Aktualizováno: 16.11.2017

Test Subaru Impreza

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 2
 

 
Subaru Impreza působí v nižší střední třídě jako zjevení. Nabízí jen dva benzinové motory, ale vždy s pohonem všech kol a automatem. K tomu špičkový podvozek. Nejde tak o vůz pro masy, jako spíš pro příznivce značky a japonských aut. K tomu všemu ještě přidává navrch bohatou bezpečnostní výbavu, která je standardem.

Subaru Impreza stojí na nové platformě, velikostně se ale měnilo jen v rámci několika centimetrů. Nové stavba vozu ale slibuje tužší šasi a skvělé chování na silnici. Trochu nezvyklá je jednoduchá nabídka motorů, která zahrnuje jen benzinovou jedna-šestku a dvoulitr. První zmiňovaný je navíc oproti konkurenci slabý.

Za volantem Subaru Impreza zřejmě nejčastěji uvidíme starší páry nebo jen muže, kteří byli věrní japonské automobilce už delší dobu. Bytelnost vozu a bezpečnostní systém EyeSight v základu ocení ale i rodiny s jedním potomkem, pro které by mohla být tato velikost vozu ideální.

Se Subaru Impreza jsme jezdili na mezinárodní prezentaci na Mallorce, kde jsme vyzkoušeli oba jeho motory. Ceník v době psaní tohoto testu (14. listopad 2017) nebyl ještě zveřejněný.

Design

Subaru Impreza - pohled ¾ zepředu dopravaSubaru Impreza - pohled bok dopravaSubaru Impreza - pohled záď čistáSubaru Impreza - pohled ¾ zezadu dolevaSubaru Impreza - pohled příď čistá

 

Impreza vstupila do už páté generace, nyní stojí na globální platformě, kterou Subaru použije pro všechny trhy na světě a i pro další model, crossover XV. Velikostně auto lehce narostlo. Nyní měří na délku 4460 mm, což je o 45 mm víc než dřív. Je také o něco širší a vyšší. Vzhledově pak silně připomíná středně velký model Levorg.

Test Subaru ImprezaNa Levorg auto odkazuje tvarově, zejména pak přídí.

Test Subaru ImprezaSvětlomety obklopují LED pro denní svícení, které se svým tvarem bumerangu trochu podobají těm použitým u Opelu Astra.

Test Subaru ImprezaNa logo v masce chladiče navazují přes plastové „zarážky“ dvě lesklé lišty.

Test Subaru ImprezaZáď je překvapivě hodně prosklená, což na voze vypadá dobře. Povedly se i tvary brzdových světel, která vyčnívají do prostoru.

Test Subaru ImprezaUvnitř pak najdete poměrně jednoduchou palubní desku v japonském stylu. V testovaném provedení ale plasty nahradil potah z umělé kůže. Solidní zpracování je patrné na první pohled.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus