Aktualizováno: 23.3.2017

Test čtvrté generace Suzuki Swift

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 Boosterjet + SHVS

 
Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.

Konstruktérům se podařilo odstranit dvě největší slabiny předchozí generace, tedy velikost zavazadlového prostoru a místo na nohy v kabině. A to i přesto, že se auto mezigeneračně o centimetr zkrátilo a patří k nejmenším hatchbackům velikosti Škody Fabia. Zatímco objem kufru zůstává lehce pod průměrem, místem na nohy se malý swiftík dokonce vyšvihl na špičku!

Jako největší slabinu jsem tak při prvních testech ve Francii vnímal tvrdost podvozku, za což ale možná mohla i šestnáctipalcová kola nejvyšší specifikace GLX.

Díky mezigeneračnímu snížení hmotnosti až o 120 kg se Suzuki Swift s váhou od 840 kg stalo v době uvedení na trh nejlehčím malým hatchbackem. Z toho vyplývá i nízká spotřeba a slušná dynamika obou benzinových motorů stejně jako lehkost auta v zatáčkách.

Suzuki Swift čtvrté generace už se vyrábí výhradně v pětidveřovém provedení. Třídveřová verze skončila s předchůdcem.

Litrový tříválec s turbem i čtyřválec bez turba mohou být spojeny s malým hybridním systémem, který dále snižuje spotřebu, ale auto neutáhne samostatně bez motoru klasického.

Kromě pohonu předních kol nabízí Swift i "čtyřkolku".

Suzuki Swift čtvrté generace přijelo do Evropy na jaře roku 2017. Tento test vznikl ještě dříve, než začal prodej v Česku (předběžně květen 2017).

Výroba Suzuki Swift se vrátila výhradně do Japonska, auto už se nedělá na rozdíl od předchůdce v maďarské Ostřihomi.

Design

Suzuki Swift - pohled ¾ zepředu dopravaSuzuki Swift - pohled bok dopravaSuzuki Swift - pohled záď čistáSuzuki Swift - pohled ¾ zezadu dolevaSuzuki Swift - pohled příď čistá

 

Jak už bylo řečeno v úvodu, Swift udělal další krůček na cestě od laciného auta ke stylovce.

I když se design zejména přídě změnil proti předchozí generace poměrně dost, zůstávají Swiftu některé typické rysy od předchůdců jako například výrazně ubývající míra prosklení směrem k zádi auta, rovná střecha s možností volby jiné barvy než u zbytku karoserie nebo černě lakované sloupky.

Na "tlamu" na přídi hodně připomínající končící generaci Fordu Fiesta jsem si musel dost zvykat a moc se mi k Swiftu nehodí.

Test čtvrté generace Suzuki Swift To zadní část s nepřiznanými klikami a výrazně širším spodkem se mi zamlouvá mnohem víc.

Test čtvrté generace Suzuki Swift Přední světlomety mohou mít LED techniku.

Test čtvrté generace Suzuki Swift Diody pomáhají i se světelným podpisem v zadní části auta.

Přístrojová deska sice zůstává stvořena výhradně z tvrdých plastů, ale jde s dobou a v době uvedení auta na trh v roce 2017 na mě působila moderním dojmem.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus