Aktualizováno: 24.1.2020

Test Subaru Forester

 

 
Čtvrtá generace Subaru Forester se z křížence kombíku a terénního auta definitivně stala čistokrevným SUV - tedy praktickým rodinným autem s důrazem nejen na příjemné řízení auta, ale také na prostor a pohodlí.

V jednom ohledu si ale subaru udržuje osobitost. Na rozdíl od konkurence nekoupíte Forestera bez pohonu všech kol a buďte si jisti, že když se náhodou dostanete do těžšího terénu, jen těžko najdete SUV schopné se mu v těchto podmínkách vyrovnat.

Největší mezigenerační pokrok ale Forester udělal z hlediska pohodlí na běžných silnicích a zejména dálnicích. Na špičku patří v porovnání s konkurenty i z hlediska úspornosti i dynamiky některých motorů nebo velikosti kabiny.

Jako největší slabinu vidím některé parametry zavazadlového prostoru, nepříliš výrazný design (který se ale směrem k lepšímu upravoval v roce 2016) a trochu nečitelné jízdní vlastnosti při rychlých průjezdech zatáčkou.

Nové Subaru Forester se mezigeneračně protáhlo o 3,5 cm téměř na 4,6 m a patří do střední třídy vozů SUV.

Zatímco předchozí generace Forestera oslovovaly hlavně individualisty případně páry, novinka mnohem více cílí na rodiny. I nadále ale zůstane díky terénním schopnostem v hledáčku podnikatelů, pro které je pohon všech kol nezbytný - například majitelé horských chat a penzionů.

Čtvrtá generace Subaru Forester se na českém trhu prodává od března 2013 a dováží se z Japonska. V roce 2015 došlo k drobným změnám v technice a výbavě vozu, další změny přišly v roce 2016. I o nich se v recenzi dočtete.
Dnes už v podstatě každý modelový ročník přinese nějaké změny, i když drobné. Naposled jsme testovali Forester na jaře 2019, když už v nabídce byl jediný motor.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus