloužení kombíku proti hatchbacku se neprojevuje na podélné prostornosti v kabině. Místo na nohy jsme naměřili stejné jako u hatchbacku a mezi kombíky nižší střední třídy patří k nejslabším. Ani výškou nad hlavou ve druhé řadě se Auris Sports Touring nemůže moc chlubit. Zjistili jsme pouze o 3 cm lepší hodnotu než u krátkého Aurisu a nejnižší hodnotu mezi kombíky nižší střední třídy. V součtu to ale neznamená nic horšího než to, že si dozadu pohodlně sedne cestující s výškou kolem 180 cm, před něj cestující ještě o 5 cm vyšší a ani jeden z nich si neotlačí hlavu nebo kolena. Do třetice nejnižší hodnotu mezi všemi soupeři jsme naměřili na zadních sedadlech v šířce loktů, kde je o dost méně místa než vpředu. Kombík od Aurisu ale stejně ve druhé řadě nepojme víc jak dva dospělé, protože prostřední místo nemá dostatečně vysoko výsuvnou opěrku hlavy. Tím pádem se bude využívat spíše jako multifunkční loketní opěrka (standard od druhé výbavy Active).

Zato na krajích se sedí skoro stejně pohodlně jako na předních sedadlech.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Asymetricky dělená opěradla zadních sedadel na dvě části se dají sklápět na pevné sedáky, přičemž vzniká hluboký schod mezi nimi a podlahou kufru. Ten může vyrovnat polohovatelná falešná podlaha kufru, která patří ke standardu od nejvyšší výbavy Executive.

Objem zavazadlového prostoru nového Aurisu Touring Sports 600 litrů patří mezi kombíky nižší střední třídy k nejlepším. Téměř se vyrovná například Škodě Octavii, která disponuje větším kufrem jen o 10 l. Tu však překonává o 3 cm délkou kufru ve výšce podlahy, kde nemá toyota konkurenci.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Mezi podlahou a roletou se objem kufru obou kombíků téměř neliší. Auris Touring Sports září i hloubkou kufru. Nesmí ovšem obsahovat dvoudílnou podlahu. Kufr na obrázku ji má a je mělčí o 13 cm. Na druhou stranu falešná podlaha vyrovná schody pod nákladovou hranou a u sklopených sedadel.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Dá se také využít pro úschovu plošších věcí nebo rolety kufru. Vykuchání mezipodlahy z auta zabere pár vteřin, ale využitelnost kufru i tak zmenšují její úchyty.

Jediným parametrem zavazadlového prostoru, kterým se nová toyota chlubit nemůže, je minimální šířka. Tu jsme zjistili nejhorší ze všech.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Zato potěší několik praktických doplňků, které patří ke standardu každého kombíku od Toyoty Auris. Jde třeba o možnost sklápět opěradla sedadel druhé řady klikami přímo z kufru.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Roleta se dá nejen svinovat, ale také posunout do horní polohy, kde nepřekáží nakládání.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Posádku ochrání před nákladem síť, která zhorší již tak bídný výhled směrem vzad. Od druhé výbavy Active je naštěstí k dispozici parkovací kamera.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus