Aktualizováno: 9.1.2019

Test druhé generace Subaru XV

 

 
Kompaktní XV je nejmenším členem ucelené řady SUV od Subaru, které jsou k mání na evropském trhu. Tento model se poprvé objevil v roce 2012, po šesti letech nyní přichází zbrusu nová generace. Novinku jsme si vyzkoušeli při evropské prezentaci v lotyšské Rize v typicky zimních podmínkách na silnici i v terénu.

Mnoho lidí si při vyslovení jména automobilky Subaru vybaví model Impreza. Ten je na trhu od roku 1992, přičemž předposlední generace se v Evropě a také u nás vůbec neprodávala. Subaru tento model nahradilo crossoverem XV, což však nebylo nic jiného než Impreza s karoserií hatchback, vyšší světlou výškou a odolnějším podvozkem. Automobil reagující na současnou módu "esúvéček"měl nejen v Evropě úspěch, a tak není divu, že se nyní krátce po příchodu další generace Imprezy objevuje i on v nové podobě.

Na český trh XV přijde až po novém roce a zákazníci si tak mohou vybrat, zda zvolit svižný a sportovnější hatchback nebo praktičtější a univerzálnější crossover. Revolučním počinem nové generace modelu XV (…a také nové Imprezy) je zbrusu nová platforma automobilky, která se stane základem dalších modelů značky (následovat bude příští rok nový Forester). Ta zajišťuje výrazně vyšší tuhost skeletu karoserie oproti současným modelům, přináší další snížení těžiště (o 5 mm) a vylepšuje konstrukci podvozku (zadní stabilizátor je chycen přímo do karoserie), což by mělo zlepšit jízdní vlastnosti, stabilitu i komfort.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus