Aktualizováno: 6.8.2015

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1

 
Kombík s nejdelším kufrem v nižší střední třídě, tedy mezi auty velikosti Octavie Combi. A také jediné kombi této kategorie, které nabízí hybridní pohon neboli spolupráci benzinového motoru a elektromotoru - to je modernizovaná Toyota Auris Touring Sports.

Další konkurenční výhodu testované verze Aurisu TS představuje podvozek, který umožňuje mrštnou a jistou jízdu v zatáčkách i pohodlí. Zatím jsem ale zkoušel pouze verzi s vyspělou víceprvkovou zadní nápravou. Základní provedení 1.33 a 1.4 D-4D disponují jednodušší torzní příčkou.

Největší slabina Aurisu TS spočívá v některých parametrech interiéru. V porovnání se soupeři je tu málo místa na nohy, na zadních sedadlech i nad hlavou a na šířku v loktech, úzký je také kufr mezi podběhy.

Nový kombík od Aurisu může oslovit rodiny i firmy, ve větší míře by si jej ale mohly díky výraznějšímu designu a svižnosti v zatáčkách pořizovat i mladší páry.

Toyota Auris Sports Touring se na českém trhu prodává od července 2013 a v polovině roku 2015 prošla designovou změnou. Vyrábí se ve Velké Británii.

Design

Toyota Auris Touring Sports - pohled ¾ zepředu dopravaToyota Auris Touring Sports - pohled bok dopravaToyota Auris Touring Sports - pohled záď čistáToyota Auris Touring Sports - pohled ¾ zezadu dolevaToyota Auris Touring Sports - pohled příď čistá

 

Kombík se opravdu moc od hatchbacku neliší. Zepředu jsou obě karosářské verze totožné, obdobně je tomu i u zádě, ta u kombíku má větší vstupní otvor a nižší nákladovou hranu.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Přesvědčit se můžete sami. Vlevo je záď hatchbacku a vpravo kombíku. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Modernizace dodala vozu výraznější a sportovnější image. Osobně se mi nová verze líbí více.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Vlevo vidíte auris po po modernizaci a vpravo před ní. Spodní část chladiče nyní probíhá napříč celou šířkou vozidla a propůjčuje tak Aurisu TS širší postoj. Obměnou prošel také tvar světlometů, jehož linie se spojují u loga Toyoty.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Zadní část nárazníků byla kompletně přepracovaná s cílem opticky rozšířit vůz. Odrazová světla jsou nyní umístěna v rozích a podtržena tenkou chromovou linkou. Moderní vzhled dotváří použití LED technologie ve světlometech a stylovější antény, takzvané žraločí ploutve.

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports Design hybridu a ostatních verzí se liší jen v detailech, jakým je například modrý znak Toyoty či nápis na bocích a zádi vozu.

Přístrojová deska prošla příjemnou změnou, dojem přeplácanosti a nesourodosti vystřídala harmonie. Působí moderněji a to nejen zásluhou nového multimediálního systému s dotykovým displejem, ale i použitých materiálů. Testovali jsme však jen vyšší stupně výbavy, které se od základní verze liší například obložením palubní desky, koženým volantem a displejem ve středovém panelu. Při přejíždění nerovností nebylo slyšet žádné vrzání jen obtékání vzduchu, které bylo při vyšší rychlosti hlučnější.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus