Aktualizováno: 14.11.2018

Test modernizovaného Suzuki Vitara

 

 
Spousta malých aut, která se tváří, jako by patřila do terénu, ani nemůže mít pohon všech kol. Suzuki Vitara se podobně jako jeho předchůdce, model SX4, zaměřuje hlavně na zájemce o 4x4, přestože v základní verzi vyjíždí s pohonem přední nápravy.

Možná se teď ptáte, proč se nástupce SX4 jmenuje Vitara. Na to pořádně neumí odpovědět ani Suzuki. S velkým offroadem Grand Vitara má novinka společný design přídě a verze s pohonem všech kol se mu blíží i terénními schopnostmi.

Vitara je malý vůz kategorie SUV s příjemně hbitými jízdními vlastnostmi, který cílí zejména na starší páry z venkova a ženy z větších měst. Může fungovat i jako auto pro menší rodiny. 

Mezi malými SUV patří zejména s pohonem všech kol k nejschopnějším vozům v terénu. Nepřekvapí tedy, že jde v rámci malých SUV o výjimku v tom smyslu, že se u Vitary prodá více kusů v provedení 4x4 než s pohonem přední nápravy.

Kromě jízdních vlastností se mezi silné stránky Suzuki Vitara řadí prostornost kabiny i zavazadlového prostoru, která se proti SX4 ve většině měřitelných parametrů zlepšila. Potěší i poměr ceny a výbavy zejména u variant s pohonem všech kol.

Jako slabiny vidím relativně vysokou základní cenu u verze s pohonem přední nápravy a litrovým motorem a některé příznaky lacinosti, které ale většinou nejsou vidět na první pohled.

Suzuki Vitara se začalo na českém trhu prodávat v polovině dubna 2015 a vyrábí se v Maďarsku. V polovině roku 2018 prodělalo modernizaci.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus