Spousta malých aut, která se tváří, jako by patřila do terénu, ani nemůže mít pohon všech kol. Suzuki Vitara se podobně jako jeho předchůdce, model SX4, zaměřuje hlavně na zájemce o 4x4, přestože v základní verzi vyjíždí s pohonem přední nápravy.
Možná se teď ptáte, proč se nástupce SX4 jmenuje Vitara. Na to pořádně neumí odpovědět ani Suzuki. S velkým offroadem Grand Vitara má novinka společný design přídě a verze s pohonem všech kol se mu blíží i terénními schopnostmi.
Vitara je malý vůz kategorie SUV s příjemně hbitými jízdními vlastnostmi, který cílí zejména na starší páry z venkova a ženy z větších měst. Může fungovat i jako auto pro menší rodiny.
Mezi malými SUV patří zejména s pohonem všech kol k nejschopnějším vozům v terénu. Nepřekvapí tedy, že jde v rámci malých SUV o výjimku v tom smyslu, že se u Vitary prodá více kusů v provedení 4x4 než s pohonem přední nápravy.
Kromě jízdních vlastností se mezi silné stránky Suzuki Vitara řadí prostornost kabiny i zavazadlového prostoru, která se proti SX4 ve většině měřitelných parametrů zlepšila. Potěší i poměr ceny a výbavy zejména u variant s pohonem všech kol.
Jako slabiny vidím relativně vysokou základní cenu u verze s pohonem přední nápravy a litrovým motorem a některé příznaky lacinosti, které ale většinou nejsou vidět na první pohled.
Suzuki Vitara se začalo na českém trhu prodávat v polovině dubna 2015 a vyrábí se v Maďarsku. V polovině roku 2018 prodělalo modernizaci.
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
- Citroën C3 Aircross
- Citroën C4 Cactus
- Fiat 500X
- Ford EcoSport
- Hyundai Kona
- Hyundai Kona FL
- Jeep Renegade
- Kia Stonic
- Mazda CX-3
- Nissan Juke
- Opel Crossland FL
- Opel Crossland X
- Peugeot 2008
- Renault Captur
- Volkswagen T-Roc